February 12, 2002
Vart kan man hitta fakta om mindre ofunna sktatter? (alltså inte eran kexchoklad ni glömt under sängen eller liknande utan skatter som i. Riktiga skatter 🙄 )
De flesta stora ofunna skatterna är det ju hoper av människor efter men skulle vilja ha ne sida eller nå snackiga sägner ni hört om "skatter" som inte så många känner till, eller iaf är mindre kända. Har varit en av mina livslånga drömmar att bli en "tombraider". 😀 Bara det att ja har så många drömmar att jag för det mesta stannar i drömmarstadiet med allt. 🙁
Förövrigt så motages sponsorer för mina kommande skattletar resor med öppna armar. Ni får ju förståss procent. 😉
February 12, 2002
Spinnjonte wrote: Krävs väl ett redigt könsbyte om du ska bli tombraider...
Tombraider betyder ju bara gravplundrare. Men tack för att du antydde att jag krävde ett "redigt könsbyte" för att bli det du tänkte på. :)Och för alla er andra så vill jag mota alla rykten i grind å säga att Spinnjonte inte har någon aning hur pass stort ingrepp som skulle krävas för att förvandla mig till kvinna. 😉 (Men han hade rätt, det krävs ett redigt sådant. )
December 28, 2004
För mycket "Into the Blue" för dig eller?
October 28, 2002
Säger bara en sak; Packa dig iväg till Gotland med spade och metalldetektor 😉
När danskarna invaderade Visby under Hansa-tiden så var dom jävligt rika på Gotland. Dock grävde många ner sina rikedomar för att danskarna inte skulle sno dom... Sen blev dom dödade (Bodde man utanför ringmuren på den tiden var det klippt ;))
Än idag brukar folk hitta skatter vid byggen och dylikt.
Tyvärr tillfaller allt du hittar staten, men du kan ju givetvis sälja det svart eller smälta ner guldet och kränga.
Trist att man inte har sådanna kontanter idag 😀
May 17, 2002
Collateral wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Collateral]Äh, ska det vara något så ska det vara i söderhavet eller nåt, då blir det spänning för där finns hajar, pirater å varmt vatten 😀
Pirater är otrevliga... :arg:
Haha, beroende på vilken sort du menar 😉
De elaka, mördande och våldsbenägna piraterna. Vilka menade du? De snälla och laglydiga 😛 ?
July 10, 2004
December 28, 2004
Krqagyzzz wrote: [quote=Collateral][quote=Krqagyzzz][quote=Collateral]Äh, ska det vara något så ska det vara i söderhavet eller nåt, då blir det spänning för där finns hajar, pirater å varmt vatten 😀
Haha, beroende på vilken sort du menar 😉
De elaka, mördande och våldsbenägna piraterna. Vilka menade du? De snälla och laglydiga 😛 ?
Vet inte riktigt :/
Tycker båda uppförsig likadant 🙂
May 17, 2002
Marcan- wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Collateral]Äh, ska det vara något så ska det vara i söderhavet eller nåt, då blir det spänning för där finns hajar, pirater å varmt vatten 😀
Inte de herr Pontén jagar 😉
Nä, inte dem, jag tänkte mer på de som härjar i västafrika och runt malacasundet :P.
2 Guest(s)