Officiella VM-tråden|Page 11|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Officiella VM-tråden
dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
sp_UserOfflineSmall Offline
1055444
July 3, 2006 - 7:22 am
sp_Permalink sp_Print

Dom slänger sig ibland för att undvika skador. Men det är ju då dom passar på att åma sig lite.

Edit: Nu blir man mörkrädd med tanke på hur engelska tidningar skriver om Christiano Ronaldo efter Rooneys röda kort. Dom uppmanar folk att näst intill lyncha honom.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1055530
July 3, 2006 - 2:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Collateral wrote: [quote=macrus][quote=azN-][quote=Collateral][quote=macrus][quote=Collateral]Gött, äntligen åkte Brasilien ut, ogillar dom som faen.

Explain?

Dom har vunnit VM tillräckligt för att få vinna igen, finns andra lag som är intressanta att få fram.
Det skulle inte vara fel om Tyskland vann i år.

NEJ!
Det enda laget kvar som får vinna VM är Portugal. Tyskland gilar jag verkligen inte, Har inget vidare emot Frankrike men gillar ändå yngre lag mer så som Spanien(och Portugal) till exempel. Italien är väl helt okej, så för mig är det Portugal - Italien i final.

Haha, märks vad du gillar för sorts spel.

oooh han var 2meter ifrån mig, jag lägger mig ner och hoppas på frispark!
2lag som lever på sitt satans j**la filmande.

Ok, fotboll är en fjantsport där man inte får nudda varann.
Nuddar man varann så använder man tillfället till en filmning.
För att få bort problemet "filmningar" så borde man ta bort frisparkar för det är det filmningar skapar.

Portugal, tråkigt lag.
Italiten, ännu mer tråkigt lag.
Frankrike, orka?
---
Lagen som skulle ha slagits om medaljerna borde ha varit:
Holland
Tyskland
England

Nej det är dom filmande idioterna som gör den till en töntsport. Förövrigt var ditt förslag jävligt dumt då det skulle bli för fult.

Portugal är ett tråkigt och ett filmande jävla pisslag, likaså Italien.
Cristiano Ronaldo passar verkerligen inte i Engelsk fotboll så det var väl lika bra att det här hände, han lägger sig ner bara någon är 2m ifrån.

Riktigt surt att alla härliga lagen åkt ut så tidigt.
Som om inte Tyskland är med och slåss om medaljerna fortfarande?

Webster
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 18
1055542
July 3, 2006 - 2:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Frankrike - Tyskland i final hoppas jag på.
Och sedan att fransoserna får vinna guld på tysk mark.

Såg ni Fra - Bra? Tycker fransmännen gjorde en bra match och var inte alls lika tråkiga som i tidigare matcher.
Till och med Zidane var grym 🙂

macrus
Member
Medlem
1055543
July 3, 2006 - 3:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Webster wrote: Frankrike - Tyskland i final hoppas jag på.
Och sedan att fransoserna får vinna guld på tysk mark.

Såg ni Fra - Bra? Tycker fransmännen gjorde en bra match och var inte alls lika tråkiga som i tidigare matcher.
Till och med Zidane var grym 🙂

Kan bara instämma.

Fyfan så galet bra Zizou var. Kunde inte låta bli att dra på smilbanden när han gjorde sån grym match, trots att jag höll på Brasilien.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
1056618
July 7, 2006 - 10:21 am
sp_Permalink sp_Print

http://www.youtube.com/watch?v.....PVOBrbqQXo

En sammanfattning av portugals VM-turnering. Bara från en match dock.

dree
Member
Medlem
1056632
July 7, 2006 - 11:44 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tror Scolari har sagt åt sina mannar att försöka dyka eftersom dom inte har någon renodlad målskytt. Visst Pauleta är en måltjuv i klubblaget men inte i landslaget.

Nu tycker jag inte synd om Engelsmännen längre efter allt buande på Ronaldo. Dom kan aldrig erkänna att dom förlorade. Jag blir lika mörkrädd nu som vm2002 när Ahn inte var välkommen tillbaka till Perugia efter att han sänkt Italien då.
Rooney är inte alls så arg som tidningarna skrev. Han sa nyligen i en intervju "Jag är inte arg på Ronaldo. Jag måste trots allt inse att vi var motståndare då!"
Det är ingen säker källa som har sagt att Ronaldo tjatade på domaren om utvisning heller.

Nu när det gäller finalen så tror jag Italien tar det. Dom spelar med hjärta.
Frankrikes defensiv är klockren. Thuram är lätt VMs bästa back. Men det är bara Henry som tar offensiva löpningar. När Frankrike slår ett inlägg är det MAX 2 personer i straffområdet.
Eftersom Italien har mittbackar som Nesta, Cannavaro och Materazzi så blir det svårt för Frankrike med den klena offensiven.

Det är min teori iallafall 🙂

Dehman
Member
Medlem
1056637
July 7, 2006 - 11:58 am
sp_Permalink sp_Print

Well Portugal är ett tråkigt lag som förstör sporten.

Jag vill att de ska stänga av filmande spelare efter matchen så de lär sig någon gång.

Sen kan man ju fråga sig varför Ronaldo viskade något till Rooney och "skallde" honom innan matchen och sedan blinka ut mot bänken när Rooney fått sitt röda kort.

dree
Member
Medlem
1056640
July 7, 2006 - 12:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Well Portugal är ett tråkigt lag som förstör sporten.

Jag vill att de ska stänga av filmande spelare efter matchen så de lär sig någon gång.

Sen kan man ju fråga sig varför Ronaldo viskade något till Rooney och "skallde" honom innan matchen och sedan blinka ut mot bänken när Rooney fått sitt röda kort.

"Between the two of us everything has been cleared. He wished me the best of luck in the World Cup. He told me we had a great team and that if we continued to play like this, we would go far. He wasn't angry with me and moreover, he told me to completely ignore what the English press has said, that all they wanted was to create confusion but we are already used to that."

Jag instämmer inte med att Portugal är ett tråkigt lag heller.

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
1056641
July 7, 2006 - 12:28 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote:
"Between the two of us everything has been cleared. He wished me the best of luck in the World Cup. He told me we had a great team and that if we continued to play like this, we would go far. He wasn't angry with me and moreover, he told me to completely ignore what the English press has said, that all they wanted was to create confusion but we are already used to that."

Och vem vet hur mycket sanning som ligger i det där?
Media har ju en förmåga att förvränga (rent av ljuga) jävligt mkt.

Men men ... filmare ska få rött kort direkt och bli avstängda i mer än en match.

dree
Member
Medlem
1056645
July 7, 2006 - 12:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Dinos wrote: [quote=dree] "Between the two of us everything has been cleared. He wished me the best of luck in the World Cup. He told me we had a great team and that if we continued to play like this, we would go far. He wasn't angry with me and moreover, he told me to completely ignore what the English press has said, that all they wanted was to create confusion but we are already used to that."

Och vem vet hur mycket sanning som ligger i det där?
Media har ju en förmåga att förvränga (rent av ljuga) jävligt mkt.

Men men ... filmare ska få rött kort direkt och bli avstängda i mer än en match.

Det är ett citat.
Han har sagt det i en intervju. Rooney har sagt samma saker i en annan intervju men jag hittar inte den just nu.
Tidningarna har redan ljugit... med tanka på alla lögner om matchen som dom skrev om. Dom engelska fansen sjunker lågt som vanligt... dock ska dom ha en eloge för att inte bråka så överdrivet mycket i det här vm.

Omöjligt för en domare att se när någon filmar med tanke på att oftast när en spelare slänger sig är för att undvika skador. Om Owen skulle slängt sig så skulle han inte trampat snett t.ex.
Visst Portugal har slängt sig mycket men jag tror som jag skrev tidigare att det är Scolari som ligger bakom det.

Dehman
Member
Medlem
1056696
July 7, 2006 - 4:06 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote:
Omöjligt för en domare att se när någon filmar med tanke på att oftast när en spelare slänger sig är för att undvika skador. Om Owen skulle slängt sig så skulle han inte trampat snett t.ex.
Visst Portugal har slängt sig mycket men jag tror som jag skrev tidigare att det är Scolari som ligger bakom det.

Därför ska kärringarna bli avstängda efter matchen.

macrus
Member
Medlem
1056700
July 7, 2006 - 4:22 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote:

Så tex. C. Ronaldo filmar inte annars? Hahaha

Figo är också ganska duktig på det, men visst Scolari har säkert sagt åt dom att slänga sig, men det är ingen ursäkt.

dree
Member
Medlem
1056797
July 7, 2006 - 9:06 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=dree] Visst Portugal har slängt sig mycket men jag tror som jag skrev tidigare att det är Scolari som ligger bakom det.

Så tex. C. Ronaldo filmar inte annars? Hahaha

Figo är också ganska duktig på det, men visst Scolari har säkert sagt åt dom att slänga sig, men det är ingen ursäkt.

Här plussar vi ihop 1+1 och det blir 3.
Hur fick du ihop att dom inte skulle filma annars med det jag skrev?
Hur fick du fram att jag stödde filmningarna av det jag skrev?
Det jag anser är att exkl filmningingar så spelar Portugal en attraktiv fotboll.

lindén
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 400
1056803
July 7, 2006 - 9:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Fotbollspelare är ena riktiga tunnisar, dom får ju ont av luftdraget när någon springer förbi dom 🙄

macrus
Member
Medlem
1056834
July 8, 2006 - 2:14 am
sp_Permalink sp_Print

lindén wrote: Fotbollspelare är ena riktiga tunnisar, dom får ju ont av luftdraget när någon springer förbi dom 🙄

Märks att du inte spelat fotboll själv. Du borde testa fotboll på en seriös nivå innan du uttalar dig efter det du sett på tv.

Många här inne skulle absolut inte kunna spela fotboll på en seriös nivå.

dree
Member
Medlem
1056842
July 8, 2006 - 7:10 am
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=lindén]Fotbollspelare är ena riktiga tunnisar, dom får ju ont av luftdraget när någon springer förbi dom 🙄

Märks att du inte spelat fotboll själv. Du borde testa fotboll på en seriös nivå innan du uttalar dig efter det du sett på tv.

Hehe man skulle nog ligga och gnyla värre än vad Rivaldo gjorde. :bgrin:

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
1056855
July 8, 2006 - 8:33 am
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote:

Det är väl klart, men det har ju inte så mycket med saken att göra. Filmandet är och förblir en av de största anledningen att fotboll har blivit tråkigt, och detta VM är väl ytterligare en spik i kistan för den.
Och jo, jag kan tycka att en lipande fotbollsspelare är en jäkla fjolla, om han har kastat sig omkull för att försöka få sig tilldömd en frispark.
Likaså är det tunnisbeteende att hävda att man faller för att någon råkar röra en. Det gör fotbollen tråkig, och om fotbollen skall kunna behålla sin populäritet så får de ta och göra något åt det. Snart.

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
1056863
July 8, 2006 - 9:04 am
sp_Permalink sp_Print

Filmandet har blivit så vanligt att man uppskattar de spelare som blir fälda och som sen direkt är uppe på benen och jagar boll direkt. Samma de som verkligen får många smällar på en gång men vägrar falla omkull. DET är fotboll. 🙂

macrus
Member
Medlem
1056866
July 8, 2006 - 9:13 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=macrus]

Det är väl klart, men det har ju inte så mycket med saken att göra. Filmandet är och förblir en av de största anledningen att fotboll har blivit tråkigt, och detta VM är väl ytterligare en spik i kistan för den.
Och jo, jag kan tycka att en lipande fotbollsspelare är en jäkla fjolla, om han har kastat sig omkull för att försöka få sig tilldömd en frispark.
Likaså är det tunnisbeteende att hävda att man faller för att någon råkar röra en. Det gör fotbollen tråkig, och om fotbollen skall kunna behålla sin populäritet så får de ta och göra något åt det. Snart.

Långt ifrån alla spelare filmar, att kalla alla fotbollsspelare tunnisar är rätt fel. Åk till nån till England och kollar på nån lägre divison där. 😉

Visst kan jag hålla med om att filmning förstör mycket av fotbollen, absolut. Men för det kan man inte säga att alla spelare är filmare, för det är fel.

kicking_kangaroo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 608
1056867
July 8, 2006 - 9:18 am
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=denstore][quote=macrus]

Långt ifrån alla spelare filmar, att kalla alla fotbollsspelare tunnisar är rätt fel. Åk till nån till England och kollar på nån lägre divison där. 😉

Visst kan jag hålla med om att filmning förstör mycket av fotbollen, absolut. Men för det kan man inte säga att alla spelare är filmare, för det är fel.

Som du säger, åk och kolla på engelsk fotboll, till exempel Conference League. Har sett filmklipp där ifrån och killarna är inte dom tekniska, men dom kan spelet och dom tar lite stryk. Dom faller inte som inte som vissa världskända divor. Det viktigaste är att få in bollen, sen om dom tappar några tänder eller något, det är smällar man får ta. wink

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 193
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL