engine52 wrote: Visst finns det tillfällen. Men att apparater skulle köra offline utan att något är fel vid tillfället är inte vidre troligt, eller?
Är det någon som påstått det?
Personligen har jag dryftat att maskineriet inte fungerar som det skall jämt, och då i synnerlighet här hemma i glesbygden..
Det är dock inget som stör speciellt mycket, det finns en hel del andra saker som stör betydligt mer och oftare.. Du t.ex..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 6, 2006
Ring till din banks säkerhetsavdelning ( växeln brukar räcka ).. berätta om problemet så tar dom reda på vart pengarna har dragits ifrån.
Brukar ta 1-2 dagar så ringer dom upp dig och berättar allt i minsta detalj 🙂
Gjorde jag för ett år sedan när jag fick 2000 kr insatt på mitt konto utan anledning ( hey.. jag var bara ärlig 😉 ) då visade de sig att jag fått alla i min familjs studiebidrag insatt på mitt konto av någon anledning.
September 16, 2007
ilg@dd wrote: Är det någon som påstått det?
Personligen har jag dryftat att maskineriet inte fungerar som det skall jämt, och då i synnerlighet här hemma i glesbygden..
Det är dock inget som stör speciellt mycket, det finns en hel del andra saker som stör betydligt mer och oftare.. Du t.ex..
När du citerade mig där uppe tolkade jag som att du syftade på det. Mitt fel du stör dig på mig? Finns ignore?
January 13, 2003
engine52 wrote: Visst finns det tillfällen. Men att apparater skulle köra offline utan att något är fel vid tillfället är inte vidre troligt, eller?
Skiroy: vilka ställen har?
Jag har varit med om pizzerior som inte drar pengar direkt, inte ens kollar teckning på kontot direkt, för de inte ska riskera bli stående med en kund som inte kan betala. Istället dras pengarna senare oavsett om man har plus/minus.
January 13, 2003
Ang wrote: Jag är lite nyfiken på dessa offline transaktioner då mitt kort inte får understiga 0kr? Hur kan de vara på den säkra sidan? (borde vara omöjligt utan ha aktiverat kredit vilket många inte har)
Att övertrassera ett konto trotts där inte är kredit är lätt, ha 50kr på kortet, stick till en mack och tanka 50l så är det gjort. Dock är det inte tillåtet och är inte pengarna tillbaka fort eller det upprepas så kan banken spärra kortet. (Gjorde så själv när jag fick första jobbet och fattades en tank soppa till första lönen)
Ang wrote: Jag är lite nyfiken på dessa offline transaktioner då mitt kort inte får understiga 0kr? Hur kan de vara på den säkra sidan? (borde vara omöjligt utan ha aktiverat kredit vilket många inte har)
Har ingen som helst kredit på mitt lönekonto, men lik förbaskat kan det hamna på minus..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 8, 2005
precis som beta säger, så kan man överkassera kortet..
jag har själv lyckats ta ut tex 200kr när kortet endast har 103kr på sig, och speciellt när man tankar, aldrig varit några problem, och banken bryr sig inte sålänge du betalar tillbaka i månadens slut..
best regards, pole
November 7, 2005
jag hade så förut med mitt gröna nordea kort . Jag hade ingen kredit på den men man kan gå under 0 och få minus iaf.
Jag har nu ett Nordea visa kort . Jag köpte min mobil den 21a december och dom drog pengarna i förrgår för den mobilen.
Och inga pengar var reserverade. Som tur så såg jag att jag hade lite mycket pengar kvar och sparade pengarna som mobilen kostade.
1 Guest(s)