Officiella VM-tråden|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Officiella VM-tråden
Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
sp_UserOfflineSmall Offline
1049927
June 11, 2006 - 7:55 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote:
Klart att detta var ett jäkla fiasko.
Vad många glömmer förutom dessa överbetalda slapptaskar på planen är Lagerbäcks otroligt senfärdiga coaching.
Zlatan borde ha bytts ut...vilken sopa !
Zlatan sänker tempot hela tiden med att behandla bollen för mycket och för länge i hans sedvanliga egoistiska sätt att spela.
Vilken blåslampa i häcken Zlatan hade fått av ett sådant agerande men Lagerbäck sitter och rullar tummarna istället.

Lagerbäcks skitsnack efter matchen påminner kraftigt om Fotbolls-EM 2000 om ni minns. Det var ett praktfiasko och denna match mot T&T ger bara ruggiga flashbacks...

Du har uppenbarligen något emot Zlatan. Zlatan skapde mer än Henke gjorde, detta med två män i ryggen så gott som hela tiden.

Men jag skyller förlusten på Lagerbäck. Han måste lära sig att anpassa taktikt efter motstånd. Linderoth behövdes inte i denna match. Jag tycker bra om Tobias men hans offensiva kvaliteter är inte alltför bra. Hade varit bättre att köra lite mer offensivt redan från start. Då hade han kunnat ha sin mysnalle Svensson inne samtidigt som Källström. Men jag förstår inte varför du fortsätter att klaga på Zlatan. Han var en av de minst dåliga i denna match.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1049937
June 11, 2006 - 8:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är klart att jag har något emot Zlatan

Killen är absolut inte en krigare på plan då det behövs och går något emot honom gnäller han på andra.
Killen sänker ofta ner på tempot då han får bollen och försätter sig i dåliga lägen samt gör det onödigt krångligt i det han företar sig.

Zlatan är en duktig tekniker men absolut inte i form just nu.
Det kan en blind höna se. Jag föredrar då att se en krigare som är beredd på att löpa skiten av sig när det tar emot.
Det gör Zlatan knappast...i hans nuvarande form är han knappast en tillgång utan istället en belastning för laget med hans gnäll på andra då spelet inte fungerar som det ska.

Klaga på Zlatan är lätt med hans nuvarande stil så att säga. killen har mycket att lära.
Lagerbäck har dock ännu mer att lära...vi får väl kräva att lagerbäck bänkas upp på läktaren i fortsättningen. 😉

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
1049940
June 11, 2006 - 8:21 pm
sp_Permalink sp_Print

jag tycker det var lite både och. zlatan skapade en del bra chanser, men han sabbade en del också genom att hålla kvar bollen trots att han hade tre gubbar på sig.

men jag hörde att sverige inte vunnit en premiärmatch sen femtiotalet, så lika är väl inte så illa pinkat =P

Dehman
Member
Medlem
1049944
June 11, 2006 - 8:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Som jag skrev, Zlatan hade två spelare på sig så gott som hela matchen, det öppnar upp ytor för andra spelare. Vem ska ersätta Zlatan? Allbäck? Knappast, vi behöver Zlatan, det är han som kan ta emot de där omöjliga bollarna, det är han som öppnar upp ytor för de andra spelarna, det är han som kan göra det där spektakulära som får alla att tappa hakan, det är han som kan avgöra en match själv. Utan Zlatan är det ingen som kan ta emot försvarets tjongbollar. Utan honom tror jag det hade blivit som att titta på en volleybollmatch där motståndarna bryter vår serv hela tiden.

skiroy
Member
Medlem
1049953
June 11, 2006 - 8:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Som jag skrev, Zlatan hade två spelare på sig så gott som hela matchen, det öppnar upp ytor för andra spelare. Vem ska ersätta Zlatan? Allbäck? Knappast, vi behöver Zlatan, det är han som kan ta emot de där omöjliga bollarna, det är han som öppnar upp ytor för de andra spelarna, det är han som kan göra det där spektakulära som får alla att tappa hakan, det är han som kan avgöra en match själv. Utan Zlatan är det ingen som kan ta emot försvarets tjongbollar. Utan honom tror jag det hade blivit som att titta på en volleybollmatch där motståndarna bryter vår serv hela tiden.

Och ?
Mot en sådant pass vasst lag som T&T öppnade han upp en väldigt massa ? 🙄
Inse...Zlatan har spelat bättre än så där mot klart bättre lag.
Som jag sade, killen är knappast i form och knappast oersättlig vilket han verkar tro.

Dehman
Member
Medlem
1049959
June 11, 2006 - 8:39 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Dehman]Som jag skrev, Zlatan hade två spelare på sig så gott som hela matchen, det öppnar upp ytor för andra spelare. Vem ska ersätta Zlatan? Allbäck? Knappast, vi behöver Zlatan, det är han som kan ta emot de där omöjliga bollarna, det är han som öppnar upp ytor för de andra spelarna, det är han som kan göra det där spektakulära som får alla att tappa hakan, det är han som kan avgöra en match själv. Utan Zlatan är det ingen som kan ta emot försvarets tjongbollar. Utan honom tror jag det hade blivit som att titta på en volleybollmatch där motståndarna bryter vår serv hela tiden.

Och ?
Mot en sådant pass vasst lag som T&T öppnade han upp en väldigt massa ? 🙄
Inse...Zlatan har spelat bättre än så där mot klart bättre lag.
Som jag sade, killen är knappast i form och knappast oersättlig vilket han verkar tro.

Det finns ingen som kan ersätta Zlatan, inte i det svenska landslaget. En dålig Zlatan är bättre än de andra anfallarna. I gårdagens match såg det inte ut som en enda spelare var i form, med få undantag. Förstår fortfarande inte varför du fortsätter klaga på Zlatan, där fanns spelare som gjorde en klart sämre insats. Zlatan hade 6 skott varav 3 på mål, där Hislop fick göra i.a.f. två kvalificerade räddningar. Vad hade Henke? 3 skott, inte ett enda på mål. Allbäck, han hade det bästa läget i matchen, men brände det.

skiroy
Member
Medlem
1049961
June 11, 2006 - 8:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Så en spelare som sänker tempot och krånglar till spelet så att försvaret hinner täcka upp ytorna som har uppstått är oersättlig ?

Jag håller inte med där. 🙂
Med all respekt Dehman...men dessa skygglappar angående Zlatan är inte hälsosamt i längden. 🙂
Tillber du mot en altare med olika bilder och och annat på Zlatan varje natt innan du går och lägger dig ? 😉

Vi har olika sätt att se på saken kan vi klart konstatera.
Tycker du inte att Zlatan borde försöka spela enklare och inte minst bollen snabbare än vad han gjorde sist mot T&T ?
Jag tycker det...visst är det så att bevakningen på honom öppnar upp men när han får bollen håller han den för länge och i dessvärre inte sällan i fel lägen så att försvaret hinner samla sig och täcka upp.

Dehman
Member
Medlem
1049962
June 11, 2006 - 8:52 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Så en spelare som sänker tempot och krånglar till spelet så att försvaret hinner täcka upp ytorna som har uppstått är oersättlig ?

Jag håller inte med där. 🙂
Med all respekt Dehman...men dessa skygglappar angående Zlatan är inte hälsosamt i längden. 🙂
Tillber du mot en altare med olika bilder och och annat på Zlatan varje natt innan du går och lägger dig ? 😉

Vi har olika sätt att se på saken kan vi klart konstatera.
Tycker du inte att Zlatan borde försöka spela enklare och inte minst bollen snabbare än vad han gjorde sist mot T&T ?
Jag tycker det...visst är det så att bevakningen på honom öppnar upp men när han får bollen håller han den för länge och i dessvärre inte sällan i fel lägen så att försvaret hinner samla sig och täcka upp.

Det var du som startade diskussionen om Zlatan (indirekt). Nej jag har inget altare och tillber inte honom. Men jag blir arg när alla klagar på Zlatan. Det är knappast hans fel att vi förlorade. Folk vägrar inse att det var många som gjorde en bra mycket sämre match än Zlatan.

Jag vill inte att Zlatan ska börja spela enklare, jag vill ha tillbaka den gamla egoistiska Zlatan. För tillfället tycker jag det är väldigt tråkigt att titta på landslaget, riktig tråkfotboll.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1050097
June 12, 2006 - 2:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Som jag skrev, Zlatan hade två spelare på sig så gott som hela matchen, det öppnar upp ytor för andra spelare. Vem ska ersätta Zlatan? Allbäck? Knappast, vi behöver Zlatan, det är han som kan ta emot de där omöjliga bollarna, det är han som öppnar upp ytor för de andra spelarna, det är han som kan göra det där spektakulära som får alla att tappa hakan, det är han som kan avgöra en match själv. Utan Zlatan är det ingen som kan ta emot försvarets tjongbollar. Utan honom tror jag det hade blivit som att titta på en volleybollmatch där motståndarna bryter vår serv hela tiden.

..och Henke löper som vanligt och öppnar upp ytor för andra.

Tycker båda var ungefär lika dåliga, men inte ska någon av dom petas för det. Sverige behöver Zlatan och Henke. Oj oj vilken måste-match på torsdag. Blir fan läskigt.

Falcon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
1050155
June 12, 2006 - 5:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Lite OffTopic kanske men det rör TV-sändningarna, särskilt från TV4.

Jag upplever att bilden är otroligt dålig/"pixlig" när TV4 sänder medans SVTs utsändning blir 100 gånger bättre, helt kristall klar bild mot väldigt lågupplöst/pixlig.
Varken SVT eller TV4 har väl egna kameror därnere som sänder matchen, utan det som sänds är något som FIFA håller i ? Någon som vet exakt ?

Jag kör med TV från Bredbandsbolaget/Viasat.

Otroligt störigt är det, vet bara inte riktigt vem jag ska kontakta för felsökning. Någon mer här som också sett skillnaden ?
Någon mer med TV från BBB ?

Tack.

Ontopic också då.
Sverige underskattade helt enkelt T&T.
Ända ändring som kommer ske, hoppas jag, är att Källström spelar från start. Svensson är inte i form eller på "humör" att spela.
Mot Paraguay vinner vi med 4-1.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1050188
June 12, 2006 - 6:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Att Sverige vinner mot Paraguay skulle jag bra gärna vilja se. Speciellt med 4-1. 🙂
Nog för att Arce inte är med, men inte fasen kommer Sverige slå Paraguay med några stora siffror, om de ens vinner.

Vidare vill jag väl klaga på TV4's kommentatorer, det är nog snudd på det lamaste jag hört. Förutom när jag såg CL-finalen 2005, rätt kul med muppen som uttalade "Gerrard" nånting i stil med "Gérárd".

Och till sist har vi topic. Den är särskriven. 😛

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
1050233
June 12, 2006 - 9:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Italien vann som förväntat men inte överdrivet bra.
Ghanas målvakt var mycket bra även om han släppte in två mål.
En målvakt som kommer att utvecklas mycket.

blejf
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 275
1050374
June 13, 2006 - 12:50 pm
sp_Permalink sp_Print

ja idag
brasilien - kroatien
självklart vinner brasilien utan några som helst problem.
det vore ju väldigt märkligt om dom inte leker hem guldet.

macrus
Member
Medlem
1050411
June 13, 2006 - 2:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Collateral wrote: Italien vann som förväntat men inte överdrivet bra.

Du glömde en grej, han var sämst på 10 av 12 möjliga hörnor eller något sådant. Riktigt jävla dåligt ingripande.

Jag hade fan agerat bättre på hörnorna, fyfan var lite pinsamt att se.
Nåväl annars var han väldigt bra. Synd att äckel Italien vann. 🙁

blejf wrote: ja idag
brasilien - kroatien

Japp, dom krossar motståndet i sin grupp men leka hem guldet vettefan.
Blir intressant att se dom idag hur som helst men leka hem guldet så enkelt som du verkar få det att låta kommer dom inte göra, kommer krävas lite mer än så. Inte alls märkligt om dom inte skulle lyckas ta hem VM-guldet så.

blejf
Kommer du hit ofta?
Medlem
1050765
June 14, 2006 - 3:30 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=Collateral]Italien vann som förväntat men inte överdrivet bra.

Du glömde en grej, han var sämst på 10 av 12 möjliga hörnor eller något sådant. Riktigt j**la dåligt ingripande.

brasilien - kroatien

Blir intressant att se dom idag hur som helst men leka hem guldet så enkelt som du verkar få det att låta kommer dom inte göra, kommer krävas lite mer än så. Inte alls märkligt om dom inte skulle lyckas ta hem VM-guldet så.

ja bara 1-0 mot kroatien men det är ju inte nu dom ska börja ta i möjligtvis i semin att dom börjar gå på ja en sisådär 75% och visst i finalen kommer dom att släppa loss alla krafter och antagligen förnedra motståndet.

macrus
Member
Medlem
1050776
June 14, 2006 - 3:52 pm
sp_Permalink sp_Print

blejf wrote: [quote=macrus][quote=Collateral]Italien vann som förväntat men inte överdrivet bra.

Du glömde en grej, han var sämst på 10 av 12 möjliga hörnor eller något sådant. Riktigt j**la dåligt ingripande.

brasilien - kroatien

ja bara 1-0 mot kroatien men det är ju inte nu dom ska börja ta i möjligtvis i semin att dom börjar gå på ja en sisådär 75% och visst i finalen kommer dom att släppa loss alla krafter och antagligen förnedra motståndet.

:)R
Skönt att du är realist. 🙄

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1050793
June 14, 2006 - 5:02 pm
sp_Permalink sp_Print

blejf wrote: ja bara 1-0 mot kroatien men det är ju inte nu dom ska börja ta i möjligtvis i semin att dom börjar gå på ja en sisådär 75% och visst i finalen kommer dom att släppa loss alla krafter och antagligen förnedra motståndet.

Köper jag inte för en sekund. Brasilien spelar en fotboll och den är bra på en sak och det är framåt och då måste man ha boll. Om ett lag lyckas hålla bollen och lägga press på brassarna har dom väldigt lite att komma med. Deras backlinje är långt ifrån så bra som de en gång varit och det syndes tydligt att man kunde springa i åttor runt Lucio ibland utan att han fattade vad som hände. Nej Brasilien lär inte vinna.

//Andreas

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1050834
June 14, 2006 - 8:53 pm
sp_Permalink sp_Print

En ändring som jag anser behöver göras.
Vid mjölkning så får man ju gult kort.
Ändra det gula kortet till 5 minuters tillägg istället.

blejf
Kommer du hit ofta?
Medlem
1050848
June 14, 2006 - 9:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=blejf]ja bara 1-0 mot kroatien men det är ju inte nu dom ska börja ta i möjligtvis i semin att dom börjar gå på ja en sisådär 75% och visst i finalen kommer dom att släppa loss alla krafter och antagligen förnedra motståndet.

Köper jag inte för en sekund. Brasilien spelar en fotboll och den är bra på en sak och det är framåt och då måste man ha boll. Om ett lag lyckas hålla bollen och lägga press på brassarna har dom väldigt lite att komma med. Deras backlinje är långt ifrån så bra som de en gång varit och det syndes tydligt att man kunde springa i åttor runt Lucio ibland utan att han fattade vad som hände. Nej Brasilien lär inte vinna.

//Andreas

men dom vann ju 2002 och är rankade 1:a i världen.

phantom
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 270
1050864
June 14, 2006 - 10:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Spelar ingen roll hur brassarna är rankade, de har ändå inget ordentligt försvar att komma med. Det har bara ett offensivt och om det skulle svikta faller laget. Dock såg jag idag på Tyskland-Polen, tyskarna imponerade inte överhuvudtaget, bara hoppas att vi får möta dom i kvarten.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 218
Currently Browsing this Page:
5 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL