February 17, 2004
Starscream wrote: [quote=Dani]Gillar dock inte att han är så kritisk till många bilar, bl a Volvo C70. Har själv kört den C70 T5, inget fel på den inte 8-).
Ställer man C70 mot t.ex Mercedes CLK och BMW E46 så ligger C70 långt bakom.
Pratar av egen erfarenhet..
Fast C70 har fått väldigt bra kritik och slår de flesta i samma prisklass. Kan inte uttala mig om CLK el E46. Vet bara att Volvo har ett lägre pris än Benz o BMW. Sen verkar Merca och BMW ha tappat designkonceptet, de låg långt före Volvo. Känns som att Volvo tagit in på försprånget.
Länge sen jag såg en snygg BMW el Merca i Volvos prisklass.
/Dani
January 11, 2002
Dani wrote: Top Gear är mitt favvo program sedan några år tillbax. Riktigt trevligt.
Gillar dock inte att han är så kritisk till många bilar, bl a Volvo C70. Har själv kört den C70 T5, inget fel på den inte 8-).
Han gillar ju bara bilar som Vanquish och liknande 😛
/Dani
Tycker oftast han är rätt objektiv ändå... det är ju inte så att han har något speciellt mot volvo eller liknande, han slutar ju inte tjata om hur mycket han älskar XC90 🙂
Sen är ju faktum ändå att han är britt, och aaaaaaaaaaaalla här älskar Aston Martin, det är bara så det är..!
September 5, 2001
[PITA wrote: Neo][quote=Dani]Top Gear är mitt favvo program sedan några år tillbax. Riktigt trevligt.
Gillar dock inte att han är så kritisk till många bilar, bl a Volvo C70. Har själv kört den C70 T5, inget fel på den inte 8-).
/Dani
Tycker oftast han är rätt objektiv ändå... det är ju inte så att han har något speciellt mot volvo eller liknande, han slutar ju inte tjata om hur mycket han älskar XC90 🙂
Sen är ju faktum ändå att han är britt, och aaaaaaaaaaaalla här älskar Aston Martin, det är bara så det är..!
Objektiv alltså? Han bara älskar franska bilar? :)R :)R
January 11, 2002
hawkie wrote: [quote=[PITA]Neo][quote=Dani]Top Gear är mitt favvo program sedan några år tillbax. Riktigt trevligt.
/Dani
Haha iofs det är ju jävligt sant 🙂
Kanske får ta o ångra mig på min första post.. vi kan väl helt enkelt bara säga att han är britt 🙂 Så 9/10 fall kommer han älska aston martin och jaguar, och hata franska / amerikanska bilar..!
September 5, 2001
[PITA wrote: Neo][quote=hawkie][quote=[PITA]Neo][quote=Dani]Top Gear är mitt favvo program sedan några år tillbax. Riktigt trevligt.
/Dani
Kanske får ta o ångra mig på min första post.. vi kan väl helt enkelt bara säga att han är britt 🙂 Så 9/10 fall kommer han älska aston martin och jaguar, och hata franska / amerikanska bilar..!
Egentligen gillar han väl Ford GT40 bara att den är så dålig, han har ju fått något måndags ex. från brittiska Ford. Hur man kan lämna iväg en sådann bil till JC som dom vet vad han jobbar med är ju så idiotiskt!
Dry_Ice dom har kört Boxter_S och Cayman_S, inga märkvärdiga resultat dock. CGT4 därimot gillades, f.ö. riktigt bra reportage när den var med!
July 18, 2003
hawkie wrote: [quote=[PITA]Neo][quote=hawkie][quote=[PITA]Neo][quote=Dani]Top Gear är mitt favvo program sedan några år tillbax. Riktigt trevligt.
/Dani
Egentligen gillar han väl Ford GT40 bara att den är så dålig, han har ju fått något måndags ex. från brittiska Ford. Hur man kan lämna iväg en sådann bil till JC som dom vet vad han jobbar med är ju så idiotiskt!
Dry_Ice dom har kört Boxter_S och Cayman_S, inga märkvärdiga resultat dock. CGT4 därimot gillades, f.ö. riktigt bra reportage när den var med!
Hmm.... Jag har bara sett från s.4 --> nu men kommer inte ihåg något test om boxter s :S. Kanske har glömt bort det :/. Är s.3 värd att kolla på någon som har sett den ?
March 19, 2003
Blir nog att se avsnitt 2 idag och se om det är nå kul 🙂
Hans respons på koeningsegg
Regnr: SWA952 Färg: RÖD
Fabrikat: KOENIGSEGG CC8S
Årsmodell: 2001 Fordonsslag: PB
Chassinummer: YT9M1G0V8C1007001
Upplysningar:Lustig röd färg? 😛
http://www.koenigsegg.se/graph.....54_640.jpgKanske kameljont?
http://www.koenigsegg.se/graph.....igh/11.jpg
Regnr: SJB646 Färg: LGRÅ
Fabrikat: KOENIGSEGG CCV8S
Årsmodell: 2000 Fordonsslag: PB
Chassinummer: YT9M1G0V8A1007XX1
Upplysningar:Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2001-05-22)
Konstigt att alla är avställda, ingen som vill köra med dem? 😛
September 5, 2001
BarateaU wrote: Blir nog att se avsnitt 2 idag och se om det är nå kul 🙂
Hans respons på koeningsegg
Regnr: SWA952 Färg: RÖD
Fabrikat: KOENIGSEGG CC8S
Årsmodell: 2001 Fordonsslag: PB
Chassinummer: YT9M1G0V8C1007001
Upplysningar:Lustig röd färg? 😛
http://www.koenigsegg.se/graph.....54_640.jpgKanske kameljont?
http://www.koenigsegg.se/graph.....igh/11.jpgRegnr: SJB646 Färg: LGRÅ
Fabrikat: KOENIGSEGG CCV8S
Årsmodell: 2000 Fordonsslag: PB
Chassinummer: YT9M1G0V8A1007XX1
Upplysningar:Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2001-05-22)Konstigt att alla är avställda, ingen som vill köra med dem? 😛
Dom har reggat in en bil, de resterande har de bara flyttat skylten med 🙂
Vilket långt chassinummer, tur att man har ett så enkelt CD9A0001880.
Besiktningsmän blir lika förvånade varje gång!
Ska se andra avsnittet nu, hoppas det är lika ballt som första 🙂
January 11, 2002
Haha ok ska inte skriva här efter varje avsnitt.. tänkte bara en grej, det var så som jag hoppades efter 2a avsnittet men var inte säker..
Igen sa de "I mean, how hard can it be?!" när de gjorde deras HELT SUVERÄNA bil/båt-reportage, precis som de sa med deras convertible people-carrier och radio-inspelningen.. Så verkar som om det blir något sånt här varje avsnitt 🙂
Haha måste bara skriva lite skit om detta avsnittet, helt klart ett av de bästa jag sett.. SPOILERS följer 🙂
Som när Jeremy försöker släcka elden på sin Hilux... "OH FOR GOD'S SAKE!"
Random: "I know girls like pink cars"
Jeremy: "You know girls? That's the interesting part here.."
Plus tjejen som pratar om Jaguar / Aston vid cool wall är söt!
Seriöst när Hammond kommer ut ur sin bil första gången = helt suveränt!
James: "Well this is more like it, performance has improved dramatically!"
Hela avslutningen av programmet med deras båtar är fan bästa jag sett på tv på riktigt länge 😀
2 Guest(s)