February 1, 2002
obelix wrote: [quote=oxygenial][quote=obelix]visst höj farten till 130.
Passa även på att då göra fortkörningsböterna kännbara på dessa sträckor.
Se till att det blir ett antal procent på inkomsten, och att den ökar med tex 1% per 5km/h för fort.
Så om man är 18 bast med pappsens bil så kan man inte få böter för att man inte har ett jobb !?!?!?
Nä, man kan ha ett minimibelopp på en 4-5000:-
idén är bra men jag vet inte om det skulle hålla...
July 29, 2003
Gueno wrote: http://www.aftonbladet.se/vss/.....65,00.html
Rätta tackter det.
[quote=aftonbladet.se]Även denna tidning beskriver hastigheter över 110 km/tim på motorväg som "van-sinnesfärd" trots att Italien tillåter 150 och Tyskland har fri fart.
Åkte ~235km/h på Autobhan... blev omkörd. :bgrin:
haha gueno får jag gissa vilken bil ? hmm Passat TDI ? 🙂 tyskarna älskar disel
March 28, 2003
Jag tycker inte att en höjning av hastigheten är direkt motiverad eftersom det ändå inte ses som nåt direkt brott mot trafiklagen att köra i 130 på 110-väg, det är ju inte direkt trafikfarligt. Om man behåller 110 så tycker folk att ca 130 är så snabbt man "vågar" köra utan att bryta allt för mkt mot 110-gränsen, om man däremot höjer till 130 så kör förmodligen folk uppemot 160 som oxiswoofer skrev.
June 3, 2001
ntm wrote: [quote=Gueno]
oj vad fort det toppar nastan till och med en Fiat Uno
Å va fick du luft ifrån din ultranöt?
Death On Wings wrote: Man känar ca 30 sek om man höjjer med 10kmh per mil
Ska man åka långt så kan man spara tid men frågan är om det är värt det.
Man känar lite.. men resan blir så mycket behagligare. 🙂
Man åker inte fort för att man har bråttom, man gör det för att det är kul.
FonzzziE wrote: haha gueno får jag gissa vilken bil ? hmm Passat TDI ? 🙂 tyskarna älskar disel
Nej.. Mercedes C- och S-klass samt diverse BMW.
March 14, 2004
Gueno wrote: [quote=ntm][quote=Gueno]
oj vad fort det toppar nastan till och med en Fiat Uno
Å va fick du luft ifrån din ultranöt?
Death On Wings wrote: Man känar ca 30 sek om man höjjer med 10kmh per mil
Ska man åka långt så kan man spara tid men frågan är om det är värt det.
Man känar lite.. men resan blir så mycket behagligare. 🙂
Man åker inte fort för att man har bråttom, man gör det för att det är kul.
FonzzziE wrote: haha gueno får jag gissa vilken bil ? hmm Passat TDI ? 🙂 tyskarna älskar disel
Nej.. Mercedes C- och S-klass samt diverse BMW.
BMW!!!
June 3, 2001
Death On Wings wrote: Här i stan kostar i alla fall 1 liten burk kebabsås 5-10 kr och det blir ju inte mycket i tanken för en sådan burk 😀
Fick läsa 2 gånger innan jag fatta.
Då räknar vi...
90 liter i tanken (BMW 750).
1dl sås a 10:- (den lokala pizzerian).
*Räknar på ena handen*
Hmm.. från 4500 till 9000:- för att tanka fullt.
August 11, 2002
Visst många nästan de flesta bilar idag klarar en högre hastighet än vad som är tillåtet, men hur klarar förarna det. TÄnk en barn familj som gått upp tidigt för att slippa den värsta trafiken, en dåsig pappa i 130-140km/h inget jag skulle vilja åka med :S
Och om man ska höja till 130 då måste ju motorvägen nästan vara 3 filig, inte ett måste, eller jo för säkerheten :O min iaf 😛
October 22, 2002
SOmeThiNg wrote: inför Autobhan = Fri Hastighet
Fick mitt körkort för 1 vecka sedan och har kommit fram till att det är svårt att hålla hastigheten.. ligger 25 km/h för fort på alla vägar utom 30 vägar 😛
Då bör du lugna ner dig lite tycker jag. Är gubbar med keps, ynglar med nytaget körkort som är dom stora farorna i trafiken.
Kan inte hantera sitt fordon, tror att man bara behöver tänka på sig själv.
Kan ju säga att man räddar ju nästan dagligen livet på någon som inte SKA köra bil. Vajerräcken är underbara på 2+1 vägar när det går ihop. Tur att man själv sitter säkert om det skulle hända något.
March 20, 2003
Brukar inte köra så många sträckor mellan storstäder (det är där autobahn/fri hastighet finns i Tyskland) förutom när det är skidsemesterdax och de gångerna har man alltid en spanare framför.
Ser iaf inte vitsen med att höja hastigheterna runt "stor"städer då trafikfarorna inte är de som kör fort utan de som redan nu ligger under hastighetsgränsen.
February 21, 2004
obelix wrote: visst höj farten till 130.
Se till att det blir ett antal procent på inkomsten, och att den ökar med tex 1% per 5km/h för fort.
Finland har ju ganska så lika ... var ju nån miljardär där som fick miljonbelopp i böter pga sin registrerade årsinkomst för året innan
October 22, 2002
Sortima wrote: [quote=obelix]visst höj farten till 130.
Finland har ju ganska så lika ... var ju nån miljardär där som fick miljonbelopp i böter pga sin registrerade årsinkomst för året innan
Tycker att det är fel att man ska betala mer för att man tjänar mer. Bara för att man tjänar mer än genomsnittet i detta land så ska man bestraffas.
Om man jobber och står i så ska man bestraffas med högre skatt.
Tycker att det ska vara jämnställt när det gäller skatten också. Lika skatt för alla!!
1 Guest(s)