December 31, 2001
Redfaction wrote: B vitaminer har den effekten däremot. Proteinpulver är bra onödigt, ät riktig mat istället så får du i dig tillräckligt med protein. Ska du växa så ät kreatin pulver eller piller istället.
Väldigt svårt att få i sig den mängden protein du ska ha när du styrketränar.
Av kreatin kanske du ökar lite i volym tack vare allt vatten som binds men det går du snabbt ner igen när du gör ditt uppehåll.
Man äter inte kreatin för att öka o volym utan för att öka uthållighet.
June 27, 2002
Mängden du ska ja är max 1g per kroppsvikt och då ska du träna jävligt mycket för att behöva det och det kan du lätt få i dig med vanlig mat. bara att adda nötter och bönor samt kött i maten.. Och ägg i frukosten. 1 ägg = 15g protein. Jag ska ha 110gram om dagen för normalt leverna då jag väger över 135kg och det får jag i mig hur lugnt som helst i vanlig kost.
0.8g per kroppskg om du inte tränar, minimum 0.4 om du vill behålla motorik och kunna leva bra. Elitnivå 1,2g per kg kroppsvikt.
June 27, 2002
Death On Wings wrote: 2-3g per kg kroppsvikt ska du intaga.
Edit: Det du angav är ju för konditions träning och antar att du sökt på google för att få upp de siffrorna oxå då första sidan gav mig exakt samma siffror som du. Styrketräning och konditionsträning är 2 helt skiljda saker.
Kan du bevisa att det skulle gör anågon skillnad i att intaga så mycket protein så att tex njurarna riskerar att kollapsa när du styrketränar?
June 27, 2002
Death On Wings wrote: http://www.halso.info/78.html
Ett högt proteinintag kan leda till att mer kväve ansamlas i kroppen, utan att muskelmassan ökar.
December 15, 2002
Redfaction wrote: B vitaminer har den effekten däremot. Proteinpulver är bra onödigt, ät riktig mat istället så får du i dig tillräckligt med protein. Ska du växa så ät kreatin pulver eller piller istället.
Vad är det för snack?
Läs på lite innan du uttalar dig. Kreatin för att bli stor? pfffftt...
2 Guest(s)