October 11, 2002
Steel wrote: Bevis Callister, ditt resonemang håller inte annars.
Vem som helst kan ju snacka ihop att någon man känner har ditten å datten, inte så svårt å ge specs heller, bara å plocka ihop ett paket på internet.Min Mitsubishi Lancer som bara ska göra 165km/h har jag varit uppe i lite mer än 200km/h med, något som till och med plåtades för att jag skulle kunna bevisa det, tyvärr så var inte fotografen så skicklig med kameran och lät den inte hinna ta fokus innan han tryckte av så man kan inte se på bilderna att det faktistk är 200km/h som nålen passerat, lite tråkigt men jag springer inte runt i massa bilforum och träfffar och säger att min bil har kört så snabbt om inte någon av de andra tre som var med i bilen är med så man kan bevisa det. Liksom ingen idé eftersom jag då inte kan bevisa detta otroliga påstående.
Lägg märke till att regeln om bevis alltså bara gäller på otroliga saker.
Att säga att jag kört en Volvo 740 är ju inte så spännande så det är ju knappast nåt man behöver bevisa enligt mig.Eftersom jag nu på sätt å vis har skrötit om Lancerns prestation så får jag väl referera till Milton som är medlem här, han var med i bilen.
Just nu sitter han dock med modem och är därför inte så aktiv men PM:a honom om någon inte tror mig.För övrigt var jag på HIFI-mässa i Malmö i höstas, rätt kul.
Lyssnade på ett najs system och frågade vad det kostade, 7 högtalare, 1 bas samt förstärkare och dvd-spelare, utan tv alltså. Firman som demade var från England och sa priset i pund, försökte fundera ut priset i kronor, något han troligen uppfattade eftersom han i nästa stund sa att man kan köpa en Porsche Boxster S för samma pengar. 😀
Jag la ner min dröm å gick därifrån. 🙄
Ingen idé att få något vettigt ur Callister, bara att inse att han ljög.
Man kan ju jämföra med t.ex Fabio, den berömde fotomodellen, som har en hemmabio som kostade ca 3 miljoner kronor. Nu säger ju inte jag att det är omöjligt att Callisters pappa har ett ljudsystem som kostade 1 miljon kronor, men sannolikheten ser jag nästintill omöjlig.
MEN om nu Callister känner för att motbevisa mig så är det fritt fram, då ska jag komma med en ursäkt.
June 28, 2001
jag är rätt säker på att fabio hadde en stereo som kostade 3 miljoner Dollar.
jag har läst om dom stegen han hadde, dom kostade runt 500 000st i sverige för 3 år sedan, brutala saker.
anyways, back to topoic och sluta gnälla om mytomaner.
alltså nu är jag osäker på vad den handlade om... Analogt är ju mer störningskänsligt, så att kunna köra digitalt i alla kablar förutom till högtalarna skulle ju vara rätt nice, det behöver inte kosta särskilt mkt heller, det finns Analoga kablar på hifi klubben för över 30 000kr och jag tror verkligen inte att man hör så stor skillnad, speciellt inte när man kan få bättre överförning med digital kabel.
föresten, vad fan är det för protokoll dom digitala coax kablarna körs med ?
det måste ju finnas någon slags error correction.
Roande brev till APB http://forum.directconnect.se/......php?t=122
June 11, 2001
HELIX wrote: [quote=Sebbe]*Massa bra text om DVD-Audio*
Ok, vad risigt.. Man betalar ju inte för att få risigare skit i DVD spelaren direkt... Men det lär ju komma kinesiska spelare som inte har skydden. Eller så kan man nog bara ladda ner någon haxxad firmware 😛
Eller så går man in i en svensk affär med bra hi-fi produkter, Tex NAD, Denon eller Yamaha så kan man också överföra allt digitalt. Läs denna resention så ser du ett exempel
http://www.hifiklubben.se/show.php?folder=41&product=AVCA1SR
Allt utom högtalarutgångarna är digitala på denna förstärkare, tyvärr kostar den därefter.
January 23, 2002
Jiggly wrote: [quote=Steel]*Massa text*
Ingen idé att få något vettigt ur Callister, bara att inse att han ljög.
Man kan ju jämföra med t.ex Fabio, den berömde fotomodellen, som har en hemmabio som kostade ca 3 miljoner kronor. Nu säger ju inte jag att det är omöjligt att Callisters pappa har ett ljudsystem som kostade 1 miljon kronor, men sannolikheten ser jag nästintill omöjlig.
MEN om nu Callister känner för att motbevisa mig så är det fritt fram, då ska jag komma med en ursäkt.
Samma här
June 11, 2001
heimdal wrote: jag hajjar inte vad denna diskussionen handlar om..
ska en audio-dvd inte gå att spela i en dator? e de de det går ut på?
Du ska inte kunna föra över en DVD-audio skiva digitalt för att hindra att den ska kopieras, det hela är bara det att innan du märker av skillnaden mellan en orginal-dvd och en kopia så behöver du en hemmabioanläggning i prisklassen miljoner kronor. Om du helt enkelt kör en analog kopia eller en digital kopia i en hemmabioanlägnig för 20.000 märker du ingen skillnad, kör du skivorna i en anlägning för 2 miljoner så hör du vilken skiva som är analogt respektive digitalt inspelad. Men tror inte att du kommer att skaffa en sådan anläggning där du hör skillnaden, om du inte har pengar i klass med Bill Gates eller så.
January 6, 2002
Och den svenska avundsjukan har slått till igen.
Det man tjänar på med de nya formaten är väl i första hand att det är högre bitupplösning, sapeltakt och flerkanalsljud.
bitupplösningen kommer alla som lyssnar på klassiskmusik att hurra över du detta betyder att man kan prepresentera fler ljudnivåer=>läs dynamiken blir bättre och vi kanske kommer att slippa klassisk musik som blivit kört genom en kompressor.
att höja sapeltekten tror jag inte spelar nån större roll då de flesta av oss ändå inte hör upp till 22khz. så varför höja den till 96khz?
February 22, 2003
CoLiC wrote: [quote=BelGarath]Men min pappa har faktiskt svart bälte i karate sumobrottning och kung fuuu
Han spöar din pappa
:hb:
Men då är du 15 år och kan inte spöa nån, dom springer bara iväg när dom ser dig 😉 :bgrin:
Jag fyller faktiskt 17 i april! [Image Can Not Be Found]
Id kick you ass if you weren't in a wheelchair boy!
July 14, 2003
[Gamepredator wrote: Sulan]Helix: Va inne på Hifiklubben idag och lyssnade på musik i 6 kanaler. Det var fan bland det mäktigaste jag har vart med om. Prylarna gick på ungefär 150.000:-
Ja och vilka är kunderna? Vanliga konsumenter såklart. Jag tror på Callister, vad ska det vara för konstigt att ha ett ljudsystem för 1 mille?
Inte vanligt nej, men inte konstigt heller.
October 11, 2002
Milos wrote: Inte för att det på nåt sätt är omöjligt att en riktig audiofil har ett system för en miljon......Finns ingen hejd för vissa....Såg en stereo för 80.000 pund på Harrod's, den såg inte mycket ut för världen, men antagligen lät den bra.....
Nej absolut inte, men han (Callister) verkar ju vara helt obenägen att vilja svara på våra frågor om systemet. Har man ett ljudsystem för 1 miljon kronor, då borde det vara lite spektakulära grejer..
2 Guest(s)