December 31, 2001
CasO wrote: [quote=Redfaction]B vitaminer har den effekten däremot. Proteinpulver är bra onödigt, ät riktig mat istället så får du i dig tillräckligt med protein. Ska du växa så ät kreatin pulver eller piller istället.
Vad är skillnad mellen ovan markerade?
Protein är just vad är men kreatin binder vatten i kroppen och ökar din uthållighet.
Lite mer information om just kreatin hittar du här.
http://www.halso.info/69.html
January 22, 2003
Death On Wings wrote: [quote=Redfaction]B vitaminer har den effekten däremot. Proteinpulver är bra onödigt, ät riktig mat istället så får du i dig tillräckligt med protein. Ska du växa så ät kreatin pulver eller piller istället.
Väldigt svårt att få i sig den mängden protein du ska ha när du styrketränar.
Av kreatin kanske du ökar lite i volym tack vare allt vatten som binds men det går du snabbt ner igen när du gör ditt uppehåll.
Man äter inte kreatin för att öka o volym utan för att öka uthållighet.
Ord!
OnT: Har inte märkt något under den tiden jag använt det iaf.
May 11, 2005
ja ökar du ditt proteinintag kommer även håret växa lite snabbare, hår naglar är protein, mer protein ikroppen så bör håret växa snabbare.
dock inte helt hundra på de här men en mix av b-vitamin å protein bör få en jävla fart på hårväxten.
mitt hår växer fort som fan å ja ligger på runt 300gram protein/dag
November 27, 2003
Att bara träna oavsett om du använder protein eller inte kommer innebära en ökad utsöndring av hormoner m.m. så bara det kan ge en ökd hårväxt, speciellt om du inte vuxit klart ännu.
Proteinet i håret är inte alls samma som i musklerna så jag har svårt att det ska ge någon direkt effekt på det, endast indirekt, men isf en mycket liten sådan.
//Andreas
June 28, 2001
toker wrote: ja ökar du ditt proteinintag kommer även håret växa lite snabbare, hår naglar är protein, mer protein ikroppen så bör håret växa snabbare.
dock inte helt hundra på de här men en mix av b-vitamin å protein bör få en j**la fart på hårväxten.
mitt hår växer fort som fan å ja ligger på runt 300gram protein/dag
Jag åt väldigt stora mängder Vitamin B ett tag och det gav ingen märkbar förändring i min hårväxt.
1 Guest(s)