January 5, 2002
Sitter och funderar över Sverige - Kroatien, Polen - England och Holland - Tjeckien. Hur i h-e ska man lägga pengarna där?
Sverige - Kroatien: Kroatien är så vitt jag vet inte på lång väg så starka som de har varit och bör därför få spö mot ett formstarkt Sverige som dessutom borde ha flyt och vara "uppvärmda" efter matchen mot Malta. Däremot är Kroatien på intet sätt dåliga, till och med Lagerbäck varnar för dem, och det är ju lätt att överskatta Sverige om jag ska vara helt ärlig. 1 eller X.
Polen - England: Polen är inte världens bästa lag, men England har rent ut sagt varit askassa. X (vågar inte tippa på England :p)
Holland - Tjeckien: Tjeckien är ett starkt lag, men inte när de spelar som de gjorde mot Grekland. Holland är ju inte dåliga, så tjeckerna får passa sig. Tror på X. Kanske en 1:a om Tjeckien spelar dåligt. Dock vågar jag fanimej inte satsa ett ruttet lingon på Tjeckien efter att de asen svek mig i matchen mot Grekland
Höga odds på XXX (17.64) och lite lägre på 1XX (14.11). Vågar inte riktigt köra en trippel där. Det värsta är att alla de här matcherna är såna man inte vågar satsa pengar på.
Sen har vi ju Tyskland - Brasilien också. Vet någon hur Klinsmann har styrt upp laget?
Finns det nån här som har lite mer kött på benen än jag och kan göra en riktig analys?
December 5, 2001
Sverige vinner, men Kroatiens 3-0 mot Ungern kallar inte jag formsvagt.
Polen - England tror jag också på X.
Tjeckien vinner mot Nederländerna. Tjeckien är nåt slags spöke för dem.
Brasilien - Tyskland kan gå hur som helst. Brasilien har viktigare matcher att koncentrera sig på i sitt VM-kval.
Får man fråga hur mycke du tänkt satsa? 🙂
February 4, 2003
NH|Falcon wrote: Sverige
Polen
Hollandoch gynna inte svenska spel!!
Lira hos dem andra mer seriösa.
Även fast jag är Polack och hoppas på dem, eftersom jag inte gillar Englands fotboll i alla lägen så ser jag det väldigt svårt för Polen att besegra dem. Landslagsfotbollen är faktiskt väldigt dålig, ofta- den Polska alltså.
Ang. Sverige - Kroatien imorgon så kommer jag vara närvarande på arenan 😛 På Kroatisk kortsida. Inte för att jag hejjar på Kroatien, utan för att jag åker med några kroat-kompisar. Vill gärna inte "stå ensam" på den andra sidan, utan vänner :p
Tror dock Kroatien vinner, tyvärr, med 2-1 eller liknande. Alltså en tvåa.
Holland - Tjeckien. Ser det som väldigt svårt att inte Tjeckien skulle ta en trepoängarna (kör de sådanna poäng i VM-kvalet?). Tjeckien känns ganska starka, alltid, vid viktiga sammanhang.
September 23, 2002
smurfen87 wrote:
Även fast jag är Polack och hoppas på dem, eftersom jag inte gillar Englands fotboll i alla lägen så ser jag det väldigt svårt för Polen att besegra dem. Landslagsfotbollen är faktiskt väldigt dålig, ofta- den Polska alltså.
Värre skrällar har världen skådat.
Och så som england spelade mot österrike är man körda.
Men men, vem vet.. det är det som är poängen med 1x2 odds. Spela bara på dem säkra så vinner du heller inget.
January 5, 2002
Lite uppdateringar angående mina bud, förresten.
Sardaukar: Jepp, Svenska spel. Känns skönt att ta tillbaka lite av mina pengar.
smurfen87: Skulle aldrig falla mig in att sätta mina pengar på något annat lag än Sverige i en landskamp mellan Sverige och något annat lag, men Kroatien blir ruskigt farliga. De är stora och har en stark offensiv förmåga vilket inte går bra ihop med våra försvarsproblem. Får hoppas att Lagerbäck ordnar upp backlinjen på något vänster.
Angående Holland - Tjeckien tror jag på ett kryss. Tjeckien har många skadade och kommer inte att kunna spela på topp, och Holland består enligt mig bara av en hög divor - dock är de på intet sätt dåliga.
Polack? Roligt, själv har jag föräldrar födda i Polen. Dock ogillar jag att kalla mig själv polack, då jag på intet sätt känner någon sådan tillhörighet, jag kan inte ens polska. Det enda "arvet" jag har är väl rysshatet 😉
February 4, 2003
Schyndobri och lite såna saker är väl det ända jag kan 😛 Kan prata, men inte svara eller "avancerat prat".
Dock ser jag mig som halv polack ändå. Min mora är därifrån. Föddes dock i Sverige.
Polen är ett land som blir finare och bättre för vart år. Snart kommer du vara "stolt" över Polen.
Mvh/David
3 Guest(s)