November 27, 2003
skiroy wrote: [quote=Delph1][quote=skiroy]Att jag nämnde mittfält och Allbäck i samma mening var för att belysa din något lätt absurda mening om "söndersprunget mittfält". 😀 😉
Du får läsa nogrannare tror jag, jag har inte skrivit exakt det 😉
//Andreas
Petitesser käre Andreas...
Du vet mycket väl vad jag menade i övrigt. 😉
Jo det kan låta så på årens höst 😉
//Andreas
June 23, 2002
Skandal.. Källström från start nästa match så blir det bättre fart! Fan ge honom chansen nu och bänka den Svensson. Larsson var ju inte så bra som han brukade vara. Zlatan likaså. Freddie tycker jag var riktigt duktig, han kämpade och slet och vann bollar på offensiv planhalva. Allbäck, damn han brukar alltid sätta dom där chanserna så synd att det inte funkade idag.
Nåväl om T&T förlorar mot Paraguay och England så behöver vi vinst mot Paraguay och lika mot England, eller tvärtom. Ingen omöjlig uppgift men svårt blir det.
March 10, 2002
skiroy wrote: Heja Lagerbäck !
Tråkfotbollens mästare nummer ett.Vad gjorde Anders svensson på plan egentligen ?
Blev ju klart bättre fart på spelet med Kim Källström och vad sysslade Zlatan med...slappt,segt oengagerat och själviskt spel.
Henke då? Han var mer osynlig än Zlatan hela matchen och gjorde inget rätt. Nej bara Shabaan som var bra imo.
macrus wrote:
Nåväl om T&T förlorar mot Paraguay och England så behöver vi vinst mot Paraguay och lika mot England, eller tvärtom. Ingen omöjlig uppgift men svårt blir det.
Räcker att vi vinner över Paraguay så är vi klara.
February 12, 2003
Quarzi wrote: Haha... duktigt sverige.. 0-0!
Tillåt mig skratta igen, hahaha.
Efter som ingen verkade höra dig, så måste jag instämma. Hade bra kul åt sverige som hade tagit ut tre poäng långt i förväg. 🙂
Och Paraguay är lika lite push-overs som Trinidad & Tobago, skulle förvåna mig om de förlorade mot Sverige, faktiskt.
Även fast de saknar Arce och Chilavert (även fast den sistnämnda blivit tjock och lagt av, så var han jäkligt kul att se varje gång).
September 12, 2001
kappy wrote: Tyckte faktiskt att Zlatan jobbade ovanligt bra om man jämför med andra landskamper..dock så spelade han inte jättebra 😮
Oj....vilka landskamper har du sett på tidigare ? 😮
Zlatan var slapp, slö, oengagerad, egoistiskt och mindre bra _lagspelare_ just därför att han tror att han kan fixa biffen själv.
Sanningen är att till och med Allbäck var mer het...
Zlatan har _mycket_ att_ lära_ fortfarande...
Ljungberg ska ge fasen i att försöka styra spelet...han är rätt ok som bollvinnare och ska sedan koncentrera sig på att löpa i djupled...inte försöka göra allt själv ! Hans ego är lite för stort men det delar han med Zlatan.
Dagens match visade tydligt att Lagerbäck inte vågar byta ut vissa spelare... :/
June 23, 2002
Dehman wrote: [quote=macrus] Nåväl om T&T förlorar mot Paraguay och England så behöver vi vinst mot Paraguay och lika mot England, eller tvärtom. Ingen omöjlig uppgift men svårt blir det.
Räcker att vi vinner över Paraguay så är vi klara.
Aah det stämmer ju.
Tycker förövrigt att det är bra att Freddie tar klivet och styr spelet han gör det bra och han ska ha mycket boll. Någon måste kliva fram och göra det, han gör vad som behövs. Är ju inte så att några andra som riktigt gör det.
Allbäck och Freddie bäst på plan. Shaaban får godkänt också.
Källström från start mot Paraguay!
Nåväl idag är det Holland - Serbien Montenegro kan bli ganska rolig. Holland som är föryngrat sitt lag enormt och Serbien Montenegro som har ett riktigt starkt försvarsspel.
February 12, 2003
denstore wrote: Jag garvar fortfarande över hur många snopna ansikten jag dåg på väg hem efter matchen igår. Innan matchen så sjöng folk Zlatansången och snackade om att "i år hade minsann Sverige en bra chans i.o.m. Zlatan".
Någon mer än jag som inte är förvånad?
Jag är inte förvånad. Jag hade kunnat dra ut på stan bara för att håna folk, men det hade kunnat gå lite väl långt...
macrus wrote: Allbäck och Freddie bäst på plan. Shaaban får godkänt också.
Själv tycker jag Hislop var bäst. 😉
June 23, 2002
Mean Machine wrote:
[quote=macrus]Allbäck och Freddie bäst på plan. Shaaban får godkänt också.
Själv tycker jag Hislop var bäst. 😉
Agree. Glömde dock skriva Sveriges bästa spelare på planen. 😉
Kändes precis som han gick in i matchen och spelade utan press och bara gjorde sitt absolut bästa, han hade inte så mycket att förlora alltså. Sa det innan matchen och visst var det så. Hislop är ju en världsmålvakt trots allt.
Snart Holland - Serbien Montenegro!
December 28, 2004
Många som snackar här men vem tror ni är bäst, dom som är med i landslaget eller ni som yttrar era dominanta kommentarer här?
Om ni har idrottat själva i erat liv så vet ni att det är inte "bara" att göra det.
Sedan förstår jag inte varför folk överskattar Sverige i fotboll.
Dom har aldrig varit superbra, dom kommer aldrig att bli superbra.
Dom ligger på nivå 5 av 1-10.
När det gäller ishockey så är det inte alls lika uppblåssad i media å över världen.
Där äger ändå Sverige i ishockey.
Sedan ogillar jag till största grad folk som kör med dubbelmoral.
Ena stunden hejjar dom för Sverige, andra så känner dom inte alls Sverige.
"Fjasko" - det läser man i tidningar. BÖRJA TRÄNA SJÄLVA OCH FÖRSÖK KOMMA UPP TILL DEN NIVÅN SOM SPELAS SÅ SKA NI SE.
FFS, börja spela CS med er era "#&"#& om ni ska köra med "WTJ" hela tiden.
Sport är kul och det roliga är att se vem som vinner, inte veta vem som vinner.
Det är inte WTJande i det.
HÅLL ER TILL EN ÅSIKT!
*Lättat lite aggression*
Angående matchen i mitt personliga tycke så tycker jag att dom skötte sig bra.
Det kan inte alltid gå som man vill men det är bara att komma igen i nästa match.
Bara att se framåt.
March 11, 2003
Collateral wrote:
"Fjasko" - det läser man i tidningar. BÖRJA TRÄNA SJÄLVA OCH FÖRSÖK KOMMA UPP TILL DEN NIVÅN SOM SPELAS SÅ SKA NI SE.
Jo, det är ett fiasko att en flock överbetalda pajasar först springer omkring och gapar om att de är värda si och så mycket, för att de minsann har vigt sitt liv åt fotbollen, och därför är värda miljonbelopp i lön, och sedan när det gäller, stå på hälarna och säga att de hade en dålig dag.
Om de nu var så vigda åt "gröna fältets schack", då hade fan kunnat orkat springa lite och få in bollen en enda gång på 90 minuter. Strategi och taktik. Pyttsan....
September 12, 2001
denstore wrote: [quote=Collateral] "Fjasko" - det läser man i tidningar. BÖRJA TRÄNA SJÄLVA OCH FÖRSÖK KOMMA UPP TILL DEN NIVÅN SOM SPELAS SÅ SKA NI SE.
Jo, det är ett fiasko att en flock överbetalda pajasar först springer omkring och gapar om att de är värda si och så mycket, för att de minsann har vigt sitt liv åt fotbollen, och därför är värda miljonbelopp i lön, och sedan när det gäller, stå på hälarna och säga att de hade en dålig dag.
Om de nu var så vigda åt "gröna fältets schack", då hade fan kunnat orkat springa lite och få in bollen en enda gång på 90 minuter. Strategi och taktik. Pyttsan....
Klart att detta var ett jäkla fiasko.
Vad många glömmer förutom dessa överbetalda slapptaskar på planen är Lagerbäcks otroligt senfärdiga coaching.
Zlatan borde ha bytts ut...vilken sopa !
Zlatan sänker tempot hela tiden med att behandla bollen för mycket och för länge i hans sedvanliga egoistiska sätt att spela.
Vilken blåslampa i häcken Zlatan hade fått av ett sådant agerande men Lagerbäck sitter och rullar tummarna istället.
Lagerbäcks skitsnack efter matchen påminner kraftigt om Fotbolls-EM 2000 om ni minns. Det var ett praktfiasko och denna match mot T&T ger bara ruggiga flashbacks...
December 28, 2004
skiroy wrote: [quote=denstore][quote=Collateral] "Fjasko" - det läser man i tidningar. BÖRJA TRÄNA SJÄLVA OCH FÖRSÖK KOMMA UPP TILL DEN NIVÅN SOM SPELAS SÅ SKA NI SE.
Klart att detta var ett jäkla fiasko.
Vad många glömmer förutom dessa överbetalda slapptaskar på planen är Lagerbäcks otroligt senfärdiga coaching.
Zlatan borde ha bytts ut...vilken sopa !
Zlatan sänker tempot hela tiden med att behandla bollen för mycket och för länge i hans sedvanliga egoistiska sätt att spela.
Vilken blåslampa i häcken Zlatan hade fått av ett sådant agerande men Lagerbäck sitter och rullar tummarna istället.
Lagerbäcks skitsnack efter matchen påminner kraftigt om Fotbolls-EM 2000 om ni minns. Det var ett praktfiasko och denna match mot T&T ger bara ruggiga flashbacks...
I mina ögon så är det inte alls konstigt för laget är inte samspelt med varann.
Dom har tränat ihop i mindre än 20 dagar eller nåt.
Det handlar inte om att man har överbetalda spelare som är grymt bra, dom ska fungera också med andra som det blir ett LAG.
En man är inte ett lag.
Se bara på Holland, spelar grymt bra tillsammans.
Mycket bra samspelta, dock har jag inte kollen på om vissa av dom spelar vanligtvis tillsammans i sina vanliga klubbar.
Mycket psykologiskt också, dom gick in med inställningen att dom skulle vinna lätt.
"Trinidad, hah, vilket skitlag" Men se, man ska aldrig underskatta någon och det var det som blev svenskarnas nederlag.
Btw. någon som kör med Drömelvan?
Dagens bosmankod: BOS55LS6E7S
February 12, 2003
macrus wrote: Hislop är ju en världsmålvakt trots allt.
Ptja, han är förvisso rätt bra, men världsmålvakt är nog att ta i lite i överkant om jag får påpeka. Vilket jag förstås gillar att göra. Killen lirar ju i West Ham. 😛
Tror jag skulle behöva nåt matchprogram eller nånting, har ingen koll på vad som händer och när. 🙂
November 27, 2003
Mean Machine wrote: Tror jag skulle behöva nåt matchprogram eller nånting, har ingen koll på vad som händer och när. 🙂
http://svt.se/svt/jsp/Crosslin.....8;a=588878
http://svt.se/vm <-- enda sidan man behöver //Andreas
1 Guest(s)