November 27, 2003
Detta var riktigt jävla skönt alltså. Det satt förbannat jävla långt inne men bollhelvetet gick äntligen förbi målinjen. :pidu:
Ska bli roligt att läsa kommentarerna kring Källströms prestation imorgon för så underbart bra var han knappast stora delar av matchen 😉
//Andreas
June 6, 2002
Mean Machine wrote: Det var den tråkigaste j**la matchen jag sett, om inte nånsin så på väldigt länge.
Fast jag fick mig ett ganska ordentligt garv när jag såg Allbäck sumpa sitt friläge, likaså alla andra målchanser de hade.
Riktigt kass match.
Ordentligt garv????? Då var du nog ensam med att ha den sinnesreaktionen(som svensk alltså). Själv var jag gråtfärdig...Tråkig match säger du, att hållas på halster så länge med tanke på så många klara målchanser som Sverige hade och sen få primalskrika i ren och skär eufori efter Ljungbergs mål, det kallar inte jag tråkigt...Förutsatt att man då är intresserad utav denna ädla sport.
February 12, 2003
Tyzon wrote: Ordentligt garv????? Då var du nog ensam med att ha den sinnesreaktionen(som svensk alltså). Själv var jag gråtfärdig...Tråkig match säger du, att hållas på halster så länge med tanke på så många klara målchanser som Sverige hade och sen få primalskrika i ren och skär eufori efter Ljungbergs mål, det kallar inte jag tråkigt...Förutsatt att man då är intresserad utav denna ädla sport.
Mitt främsta "problem" (med svenska ögon sett) är att jag inte är svensk. Tvärtom, jag är inte det minsta svensk. Däremot stör jag mig något in i helskotta på att sverige hela tiden ska vara så bäst i allting, så jag helt enkelt hoppas på att det går åt helvete för dem, så folk håller käft nån gång. 😉
Dessutom har jag alltid gillat Paraguay, fast nu har Chilavert lagt av och Arce var inte med, så jag vet inte. Är bara less på sveriges mentalitet.
February 23, 2004
Mean Machine wrote: [quote=Tyzon]Ordentligt garv????? Då var du nog ensam med att ha den sinnesreaktionen(som svensk alltså). Själv var jag gråtfärdig...Tråkig match säger du, att hållas på halster så länge med tanke på så många klara målchanser som Sverige hade och sen få primalskrika i ren och skär eufori efter Ljungbergs mål, det kallar inte jag tråkigt...Förutsatt att man då är intresserad utav denna ädla sport.
Mitt främsta "problem" (med svenska ögon sett) är att jag inte är svensk. Tvärtom, jag är inte det minsta svensk.
Du är inte svensk men ändå så tvärtom är du inte svensk. Hmm nyhetsskribent? 😛
January 13, 2003
Mean Machine wrote: Kom igen nu. 😛
Jag är inte svensk, motsatsen till svensk är inte svensk. Jag är inte svensk alls. Visst, ser lite luddigt ut, det bjuder jag på.Finland vinner fotbolls-VM! 😀
En finne aye. Det ante mig. Det är bara en finne som kan prata dåligt om ett VM och sen hylla en sådan sak som ESC t.ex. eller hur whak? Vad ska det bli denna gången? Världsrekordsförsök i toalettsittning?
February 12, 2003
beta wrote: En finne aye. Det ante mig. Det är bara en finne som kan prata dåligt om ett VM och sen hylla en sådan sak som ESC t.ex. eller hur whak? Vad ska det bli denna gången? Världsrekordsförsök i toalettsittning?
Nog för att det var lite kul att pyjamasfjantarna vann ESC, men jag tycker sverige spelar för tråkig fotboll, helt enkelt. Nog off topic, förresten, my bad.
Jag har svårt att tänka mig att Sverige kommer speciellt långt, bara.
Btw, Finland har ju VM i alla möjliga "sporter", såsom fönsterputsning (jo, det är sant :)), mobilkastning osv. 😉
November 27, 2003
Mean Machine wrote: [quote=beta]En finne aye. Det ante mig. Det är bara en finne som kan prata dåligt om ett VM och sen hylla en sådan sak som ESC t.ex. eller hur whak? Vad ska det bli denna gången? Världsrekordsförsök i toalettsittning?
Nog för att det var lite kul att pyjamasfjantarna vann ESC, men jag tycker sverige spelar för tråkig fotboll, helt enkelt. Nog off topic, förresten, my bad.
Jag har svårt att tänka mig att Sverige kommer speciellt långt, bara.
Btw, Finland har ju VM i alla möjliga "sporter", såsom fönsterputsning (jo, det är sant :)), mobilkastning osv. 😉
Jag satt igår och räknade på hur Sverige skulle kunna gå vidare ut gruppen utan att gör mål bara för säkerhets skull så visst har du rätt i att Sverige spelar rätt tråkigt många gånger. Att Sveriges grupp befinner sig i en annan tidsfas än resten av grupperna är rätt pinsamt uppenbart med. Alla andra matcher, inkl. Saudiarabien - Tunisien, har haft bättre tempo. inget illa om de två lagen, men deras ranking är inte direkt imponerande på samma sätt som Sveriges och Englands.
Tisdagsmatchen ska bli väldigt intressant. Jag gissar sömnpiller deluxe.
//Andreas
January 7, 2006
Delph1 wrote: Detta var riktigt j**la skönt alltså. Det satt förbannat j**la långt inne men bollhelvetet gick äntligen förbi målinjen. :pidu:
Ska bli roligt att läsa kommentarerna kring Källströms prestation imorgon för så underbart bra var han knappast stora delar av matchen 😉
//Andreas
Det är bara att acceptera; i de flestas ögon är det inte svårare än att Kim är bäst i världen och Anders Svensson är så dålig att man får mardrömmar.
Det är långt ifrån sanningen, men så tycker alla, inklusive tidningarna. Sorgligt men sant. Själv tycker jag att det är först nu man på allvar kan fundera på att ha med Källström från start, det är nu han börjar komma upp till Svenssons nivå. Sen att alla experter skrek att Källström skulle spela från start i EM 2004, det tycker jag bara är konstigt. När Svensson har en bra dag, är han riktigt bra.
2 Guest(s)