July 27, 2002
Oftast är ögoninflammation en beskedlig sjukdom som läker ut av sig själv eller efter en kort tids behandling. Någon gång kan även hornhinnan drabbas vid virusbetingad infektion, och detta kan göra att sjukdomsförloppet blir långvarigare.
Viktigaste är bra hygien.. du kan nog sporta..
June 18, 2001
Var själv borta 3 veckor förra vintern för just ögoninflammation.
Det började lite lätt som en klåda, sedan blev det rinnigt, och sedan blev det akuten!!!
Sitter just nu (igen) med antydan på ny, och skall till läkare imorrn.
Förra gången kunde jag inte se på ena ögat på flera dagar, och i ca 1 vecka var ögat extremt ljuskänsligt! Hade samtliga gardiner fördragna, endast ett fåtal lampor i lägenheten tända (ett par ljussvaga). Kunde inte se på TV eller sitta med datorn för att de var för ljusstarka.
har aldrig haft så tråkigt i hela mitt liv!
Mitt tips, uppsök läkare och behandla med dropp eller pencilin!
Blir hellre av med en arm än förlorar synen!
Blir hellre av med 1 finger än att uppleva förra gången en gång till!
November 25, 2003
October 22, 2002
oxygenial wrote:
Blir hellre av med en arm än förlorar synen!
Oftast så får man ju bara inflamation på ena ögat och då så skulle jag behålla mina bägge armar eftersom man fortfarande ser på det andra ögat. Det man förlorar är ju djupseendet och avståndsbedömningen.
Prova att tejpa fast ena armen efter kroppen en dag så skulle du nog också göra som jag. Man blir nå grymt handikappad med bara en arm enligt mig. Ta bara såna enkla saker som att lägga på tandkräm på borsten, öppna mjölken, bre mackan klä på sig. Listan kan göras lång. Klart att det går att leva med en arm fast jag föredrar då 2 armar och 1 öga.
December 15, 2002
fisken wrote: [quote=oxygenial] Blir hellre av med en arm än förlorar synen!
Oftast så får man ju bara inflamation på ena ögat och då så skulle jag behålla mina bägge armar eftersom man fortfarande ser på det andra ögat. Det man förlorar är ju djupseendet och avståndsbedömningen.
Prova att tejpa fast ena armen efter kroppen en dag så skulle du nog också göra som jag. Man blir nå grymt handikappad med bara en arm enligt mig. Ta bara såna enkla saker som att lägga på tandkräm på borsten, öppna mjölken, bre mackan klä på sig. Listan kan göras lång. Klart att det går att leva med en arm fast jag föredrar då 2 armar och 1 öga.
Han sa att han hellre förlorade en arm än att förlora synen, inte att bara se på ett öga.
1 Guest(s)