December 23, 2000
On 2001-11-13 22:13, ksw wrote:
Jag har en moppe! jag e glad, jag e inte fjortis, men min syssling är, moppe e kul....
(moppe står för "pre-motorcyckle")
Säger du scooter så kan jag meddela dig om att du inte har en moped utan en 2hjulig rullstol med en motor som havererar efter 15 minuter 😀 😀 😀
Sachs motors 4 ever!!!!!!!!!!!!!!!
August 29, 2001
On 2001-11-13 22:31, Axzell wrote:
On 2001-11-13 22:13, ksw wrote:
Jag har en moppe! jag e glad, jag e inte fjortis, men min syssling är, moppe e kul....
(moppe står för "pre-motorcyckle")Säger du scooter så kan jag meddela dig om att du inte har en moped utan en 2hjulig rullstol med en motor som havererar efter 15 minuter 😀 😀 😀
Sachs motors 4 ever!!!!!!!!!!!!!!!
Lr så har han fått en sån där tråkig ny moppe...Alla ser ju likadana ut! Ingen stiiiil...
Annat är det med Rex:en...
2 växlar for ever!!!
Trasig hastighetsmätare for ever!!!
Summertuta for ever!!!
April 24, 2001
On 2001-11-14 10:15, Illern wrote:
Eller skulle det vara Suzuki pv!!
Enkelt att trimma bara att kasta på ny fögg och nytt 80cc och gasa iväg. I 100km/h...
Haha.... Die scooters!! Tihi..:wide:
Grattis killen - gör du det så är det ingen moppe längre. Bra jämförelse. Bättre att köpa en 125:a eller ännu större direkt - samma straff.
April 24, 2001
On 2001-11-15 16:25, FlooDmounT wrote:
Grattis killen - gör du det så är det ingen moppe längre. Bra jämförelse. Bättre att köpa en 125:a eller ännu större direkt - samma straff.
Va e de för kul me de? De va ju de som va de roliga med att ha moppe. Sitta i garaget å vässa 😀
Typ som att klocka datorn.
Så du tycker att det är roligare att sitta i garaget och vässa moppe än att köra och skruva t ex 125 eller 250?
September 7, 2001
On 2001-11-16 12:23, Micke O wrote:
Va e de för kul me de? De va ju de som va de roliga med att ha moppe. Sitta i garaget å vässa 😀
Så du tycker att det är roligare att sitta i garaget och vässa moppe än att köra och skruva t ex 125 eller 250?
Nu pratade vi ju när man va 15...då va de ju moppe som gällde, specielt då alla polare hade moppe, skulle ju lixom inte bli nån sport om man köpte sig en 250 å ställde sig på startlinjen 😀
September 7, 2001
On 2001-11-16 12:23, Micke O wrote:
Nu pratade vi ju när man va 15...då va de ju moppe som gällde, specielt då alla polare hade moppe, skulle ju lixom inte bli nån sport om man köpte sig en 250 å ställde sig på startlinjen 😀
August 29, 2001
On 2001-11-14 16:25, ksw wrote:
vem fan har scooter, det e bara fjortisar som har scooter, detta e en riktig moppe, 50cc SACHS! mätaren går till 70, Riktig sadel.. den e go!
/me har oxå sadel!
Sadel r0xx0rz!
Sadel har fack, där nödtändstift och sandpapper ligger...Sandpapperet är till om man skulle råka få en loppa på tändstiftet...
Miun mätare går till 60...Och moppen går 45...Fast mätaren är paj, som jag nämnt tidigare...
Sedan har vi ju det skojiga...Hela moppen är spegelvänd:
Avgasrör @ vänster
Kick @ vänster
Drev @ vänster
Svånghjul(generator) @ höger, och snurrar tvärtom mot vad dom på "normala" moppar gör...
Och det bästa av allt: Den väger under 40 Kg och drar 0.1 - 0.2 / mil...Har 2 liters mega tank...
Ingen bakbroms, kass frambroms...
Inga blinkers(fast det är för mesar)
Ingen backspegel
Pakethållare!
Utvecklar väl en hästkraft lr så...Den är trimmad...Går 10 km/h snabbare än förut....50cc...Kapad kolv...
Går BTW 45 ÖVERALLT...Urstark...
Kan köras @ 100-200 rpm i uppförbacke...Det är knappt att man kan hålla balansen...
REX Hobby 2 växl från 1976 P0WA!
August 22, 2005
On 2001-11-16 15:12, Tjoppen wrote:
On 2001-11-14 16:25, ksw wrote:
vem fan har scooter, det e bara fjortisar som har scooter, detta e en riktig moppe, 50cc SACHS! mätaren går till 70, Riktig sadel.. den e go!/me har oxå sadel!
Sadel r0xx0rz!
Sadel har fack, där nödtändstift och sandpapper ligger...Sandpapperet är till om man skulle råka få en loppa på tändstiftet...Miun mätare går till 60...Och moppen går 45...Fast mätaren är paj, som jag nämnt tidigare...
Sedan har vi ju det skojiga...Hela moppen är spegelvänd:
Avgasrör @ vänster
Kick @ vänster
Drev @ vänster
Svånghjul(generator) @ höger, och snurrar tvärtom mot vad dom på "normala" moppar gör...Och det bästa av allt: Den väger under 40 Kg och drar 0.1 - 0.2 / mil...Har 2 liters mega tank...
Ingen bakbroms, kass frambroms...
Inga blinkers(fast det är för mesar)
Ingen backspegelPakethållare!
Utvecklar väl en hästkraft lr så...Den är trimmad...Går 10 km/h snabbare än förut....50cc...Kapad kolv...
Går BTW 45 ÖVERALLT...Urstark...
Kan köras @ 100-200 rpm i uppförbacke...Det är knappt att man kan hålla balansen...
REX Hobby 2 växl från 1976 P0WA!
HAHA lol...
min går i 90.... det e kvalitet det, förresten ligger flödaren, kickern o kopplingen på vänster sida på min med, bara gas/växellåda/avgasrör som e på höger, den e go!
hela skiten "kallas" för crescent... fast det är den inte....
2 Guest(s)