March 19, 2003
Tänkte lite när jag åkte förbi Odenplan idag om den "skumma" nergången mitt i stationen.
För er som inte ser det framför er så finns bild här:
http://sv.wikipedia.org/wiki/B.....08_002.jpg
Aldrig hört något om var den går någon stans.
Tjejen sa då när jag anmärkte på nergången att de fanns nå likande vid universitetet t-bana.
Har för mig att det ska finnas nå liknande nergång Klara västra kyrkogata som är ett stenkast ifrån t-centralen.
Mitt imot försäkringskassan huset
http://karta.hitta.se/starcus/.....300288.jpg
http://www.hitta.se/ViewDetail.....yrkog.+20B
Var leder dessa mån tro?
June 28, 2001
Har läst om gångarna under sthlm på flashbacks forum, många påstår att dom leder till mindre kända skyddsrum som byggdes för eliten.
Skutta in på flashback och leta upp
Urban Exploration- Diskussioner om hemliga tunnelsystem.
många timmars fängslade läsning(kan bli fängslande om du dyker upp på fel ställe oxå =) )
October 16, 2002
har för mig att jag läst om en del tunnelbane stationer/system som var planerade och påbörjade men lagts ner..tex finns det en station mellan kista och stationen innan (som jag inte vet va den heter...rissne kanske?)
finns liknande vid södrastation..på andra sidan betongväggen finns det extraspår som går till södersjukhuset
finns en heldel skumma gångar under Stockholm (säkert andra städer med), tex finns det stora grusreserver under stockholm som dom tar sand ifrån för att sanda på vintern.
när dom renoverade slottet så hitta dom några nya gångar under gamlastan och förmodligen finns det fler 🙂
March 19, 2003
Coolt med secret stuff 🙂
Ang skyddsrumm så finns det också ett grande big one på höjden mellan hötorget och hummlan.
Typ under Johannes kyrkan,
http://www.hitta.se/ViewDetail.....id=9379473
Där skulle typ hela Stockholms befolkning få platts ifall de skulle bli krig, men de var för typ 50år sen säkert så det är inte lika simpelt att få ner alla där idag.
February 7, 2006
okaj, såna brukade finnas förr i göteborg.. mellan våra försvarstorn och vissa regementen, vapenförråd och dylikt..vet inte om dom finns kvar, troligen inte, eftersom försvaret inte använder dom te nåt längre.
hemliga gångar finns överallt, senast förra året hittade dom katakombliknande gångar under våra lägenhetshus som numera är igensvetsade då flera gått vilse.
April 14, 2002
DarkSoul wrote: har för mig att jag läst om en del tunnelbane stationer/system som var planerade och påbörjade men lagts ner..tex finns det en station mellan kista och stationen innan (som jag inte vet va den heter...rissne kanske?)
Kymlinge heter den stationen. Det är en nerlagd tunnelbane station som ligger i skogarna i Kista.
May 9, 2001
Stationen vid Kista har jag hört talas om (och sett när man passerat den).
Finns en spökhistoria om den stationen. Det sas att det fanns en vagn som kallades för Silverpilen eller något sådant.
Det var den enda vagnen som stannade vid just den stationen. Klev man på den vagnen och sedan klev av vid den stationen så kom man aldrig därifrån.
June 28, 2001
Göteborg har endel tunlar oxå, ska tex finnas servicetunlar under kanalen till hissingen där div vattenrör, telefonledningar och Elkablar går, stort nog att köra igenom med lastbil.
I lilla partille så finns det vad jag känner till 2 stora tunlar, den enda går från panncentralen hela vägen upp till Landvetter, säkerligen en mil under jord.
Finns även en tunnel från finngösa som går till vattenverk ute i mölndal som får sitt vatten från delsjön, Granne med Ericsson.
Det är oxå en bra bit.
Har läst endel skvaller från flashbacks forum att det finns många hemliga/glömda tunlar under i stort sett hela göteborg som är avstängda förutom för vissa högt uppsatta personer i militären.
En av in/utgången ska vara i berget som är vid Sahlgrenska sjukhus.
Med tanke på hur mycket tunlar vi har så förundras man över att banverket kunde misslyckas så katastrofalt med Hallandsåsen.
July 19, 2001
rsastin wrote: Stationen vid Kista har jag hört talas om (och sett när man passerat den).
Finns en spökhistoria om den stationen. Det sas att det fanns en vagn som kallades för Silverpilen eller något sådant.
Det var den enda vagnen som stannade vid just den stationen. Klev man på den vagnen och sedan klev av vid den stationen så kom man aldrig därifrån.
Silverpilen har funnits, kommer inte ihåg exakt men det var någon linje i stockholm som hade en silverfärgad vagnuppsättning..
April 14, 2002
rsastin wrote: Stationen vid Kista har jag hört talas om (och sett när man passerat den).
Stationen är öppen åt ena hållet så man kan enkelt trava in och ut ur den. Åt det andra hållet är det en tunnel.
2 Guest(s)