Officiella VM-tråden|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Officiella VM-tråden
whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
sp_UserOfflineSmall Offline
1050902
June 15, 2006 - 7:03 am
sp_Permalink sp_Print

Jag är ganska impade av polen som bara förlorade med 1-0 mot Tyskland. Får se hur det går för Sverige ikväll.

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
1050939
June 15, 2006 - 10:40 am
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: En ändring som jag anser behöver göras.
Vid mjölkning så får man ju gult kort.
Ändra det gula kortet till 5 minuters tillägg istället.

håller med att någonting borde göras åt det, tycker även att man ska förbjuda byten på övertid

Marron
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
1051075
June 15, 2006 - 6:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Gött, Källström startar!!!

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
1051110
June 15, 2006 - 8:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Jaaaaa!

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
1051117
June 15, 2006 - 8:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Det tog ett bra jävla tag... men äntligen så satt den!

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
1051118
June 15, 2006 - 8:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Allbäck's lobb, fyfabian vad nära.
Sen 1-0 i 88 minuten, rätt så spännande svar ja. 🙂

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
1051119
June 15, 2006 - 8:59 pm
sp_Permalink sp_Print

JAAAAAAAA!!!!
Har sprungit fyra varv runt kvarteret med flaggan nu :D:D:

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1051122
June 15, 2006 - 9:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Detta var riktigt jävla skönt alltså. Det satt förbannat jävla långt inne men bollhelvetet gick äntligen förbi målinjen. :pidu:

Ska bli roligt att läsa kommentarerna kring Källströms prestation imorgon för så underbart bra var han knappast stora delar av matchen 😉

//Andreas

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
1051123
June 15, 2006 - 9:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Ska bli roligt att läsa kommentarerna kring Källströms prestation imorgon för så underbart bra var han knappast stora delar av matchen 😉

//Andreas

Nej, i början var han ganska bra, härliga skott... Men i andra halvlek så...

Krehlmar
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 355
1051127
June 15, 2006 - 9:15 pm
sp_Permalink sp_Print

aghk

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1051128
June 15, 2006 - 9:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Det var den tråkigaste jävla matchen jag sett, om inte nånsin så på väldigt länge.

Fast jag fick mig ett ganska ordentligt garv när jag såg Allbäck sumpa sitt friläge, likaså alla andra målchanser de hade.

Riktigt kass match.

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
1051154
June 15, 2006 - 10:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Om sverige fortsätter o spelar som dom gör nu, så kommer de inte långt!

Bra ändå sverige. Kvalificerat sig till 8dels final. 😀

Gogogog!

Tyzon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 297
1051158
June 15, 2006 - 10:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Det var den tråkigaste j**la matchen jag sett, om inte nånsin så på väldigt länge.

Fast jag fick mig ett ganska ordentligt garv när jag såg Allbäck sumpa sitt friläge, likaså alla andra målchanser de hade.

Riktigt kass match.

Ordentligt garv????? Då var du nog ensam med att ha den sinnesreaktionen(som svensk alltså). Själv var jag gråtfärdig...Tråkig match säger du, att hållas på halster så länge med tanke på så många klara målchanser som Sverige hade och sen få primalskrika i ren och skär eufori efter Ljungbergs mål, det kallar inte jag tråkigt...Förutsatt att man då är intresserad utav denna ädla sport.

Jonas Klar
Member
Medlem
1051165
June 15, 2006 - 11:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyzon wrote: Ordentligt garv????? Då var du nog ensam med att ha den sinnesreaktionen(som svensk alltså). Själv var jag gråtfärdig...Tråkig match säger du, att hållas på halster så länge med tanke på så många klara målchanser som Sverige hade och sen få primalskrika i ren och skär eufori efter Ljungbergs mål, det kallar inte jag tråkigt...Förutsatt att man då är intresserad utav denna ädla sport.

Mitt främsta "problem" (med svenska ögon sett) är att jag inte är svensk. Tvärtom, jag är inte det minsta svensk. Däremot stör jag mig något in i helskotta på att sverige hela tiden ska vara så bäst i allting, så jag helt enkelt hoppas på att det går åt helvete för dem, så folk håller käft nån gång. 😉

Dessutom har jag alltid gillat Paraguay, fast nu har Chilavert lagt av och Arce var inte med, så jag vet inte. Är bara less på sveriges mentalitet.

pcw
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 853
1051168
June 15, 2006 - 11:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: [quote=Tyzon]Ordentligt garv????? Då var du nog ensam med att ha den sinnesreaktionen(som svensk alltså). Själv var jag gråtfärdig...Tråkig match säger du, att hållas på halster så länge med tanke på så många klara målchanser som Sverige hade och sen få primalskrika i ren och skär eufori efter Ljungbergs mål, det kallar inte jag tråkigt...Förutsatt att man då är intresserad utav denna ädla sport.

Mitt främsta "problem" (med svenska ögon sett) är att jag inte är svensk. Tvärtom, jag är inte det minsta svensk.

Du är inte svensk men ändå så tvärtom är du inte svensk. Hmm nyhetsskribent? 😛

Jonas Klar
Member
Medlem
1051175
June 16, 2006 - 1:27 am
sp_Permalink sp_Print

Kom igen nu. 😛
Jag är inte svensk, motsatsen till svensk är inte svensk. Jag är inte svensk alls. Visst, ser lite luddigt ut, det bjuder jag på.

Finland vinner fotbolls-VM! 😀

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
1051177
June 16, 2006 - 1:39 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Kom igen nu. 😛
Jag är inte svensk, motsatsen till svensk är inte svensk. Jag är inte svensk alls. Visst, ser lite luddigt ut, det bjuder jag på.

Finland vinner fotbolls-VM! 😀

En finne aye. Det ante mig. Det är bara en finne som kan prata dåligt om ett VM och sen hylla en sådan sak som ESC t.ex. eller hur whak? Vad ska det bli denna gången? Världsrekordsförsök i toalettsittning?

wink

Jonas Klar
Member
Medlem
1051178
June 16, 2006 - 1:48 am
sp_Permalink sp_Print

beta wrote: En finne aye. Det ante mig. Det är bara en finne som kan prata dåligt om ett VM och sen hylla en sådan sak som ESC t.ex. eller hur whak? Vad ska det bli denna gången? Världsrekordsförsök i toalettsittning?

Nog för att det var lite kul att pyjamasfjantarna vann ESC, men jag tycker sverige spelar för tråkig fotboll, helt enkelt. Nog off topic, förresten, my bad.

Jag har svårt att tänka mig att Sverige kommer speciellt långt, bara.

Btw, Finland har ju VM i alla möjliga "sporter", såsom fönsterputsning (jo, det är sant :)), mobilkastning osv. 😉

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1051190
June 16, 2006 - 6:11 am
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: [quote=beta]En finne aye. Det ante mig. Det är bara en finne som kan prata dåligt om ett VM och sen hylla en sådan sak som ESC t.ex. eller hur whak? Vad ska det bli denna gången? Världsrekordsförsök i toalettsittning?

Nog för att det var lite kul att pyjamasfjantarna vann ESC, men jag tycker sverige spelar för tråkig fotboll, helt enkelt. Nog off topic, förresten, my bad.

Jag har svårt att tänka mig att Sverige kommer speciellt långt, bara.

Btw, Finland har ju VM i alla möjliga "sporter", såsom fönsterputsning (jo, det är sant :)), mobilkastning osv. 😉

Jag satt igår och räknade på hur Sverige skulle kunna gå vidare ut gruppen utan att gör mål bara för säkerhets skull så visst har du rätt i att Sverige spelar rätt tråkigt många gånger. Att Sveriges grupp befinner sig i en annan tidsfas än resten av grupperna är rätt pinsamt uppenbart med. Alla andra matcher, inkl. Saudiarabien - Tunisien, har haft bättre tempo. inget illa om de två lagen, men deras ranking är inte direkt imponerande på samma sätt som Sveriges och Englands.

Tisdagsmatchen ska bli väldigt intressant. Jag gissar sömnpiller deluxe.

//Andreas

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1051228
June 16, 2006 - 10:34 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Detta var riktigt j**la skönt alltså. Det satt förbannat j**la långt inne men bollhelvetet gick äntligen förbi målinjen. :pidu:

Ska bli roligt att läsa kommentarerna kring Källströms prestation imorgon för så underbart bra var han knappast stora delar av matchen 😉

//Andreas

Det är bara att acceptera; i de flestas ögon är det inte svårare än att Kim är bäst i världen och Anders Svensson är så dålig att man får mardrömmar.

Det är långt ifrån sanningen, men så tycker alla, inklusive tidningarna. Sorgligt men sant. Själv tycker jag att det är först nu man på allvar kan fundera på att ha med Källström från start, det är nu han börjar komma upp till Svenssons nivå. Sen att alla experter skrek att Källström skulle spela från start i EM 2004, det tycker jag bara är konstigt. När Svensson har en bra dag, är han riktigt bra.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 327
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL