March 10, 2002
Riktigt trevlig match, en av de bättre detta VM. Men hade jag varit Lagerbäck hade jag satsat mer på offensiv i andra halvlek. T&T låg under mot Paraguay så lika eller förlust spela ingen större roll. Men som sagt, väldigt underhållande match. Lite tråkigt för Owen dock. 🙁 Hoppas det inte är allt för allvarligt.
November 29, 2003
Marcan- wrote:
Jag tycker Allbäck har spelat grymt bra de här två senaste matcherna. Att han var en av målgörarna var inte oväntat.
Precis, jag har tyckt att han har varit ganska het dom senaste två matcherna. Någon som har koll på tysk fotboll? Hur farliga är dom som motståndare? Spelade vi 2-2 mot England så borde vi nog kunna slå tyskarna.
March 10, 2002
whak wrote: [quote=Marcan-] Jag tycker Allbäck har spelat grymt bra de här två senaste matcherna. Att han var en av målgörarna var inte oväntat.
Precis, jag har tyckt att han har varit ganska het dom senaste två matcherna. Någon som har koll på tysk fotboll? Hur farliga är dom som motståndare? Spelade vi 2-2 mot England så borde vi nog kunna slå tyskarna.
Tyskarna är väldigt bra. 🙂 Sedan har de hemmaplan också och det går i regel bra för hemmanationen.
Tyskarnas mittfält och anfall är ruskigt bra och även fasta situationer. Men backlinjen är inte den bästa. Så vi kan ha en chans. Men jag tror att vårt försvar kommer att få jobba riktigt hårt.
November 27, 2003
macrus wrote: [quote=Delph1]Ska bli intressant att se om Kim får ett försök till efter två ganska dåliga matcher.
//Andreas
Hellre Källström än sega Svensson, dessutom tycker jag inte han gjort två dåliga matcher, däremot var han inge vidare mot England.
Svensson jobbar iaf när han märker att han inte kommer till skott eller passningarna inte går som han vill. Källström försvinner bara, även om han har en skön inställning och han är inte dålig, men han spelar på en väldigt låg nivå i landslaget för ofta. Han går oftast ut allldeles för hårt och hushåller inte med krafterna utan är alldeles för ivrig och sparar ingen energi.
Källström har inte varit speciellt bra i någon av matcherna hitills, Svensson övertygade inte heller, men mot Tyskland så vill jag nog se en startande Svensson för att få igång lite snabba passar i mitten. Funkar inte det så in med Källström snabbt.
Hiva långbollar mot tyskarnas fyrtorn är nog inte mycket att komma med tyvärr, men det ska bli intressant att se vad som Lagerbäck väljer. Varken Svensson eller Kim har imponerat över längre perioder.
//Andreas
March 7, 2004
Arny wrote: Ljungberg i en central roll istället för Svensson och Källström och ha någon av dom kanten istället kanske? Skulle vara kul att se hur det fungerade. Kanske lite fel match att exprimentera i men iaf 🙂 Go big or go home!
lite fel match? :blink: Ljungberg ska lira kant och källström ska lira mitt, och där med basta!
November 27, 2003
ZIre wrote: [quote=Delph1]Undrar om han vågar bänka Zlatan och Isaksson. Shaaban har varit bra, medan Isaksson fumlade mot England.
//Andreas
att bänka zlatan tror jag han vågar, men isaksson? Shaaban kanske lirade bra men hur många skott fick han på sig? 2?
Isaksson känner av skada dessutom. Nej Shaaban säger jag.
//Andreas
1 Guest(s)