January 12, 2007
Här skriver ni era stora misstag/tabbar som drabbat er med datorn eller datorn drabbat er med.
Får vi se om NH:are är lika klantiga som SC:are
Jag har inte gjort något vidare klantigt måste jag säga kanske att formatera om fel hårddsik en 200GB fylld med både musik och film det var på den tiden 200 var MYCKET
Så NH vad har ni gjort?
March 10, 2003
Hmm.. inte gjort så mycket klantigt de senaste åren faktiskt. kanske mest för att jag är gammal
och har lärt mig av mina gamla misstag. Nu för tiden så tar man det lugnare och respektera sin hårdvara mer kanske ?
Men några saker jag minns att jag har gjort inom min historia är:
Köpte en 8-ports 100mbit switch för 1200kr (på den tiden när folk knappt hade 5ports hemma) och satte
en sömnig LAN morgon in fel strömadapter.
Blev nog lite mer V än den klarade pga att det small och blev hål i kretskortet.
Bytade stift på en fläkt för att få ner den till 5v, uppmärksammade dock inte
denna modifikation när jag kopplade in en sprillans 250gb disk.
Välte en kaffekop på mitt datorbord. Brevid stog min hyfsat nya fina Athlon T-bird 1400 men takfläkt.
Nu vet jag hur sprinklers fungerar firsthand iaf.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
April 24, 2007
lindén wrote: Skulle hissa upp bilen med domkraft, kollade inte var jag satt domkraften blev ett hål i golvet på passagerarsidan fram, det roliga var att det funkade ett tag :banghead: numera kollar jag alltid var domkraften hamnar innan jag hissar upp bilen :bgrin:
:rollsmile: , nu kanske man ska låta bli att skratta åt andra i denna tråd men den var ju bäst hittils
January 12, 2007
Förhoppningsvis blir den här tråden klantig nog så att en Moderator klantar sig och klistrar denna:D
Btw en annan klanitg sak:
Höll mitt finger på en isbit med salt på och det var en vecka sedan... Höll fingret på isbiten i ca 2min fingret har inte läkt än...
Ni som vet vad som händer (is+salt) fattar:P
April 13, 2007
Twelve wrote: Höll mitt finger på en isbit med salt på och det var en vecka sedan... Höll fingret på isbiten i ca 2min fingret har inte läkt än...
Ni som vet vad som händer (is+salt) fattar:P
Sänker temperaturen under 0 å ger köldskada??
Är ganska så nyfiken nu, tvinga mig inte å testa..
May 8, 2001
Hade precis köpt en ny Thunderbird 1000 MHz när den precis kommit ut. Kommer inte ihåg varför men jag skulle in i bios och göra något och tänkte att man nog borde hinna det utan att den blev för varm. Detta trots att kylaren inte var monterad. Det kunde man inte... Det var bara att åka och köpa en ny. Det var en dyrköpt erfarenhet för en student!
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
August 16, 2003
krasha motorcykeln i en kurva.
kortsluta datorn med en lös skalad kontakt från en molex (som tur var så startade datorn igen efter ca 30 minuter)
packat upp en stor fil som råkade hamna i en mapp som jag tog bort samtidigt som jag tog bort dom packade filerna
tog en genväg med bilen som innebar en brant nivåskillnad så att jag slog i underredet.
gammal men på fritis när jag gick i typ 2an så skulle jag gå på toa så fanns det 3 toaletter 2 av dom var upptagna, tredje toadörren var olåst så jag öppnade dörren och gick in baklänges utan att titta in ordentligt, jag låste dörren samtidigt som jag sa "Den här är ledig, så säger jag Yes!" sen när jag vänder mig om då sitter det en tjej där, var nog pinsamt för henne men jävligt pinsamt för mig då jag just sagt den frasen 😛
May 8, 2001
"Här skriver ni era stora misstag/tabbar som drabbat er med datorn eller datorn drabbat er med."
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
March 5, 2002
jonaz wrote: "Här skriver ni era stora misstag/tabbar som drabbat er med datorn eller datorn drabbat er med."
Alltså är ditt inlägg onödigt då du inte tillför tråden något. 😉
"Förr i tiden" när jag inte var så haj på datorer så installerade jag DirectX (5?) i Windows 3.1 på en burk. Det Windowset gick ej igång längre.
Pajjat bootsektorn (skrivit över med något annat) flera gånger, men detta blev ej ett problem sen när grub och usb-sticka uppfanns.
Finns säkert mer....
May 8, 2001
Fackamato wrote: Alltså är ditt inlägg onödigt då du inte tillför tråden något. 😉
"Förr i tiden" när jag inte var så haj på datorer så installerade jag DirectX (5?) i Windows 3.1 på en burk. Det Windowset gick ej igång längre.
Pajjat bootsektorn (skrivit över med något annat) flera gånger, men detta blev ej ett problem sen när grub och usb-sticka uppfanns.
Finns säkert mer....
ETT inlägg för att påminna om trådens ämne kan väl tillföra något utan att vara alltför störande!? Nu blev det tyvärr två pga din kommentar men jag lovar att det inte blir fler... Jag ber om ursäkt om fler störde sig på mitt inlägg (eller detta) men snälla, fler kommentarer om detta behövs inte.
March 5, 2002
jonaz wrote: ETT inlägg för att påminna om trådens ämne kan väl tillföra något utan att vara alltför störande!? Nu blev det tyvärr två pga din kommentar men jag lovar att det inte blir fler... Jag ber om ursäkt om fler störde sig på mitt inlägg (eller detta) men snälla, fler kommentarer om detta behövs inte.
Ta det inte så allvarligt. 😉
May 9, 2003
Fick för mej att komprimera windows mapen för att spara disk utrymme. Startade om datorn efter det och då kunde jag inte komma in i windows mer för att den inte kunde komma åt filerna. Då vart jag riktigt lessen på mig själv.
Sen har jag en klassiker som drabbade mammas kille.
Han bor i Skåne och åker upp till mamma var annan vecka. När han skulle lasta ur datorn så hade han stält den mot luckan i bagaget så när han öppnade den så for dator i backen och gick åt helvete. Han åkte då och köpte en ny dator som inte heller fungerade då den var sönder från fabrik. Jag köpte lite delar och byggde ihop en ny till han som han några dagar efter lyckades bryta sönder dvd spelaren på då han skulle stoppa i en dvd och samtidigt stötte till en kaffe kopp som slog av dvd läsaren. 🙂
Fan va mycket text det blev nu hoppas ni orkar läsa igenom 🙂
3 Guest(s)