Ogrebeast fanclub!|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ogrebeast fanclub!
Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
sp_UserOfflineSmall Offline
334638
May 12, 2003 - 9:13 pm
sp_Permalink sp_Print

visst är det en grym bild, finns en till med en mongolid (tror det är rätt benämning) som springer i mål och är jätteglad, så är det en text som lyder nått ungifär : even if you win *something* you are still a retard. ganska elak men ack så rolig.

konstigt att ovall inte har gnällt om bilden.

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
334762
May 13, 2003 - 6:18 am
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: visst är det en grym bild, finns en till med en mongolid (tror det är rätt benämning) som springer i mål och är jätteglad, så är det en text som lyder nått ungifär : even if you win *something* you are still a retard. ganska elak men ack så rolig.

konstigt att ovall inte har gnällt om bilden.

vad skulle det tjäna till?

Shlumpen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1302
335322
May 13, 2003 - 6:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: visst är det en grym bild, finns en till med en mongolid (tror det är rätt benämning) som springer i mål och är jätteglad, så är det en text som lyder nått ungifär : even if you win *something* you are still a retard. ganska elak men ack så rolig.

"Arguing on the internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."
^_^

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
335329
May 13, 2003 - 6:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Den där tog, shlumpen. *sårad*

Inte för att det går att vinna en argumentation på internet.

Mind
Member
Medlem
335527
May 13, 2003 - 10:29 pm
sp_Permalink sp_Print

shlumpen wrote: [quote=Mind]visst är det en grym bild, finns en till med en mongolid (tror det är rätt benämning) som springer i mål och är jätteglad, så är det en text som lyder nått ungifär : even if you win *something* you are still a retard. ganska elak men ack så rolig.

"Arguing on the internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."
^_^

där har vi det ju, störtskönt sätt att uttrycka sig på.

Öwall
Member
Medlem
335649
May 14, 2003 - 7:11 am
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: [quote=shlumpen][quote=Mind]visst är det en grym bild, finns en till med en mongolid (tror det är rätt benämning) som springer i mål och är jätteglad, så är det en text som lyder nått ungifär : even if you win *something* you are still a retard. ganska elak men ack så rolig.

^_^

Knappast.

Ogrebeast
Member
Medlem
Forum Posts: 3771
335963
May 14, 2003 - 4:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: [quote=Mind][quote=shlumpen][quote=Mind]visst är det en grym bild, finns en till med en mongolid (tror det är rätt benämning) som springer i mål och är jätteglad, så är det en text som lyder nått ungifär : even if you win *something* you are still a retard. ganska elak men ack så rolig.

^_^

Knappast.

Nu får det vara nog!!! Fattar inte varför alla ska vara så jäkla prydliga här på forumet. Slår vad om att så fort ni lämnar tangentbordet så tycker ni lyteskomik är minst lika kul som oss andra som inte hycklar med vad vi tycker är kul här på forumet! Jag vet inte hur många humorprogram på TV som bygger hela sin handling på att driva med folk, och ändå har ruggigt bra tittarsiffror. Eller ni kanske tycker att sån't är för hemskt och trängs med pensionärerna framför TV:n och kollar på "Allsång på Skansen"?

Blir även förbannad för att man blir anklagad för att vara rasist så fort man nämner ordet invandrare i något negativt sammanhang. Det slutar väl med att någon blir kallad för nazist bara för att personen i fråga har svenska flaggan som avatar.

SKÄRP ER NU FÖR H3LVETE!!! Är det någon som har fördomar så är det ju ni som dömer folk att vara förtryckare eller rasister bara för ett förbannat skämt!!! 👿
Detta gäller inte bara denna tråden utan även flera andra trådar där folk blivit kinkiga för småsaker.

Jag blir så jävla förbannad på folk som är så korta i skallen att de inte fattar att folk inte menar nåt illa med sådana skämt!!!

Öwall
Member
Medlem
335971
May 14, 2003 - 4:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Ogrebeast wrote: [quote=Öwall][quote=Mind][quote=shlumpen][quote=Mind]visst är det en grym bild, finns en till med en mongolid (tror det är rätt benämning) som springer i mål och är jätteglad, så är det en text som lyder nått ungifär : even if you win *something* you are still a retard. ganska elak men ack så rolig.

^_^

Knappast.

Nu får det vara nog!!! Fattar inte varför alla ska vara så jäkla prydliga här på forumet. Slår vad om att så fort ni lämnar tangentbordet så tycker ni lyteskomik är minst lika kul som oss andra som inte hycklar med vad vi tycker är kul här på forumet! Jag vet inte hur många humorprogram på TV som bygger hela sin handling på att driva med folk, och ändå har ruggigt bra tittarsiffror. Eller ni kanske tycker att sån't är för hemskt och trängs med pensionärerna framför TV:n och kollar på "Allsång på Skansen"?

Blir även förbannad för att man blir anklagad för att vara rasist så fort man nämner ordet invandrare i något negativt sammanhang. Det slutar väl med att någon blir kallad för nazist bara för att personen i fråga har svenska flaggan som avatar.

SKÄRP ER NU FÖR H3LVETE!!! Är det någon som har fördomar så är det ju ni som dömer folk att vara förtryckare eller rasister bara för ett förbannat skämt!!! 👿
Detta gäller inte bara denna tråden utan även flera andra trådar där folk blivit kinkiga för småsaker.

Jag blir så j**la förbannad på folk som är så korta i skallen att de inte fattar att folk inte menar nåt illa med sådana skämt!!!

Det handlar inte om det.
Den som postar en sådan bild kan göra det i all välmening, jag tror inte att någon försöker vara elak.
Problemet är att andra kan ta illa upp.
Du har rätt, jag skämtar ganska mycket, coh ganska grovt med mina kompisar. Varför? För att jag VET att de inte tar illa upp.
Detta forumet har många tusen användare. ingen kan ha nån aning om vilka som tar illa upp av vissa bilder eller inte. Dessutom så kommunicerar man med hjälp av text, och i viss mån, smileys. Det innebär att möjligheterna att visa att man faktiskt inte menar något illa försämras drastiskt.
Om jag hade varit fysiskt handikappad hade jag inte blivit så glad om någon kallade mig efterbliven, följt av att alla andra skrattar åt det, och viftar bort det som ett harmlöst skämt.

Och sen grejen med invandrare; det må vara så att många brott begås av invandrare.
Men, varför ska det ens behöva nämnas varifrån någon kommer om det är något dåligt som har hänt?
Om en cykel blir stulen, spelar det då någon roll vart brottlingen är född? Knappast.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
335980
May 14, 2003 - 5:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: Det handlar inte om det.
Den som postar en sådan bild kan göra det i all välmening, jag tror inte att någon försöker vara elak.
Du har rätt, jag skämtar ganska mycket, coh ganska grovt med mina kompisar. Varför? För att jag VET att de inte tar illa upp.
Detta forumet har många tusen användare. ingen kan ha nån aning om vilka som tar illa upp av vissa bilder eller inte. Dessutom så kommunicerar man med hjälp av text, och i viss mån, smileys. Det innebär att möjligheterna att visa att man faktiskt inte menar något illa försämras drastiskt.
Om jag hade varit fysiskt handikappad hade jag inte blivit så glad om någon kallade mig efterbliven, följt av att alla andra skrattar åt det, och viftar bort det som ett harmlöst skämt.

Alltså...

Öwall sammanfattade på ett strålande sätt om VARFÖR vi kan vara kinkiga i forumet över vissa ordval och ämnen!

Ogrebeast
Member
Medlem
335988
May 14, 2003 - 5:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: Det handlar inte om det.
Detta forumet har många tusen användare. ingen kan ha nån aning om vilka som tar illa upp av vissa bilder eller inte. Dessutom så kommunicerar man med hujälp av text, och i viss mån, smileys. Det innebär att möjligheterna att visa att man faktiskt inte menar något illa försämras drastiskt.

Det är precis som du säger. Jag tycker inte heller att det är så lämpligt kanske att publicera en sån bild, men det är övrigas sätt att kommentera inläggen som är så fånigt. Folk reagerar genom att kalla folk t ex rasister i stället för att hänvisa, som du gör nu, till att någon kanske tar illa upp. Förstår du vad jag menar?

Öwall wrote: Om jag hade varit fysiskt handikappad hade jag inte blivit så glad om någon kallade mig efterbliven, följt av att alla andra skrattar åt det, och viftar bort det som ett harmlöst skämt.

Jag tar inte illa upp bara för att folk skämtar om att blonda är dumma. Varför skulle det egentligen vara fel att skämta om handikappade? Kanske är anledningen att en del handikappade tar åt sig för att de kanske skäms för sitt handikapp, och därför blir känsligare för angrepp. Jag säger inte att det är helt rumsrent att skämta om handikappade. Jag undrar bara vad ni tror är anledningen till att det skulle vara fult att skämta om handikapp.

Öwall wrote: Och sen grejen med invandrare; det må vara så att många brott begås av invandrare.
Varför ska det ens behöva nämnas varifrån någon kommer om det är något dåligt som har hänt?
Om en cykel blir stulen, spelar det då någon roll vart brottlingen är född? Knappast.

Detta är faktiskt en väldigt intressant fråga. I just mitt fall så var det en kosovoalban som stal min cykel flera gånger. Är det intressant att han just var kosovoalban? Kanske. Jag har tänkt mig in i hans situation. Om jag kom till Sverige från kriget och fick skydd. Skulle jag då inte hålla mig i skinnet av respekt för de som räddade mig från kriget? Eller skulle jag strunta i lagen och riskera att bli utkastad. Men just att han var kosovoalban ger mig ju inte rätten att fördöma andra bara för att de råkar vara kosovoalbaner, vilket jag inte gör.

Hoppas jag har gjort mig förstådd och inte skapat en massa missförstånd som tornar upp sig. Mycket intelligent svarat iaf Öwall, kanske du borde gjort tidigare istället för bara ett "knappast" wink

Öwall
Member
Medlem
336001
May 14, 2003 - 5:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Ogrebeast wrote:
[quote=Öwall]Om jag hade varit fysiskt handikappad hade jag inte blivit så glad om någon kallade mig efterbliven, följt av att alla andra skrattar åt det, och viftar bort det som ett harmlöst skämt.

Jag tar inte illa upp bara för att folk skämtar om att blonda är dumma. Varför skulle det egentligen vara fel att skämta om handikappade? Kanske är anledningen att en del handikappade tar åt sig för att de kanske skäms för sitt handikapp, och därför blir känsligare för angrepp. Jag säger inte att det är helt rumsrent att skämta om handikappade. Jag undrar bara vad ni tror är anledningen till att det skulle vara fult att skämta om handikapp.

Jo, jag förstår vad du åsyftar.
Det här är det enda stycket som jag anser behöva ytterligare en kommentar:

Du tar inte illa upp om någon drar ett blondinskämt. Det är bra. Jag tar inte heller illa upp, vad någon än kan tänkas säga till mig.
Men alla har det inte så bra.
Speciellt handikappade har det nog svårt, många som är handikappade har säkerligen fått utstå en hel del skit under sin skoltid exempelvis.
Om du skickar ett PM till mig med ett Handikapp/Blondin/Invandrar/Norgeskämt så stör inte det mig. Men om du postar det i ett öppet forum där det finns väldigt många vars bakgrund du inte känner till så blir jag lite irriterad på det.
Jag brukar inte heller fälla sådana kommentarer om bilder eller skämt, men Minds kommentar till det uttrycket var bara så förbannat dumt.

Slutligen, här kommer en rolig historia som lättar upp stämningen:

A panda walks into a bar, sits down and orders a sandwich. He
eats the sandwich, pulls out a gun and shoots the waiter dead.

As the panda stands up to go, the bartender shouts, "Hey! Where
are you going? You just shot my waiter and you didn't pay for
your sandwich!"

The panda yells back at the bartender, "Hey man, I'm a PANDA!
Look it up!"

The bartender opens his dictionary and sees the following
definition for panda:

"A tree dwelling marsupial of Asian origin, characterized by
distinct black and white coloring. Eats shoots and leaves."

Ogrebeast
Member
Medlem
336019
May 14, 2003 - 5:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: [quote=Ogrebeast] [quote=Öwall]Om jag hade varit fysiskt handikappad hade jag inte blivit så glad om någon kallade mig efterbliven, följt av att alla andra skrattar åt det, och viftar bort det som ett harmlöst skämt.

Jo, jag förstår vad du åsyftar.
Det här är det enda stycket som jag anser behöva ytterligare en kommentar:

Du tar inte illa upp om någon drar ett blondinskämt. Det är bra. Jag tar inte heller illa upp, vad någon än kan tänkas säga till mig.
Men alla har det inte så bra.
Speciellt handikappade har det nog svårt, många som är handikappade har säkerligen fått utstå en hel del skit under sin skoltid exempelvis.
Om du skickar ett PM till mig med ett Handikapp/Blondin/Invandrar/Norgeskämt så stör inte det mig. Men om du postar det i ett öppet forum där det finns väldigt många vars bakgrund du inte känner till så blir jag lite irriterad på det.
Jag brukar inte heller fälla sådana kommentarer om bilder eller skämt, men Minds kommentar till det uttrycket var bara så förbannat dumt.

Nu glider du ifrån det jag syftade på från första början. Det jag hela tiden främst varit ute efter här att påpeka är inte om det är fel eller inte att posta såna inlägg, utan det sätt som folk svarar på. Många gör gärna en höna av en fjäder och vill spela fina i kanten. Jag tycker att man ska ha rent mjöl i påsen och komma med relevanta kommentarer. Jag förstår inte varför såna här känsliga diskussioner så ofta måste leda till missförstånd 😕

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
336037
May 14, 2003 - 5:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Ogrebeast wrote: Jag förstår inte varför såna här känsliga diskussioner så ofta måste leda till missförstånd

Det förklarade Öwall på ett bra sätt tidigare.

Öwall wrote: Dessutom så kommunicerar man med hjälp av text, och i viss mån, smileys. Det innebär att möjligheterna att visa att man faktiskt inte menar något illa försämras drastiskt.

På detta sätt om du läste lite noggrannare 🙂

Ogrebeast
Member
Medlem
336052
May 14, 2003 - 6:12 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=Ogrebeast]Jag förstår inte varför såna här känsliga diskussioner så ofta måste leda till missförstånd

Det förklarade Öwall på ett bra sätt tidigare.

Öwall wrote: Dessutom så kommunicerar man med hjälp av text, och i viss mån, smileys. Det innebär att möjligheterna att visa att man faktiskt inte menar något illa försämras drastiskt.

På detta sätt om du läste lite noggrannare 🙂

Asså nu börjar det bli komiskt laugh Nu haglar missuppfattningarna så det inte är sant...

Om jag tar ett väldigt enkelt exempel helt taget ur sitt sammanhang:

Om någon skriver någonstans i ett inlägg "En invandrare stal min cykel", så vill gärna många tro att betoningen ligger på ordet "invandrare". Det finns så många olika förutfattade meningar om vad man menar när man skriver en sån sak vilket leder till missförstånd, vilket inte kan avhjälpas med smileys. Det handlar om att kunna läsa mellan raderna, eller rättare sagt inte försöka göra det ibland wink

"Everything is not what they seem to be" wink

Mind
Member
Medlem
336145
May 14, 2003 - 7:34 pm
sp_Permalink sp_Print

jeses, ni får ta o chilla lite. folk är så lättstötta nu mer.
för 100 år sedan hadde man antingen blivit utskrattad lr fått en påk upp i röven.

ska försöka o läsa resten av vad ni skrivit och kanske ge någon halvinteligent komentar vid ett senare tillfälle.

Ogrebeast
Member
Medlem
336158
May 14, 2003 - 7:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: Ogrebeast, den jäkla chalmeristen.

Du går väl på Göteborgs Universitet? [Image Can Not Be Found] wink

TERdON wrote: vi är väl ändå fler chalmerister här? Har för mig jag sett i vart fall en 5-6 stycken, med tanke på att man inte har en susning hur många av folket på forumet gör IRL så är det ganska många...

Vilka är det som går på Chalmers här? Hoppas vi smiskar KTH:are i antal wink

Mind
Member
Medlem
336163
May 14, 2003 - 7:45 pm
sp_Permalink sp_Print

bah KTI r00lz

TERdON
Member
Medlem
Forum Posts: 2919
336252
May 14, 2003 - 8:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Minns inte alla. Men jag går Z, och Gilgo går H, har varit därute och köpt en CD-ROM av honom.

Ogrebeast
Member
Medlem
336271
May 14, 2003 - 9:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Öööhh... H? Nån sån sektion finns väl ändå inte? Eller är det nåt på låtsas-Chalmers (Lindholmen)?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 76
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL