February 17, 2004
Idag hände nåt jag har misstänkt länge, dvs att pengar oförklarligt dras från mitt bankkonto trots att alla räkningar är betalda. Jag har länga haft misstankar om det här men aldrig sett nåt samband eller bevis på det.
Igår hade jag 788kr på kontot, var inne och kollade bankaffärerna. Så idag skulle jag ta ut pengar för att handla mat. Nää då kunde jag bara ta ut 200kr :roll:. Alltså 150% säker att 500kr har försvunnit :arg:. Enligt kontoutraget så står ett uttag 500kr från bankomat, transaktionsdatum 07-12-21, bokföringsdatum 08-01-07. Detta förstår jag inte riktigt, är det ett gammalt uttag som jag har skuld på? Detta är dock omöjligt för då kom ju lönen in på kontot.
Vem är det som kan vara skyldig till att dra pengar från mitt konto??? Är det bankens ansvar om pengar försvinner utan förklaring?
July 27, 2002
Det blev nog problem.
Butiken får inte tag på några pengar direkt men banken ska reservera ett belopp. Nu under julen t.ex så var det SEGT.
Tjejen köpte julklappar och grejjer. När hon skulle betala räkningar står det att hon har X kr på kontot, inget reserverat. Sen när hon betalat allt så är det plötsligt flera tusen minus på kontot för saker hon köpte i affärer den 23 inte ens drogs förens den 28:e, de vart inte ens reserverade.
sen ringer banken och är sura för det är minus på kontot
February 17, 2004
Har inte handlat online på ca 1 månad eller mer.
Har inte handlat med kontokort på ett antal dagar. Men då står det ofta var du har handlat.
Se senaste dagarna i kronologisk ordning:
Lör: uttag på bankomat, 1500kr
Sön: Inget uttag
Mån: Uttag 200kr bankomat
De senaste transaktionerna
Bokföringsdatum Trans.datum Kontohändelse Belopp Saldo
08-01-07 07-12-29 Automatuttag shb -200,00 288,18
08-01-07 07-12-21 Automatuttag shb -500,00 488,18
08-01-07 08-01-05 Automatuttag shb -1 500,00 988,18
Det här stämmer alltså inte med verkligheten. Transaktionsdatumen är ju helt FU.
July 27, 2002
Grejen är ju att om systemet är överbelastat för alla jul-idioter. Så syns inget. Det syns inte att du handlat nåt, det syns inte att det reserverats något. Däremot är det pengar borta.
Jag och tjejen åt middag ute för 900 kr när hon redan hade 2000 minus.
Funkar kortet att dra så antar man ju att man har cash, jävla bank.
September 1, 2002
Har varit ute i liknande situation.
Efter att ha talat med banken som berättade om att transaktioner kan fördröjas rejält ibland tog jag mig i kragen och gjorde en balansräkning hemma under en kväll. Det var lite slitigt att samla ihop kvitton och försöka komma ihåg kvittolösa inköp, men till slut fann jag att det stämde och hade ingen att skylla på utom mig själv.
Händer lite då och då sånt där här på glesbygden. Butikerna har väl helt enkelt inte direktkontakt över nätet med banken, så då dras pengarna vid ett senare tillfälle. (Då man naturligtvis inte räknat med det, och det fattas kanske ynka 3:- och autogirot skiter sej)
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 16, 2007
ilg@dd wrote: Händer lite då och då sånt där här på glesbygden. Butikerna har väl helt enkelt inte direktkontakt över nätet med banken, så då dras pengarna vid ett senare tillfälle. (Då man naturligtvis inte räknat med det, och det fattas kanske ynka 3:- och autogirot skiter sej)
Ja nog får din by vara kvar i 70-talet om du tror dom kör med "offline-apparater".. Sen att det kan vara problem på söndag/andra helgdagar är väl ingen nyhet.
engine52 wrote: Ja nog får din by vara kvar i 70-talet om du tror dom kör med "offline-apparater".. Sen att det kan vara problem på söndag/andra helgdagar är väl ingen nyhet.
Tror och tror, jag är tämligen övertygad om att det är så.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
engine52 wrote: Då är du tämligen övertygad om något som är fel.
Nu är jag inte helt säker på vad du fiskar efter, men det känns lite som om du skulle kunna vara emotionellt kapabel att bestrida fakta ifall jag berättar vilken storlek jag har på skor också..
:cy:
September 16, 2007
ilg@dd wrote: Nu är jag inte helt säker på vad du fiskar efter, men det känns lite som om du skulle kunna vara emotionellt kapabel att bestrida fakta ifall jag berättar vilken storlek jag har på skor också..
Vilken storlek du har på skorna har jag ingen aning om. Men något jag vet är att dom inte har läsare som är "offline". Btw! så fiskar jag inte efter något. Ville bara göra en rättning.
January 13, 2003
engine52 wrote: Ja nog får din by vara kvar i 70-talet om du tror dom kör med "offline-apparater".. Sen att det kan vara problem på söndag/andra helgdagar är väl ingen nyhet.
Behöver inte vara kvar i 70-talet för att maskinerna ska vara offline. Har hänt mig både i Lund, Malmö och på "center syd" (hyffsat stort köpcentra) att maestro inte funkat just för att de inte haft uppkoppling just då, så tur man har master card med för sådana tillfällen.
engine52 wrote: Vilken storlek du har på skorna har jag ingen aning om. Men något jag vet är att dom inte har läsare som är "offline". Btw! så fiskar jag inte efter något. Ville bara göra en rättning.
Du kan bara inte vara på riktigt, du måste faen vara en sk. spamrobot..
November 27, 2003
beta wrote: Behöver inte vara kvar i 70-talet för att maskinerna ska vara offline. Har hänt mig både i Lund, Malmö och på "center syd" (hyffsat stort köpcentra) att maestro inte funkat just för att de inte haft uppkoppling just då, så tur man har master card med för sådana tillfällen.
Har hänt mig i centrala Stockholm.
//Andreas
September 12, 2001
engine52 wrote: Vilken storlek du har på skorna har jag ingen aning om. Men något jag vet är att dom inte har läsare som är "offline". Btw! så fiskar jag inte efter något. Ville bara göra en rättning.
Så det finns inga läsare som är offline?
Faen...kom tillbaka till verkligheten för det förekommer fortfarande idag. Gör dig inte till mer än vanligt.
September 16, 2007
beta wrote: Behöver inte vara kvar i 70-talet för att maskinerna ska vara offline. Har hänt mig både i Lund, Malmö och på "center syd" (hyffsat stort köpcentra) att maestro inte funkat just för att de inte haft uppkoppling just då, så tur man har master card med för sådana tillfällen.
Visst finns det tillfällen. Men att apparater skulle köra offline utan att något är fel vid tillfället är inte vidre troligt, eller?
Skiroy: vilka ställen har?
2 Guest(s)