Ödets ironi|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ödets ironi
mr_murtaugh
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 117
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 6, 2003 - 9:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Har väl tidigare inte varit så noga med licensierade program *visslar och tittar upp i taket*. :whops:

Men vid ett köp av en beg dator härom veckan medföljde även en licensierad version av Win Xp Pro. Tjohooo, inget mera krångel med koder och skit bara tuta och köra, men vad händer… Jo man kliver med dunder och brak rätt in i MS Blaster fällan. Tjänsten RPC bla bla kan inte bla bla och kommer därför att avslutas bla bla 45 sekunder att spara ditt arbete. 😮

Har inte gått på några större minor under min aktiva tid som data nörd-wannabe. Första gången man försöker ”göra rätt för sig” och kör ett ”rktigt” program så händer detta, jag menar är det ett tecken från ovan eller. 😕

Jag är inte van vid Xp men jag förstod att NÅT var fel men inte vad. Var millimtrar från att ringa MS support men istället sökte jag min räddning någon annanstans … och fick den. Var? Ja men på NH såklart!

:worshipp: ”When the shit hits the fan, Nordic Hardware is your helping hand” :worshipp:

Vinner jag nån slogan tävling med den tror ni?

well Murtaugh said first...

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
430081
October 6, 2003 - 9:57 pm
sp_Permalink sp_Print

ennu en anldedning att lägga på min lista för att inte köpa anusdyra program.
det enda programet jag har använt felfritt är winamp, nått som funkar så bra kan jag betala för.

XaMMi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 540
430119
October 6, 2003 - 10:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Windows Server 2003 funkar rätt bra för mig, inga kraschar sen jag installerade det för två månader sen.
Hade jag varit miljonär hade jag köpt det istället för att köra Evaluation.
Undrar hur världen skulle varit om Windows hade varit open source? Rikare?

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
430131
October 6, 2003 - 11:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote:
det enda programet jag har använt felfritt är winamp, nått som funkar så bra kan jag betala för.

Hmmm..
Jag hoppas då att du menar Winamp 2.xx..=)
3an suger ju röv...

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
430153
October 7, 2003 - 3:40 am
sp_Permalink sp_Print

hehe samma sak hände mig idag när jag suttit o installerat in winXP efter ett tappert men misslyckat försök att få in slackware 9.1 och gissa vad som hände när jag väl varit hos en polare och fixat drivisarna till mitt trådlösa nät som jag givetvis inte hittade skivan till..........jo msblast stänger av min dator efter att jag lyckats få igång msn

men som tur är så har man ju suttit vid xp förr och kunde genast avge en rapport om vad som vad fel o be min kompis skicka FixTool o win protectorn (jag är jättslö, jag vet)

fan jag hatar virus o virustillverkare dom borde hängas för dem är ju terrorister och orsakar jue stora psykiska skador hos folk 👿

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
430206
October 7, 2003 - 8:08 am
sp_Permalink sp_Print

Metz wrote:
fan jag hatar virus o virustillverkare dom borde hängas för dem är ju terrorister och orsakar jue stora psykiska skador hos folk 👿

´

Japp! 👿

Efter att jag varit på kreta i 2 veckor i sommras kommer jag hem och det jag längtat mest efter var att få slå i gång min älskade dator igen.. Men vad händer den går i gång och efter ett par minuter kommer det där eläntet upp som säger att jag ska spara mitt arbete för att datorn kommer att startas om om 59.58.57...sekunder.

Efter ett par mycket jobbiga/ledsamma minuter och spydiga kommentarer från folk här på NH ( "har du legat under en sten de senaste veckorna kråkan laugh " :arg: )
Så fattar jag att det är verkligen är ett virus och var man kan hämta fixar..

Vampis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1344
430281
October 7, 2003 - 10:15 am
sp_Permalink sp_Print

Råkade också ut för detta virus för ett par dagar sen, aldrig mer ska jag sätta i en okänd hårddisk.

Fick morsans gamla 40gb:are... PANG ms blast överallt... *suck*

tog mig hela dan att fixa till...

mr_murtaugh
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 117
430949
October 7, 2003 - 8:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Metz wrote:

Word!

:gunsfire: :bash: :banghead: :gunsfire: :bash: :banghead: :gunsfire: :bash: :banghead:

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
430958
October 7, 2003 - 8:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker spel mm i allmänt funkar bättre när du knäcker alla skydd och skit och skippar CD och kör direkt från HDn..

även mina (2) köpta spel är nocd crackade..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 492
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL