July 14, 2004
Ok, nu ska ni få höra vad denna tråd är grundad på, jag skrev ett sånt färgstarkt trådnamn för jag vill få folks uppmärksamhet riktad mot vad som pågår i vissa delar av sverige ( _ och _ även här på forumet tack vare det massmediala påtryckningarna som görs via subliminala meddelanden i press och liknande) jag vet, det låter som en fet konspirationsteori, men det är inte konstigt, för det är precis vad det är.
ok, lets get to the point, för inte så länge sen var det fullt krig på forumet och jag flydde till ett säkert ställe och höll mig passiv för att inte bli bannad på grund av mina åsikter i vissa ämnen, vad jag ville komma när jag sa detta var då ATT:
Varför är det okej att sparka ner / tracka ner / på nazister eller någon annan grupp för den delen på grund av deras åsikter ? Visserligen får man väl hata dom som grupp, men för det behöver man ju inte ställa sig partisk i ämnet och skjuta skarpt.
lätt sagt : Det är okej att sparka ner nazister, det är tummen upp, men sparkar du ner en jude, då är det skottpengar på personen, vare sig motivet var att mannen/kvinnan var jude.
Under många många år har detta pågått i dagens Sverige, med herr Göran Persson i spetsen, så trycks det på hela tiden. "vi ska krossa patriotismen" stod det på aftonslasken(lånat uttryck) för några år sen, jag höll på att brista i tårar, var är världen på väg när inte självaste jävla STATSMINISTERN vet skillnad på Patriotism och Nationalism ? Då är det illa.
Det är sorgligt att se att folk är så hjärntvättade att så fort nån säger att en person med någon annan slags bakgrund än Etnisk svensk har begått ett brott så är personen antingen mentalt sjuk, begår dessa brott på grund av fattigdom, avsaknaden av faders/moder figur.
Helt sjukt.
Frågan är fortfarande : Varför skulle det vara mer okej att sparka ner en människa för att han är nazist än för att han är antinazist ? ... DET BEGRIPER JAG INTE. Vi är alla människor, om vi nu alla ska vara lika inför staten, varför i helvete hängs då nazister ut och inte anti-blabla vad det nu kan vara. samma skrot och korn båda 2, ska övergrepp begås mot det ena ska det begås mot det andra, eller låtas bli i båda fallen.
Det är i INGET fall rätt att skada en annan människa på grund av hans/hennes åsikt!
Samma gäller Religion,hudfärg,etc.
Men, efter denna långa avhandling, så återstår fortfarande den onda tanden... varför är omvänd nazism tolererat medans nazism är icke tolererat ? och våld mot nazister är spottstyver jämfört med våld mot anti-nazister ?
To be Continued...
skriv vad ni tycker, detta är bara mina egna spekuleringar / åsikter om hur dagens media vinklar det hela för att påverka oss.
October 14, 2004
Syns ju rätt tydligt åt vilket håll du drar åt men det hör väl inte hit.
Du har helt rätt i att ingen förtjänar att få "stryk" på grund av deras människosyn men det gäller nog bara i dom fall där man håller det för sig själv.
Jag svarar kort hur jag tycker för jag är för trött för at tförsöka formulera mig klart:
Börja med att skrota alla försök till att överhuvudtaget få nazism att bli tolererad så kommer du inte heller att märka av det du kallade "anti-nazister".
Rakar du huvudet, klär dig i bomberjacka, kängor och hela kittet så är du ju till 98% ute efter att provocera eller visa din åsikt. Slutligen vill jag tillägga detta: Bemöt andra människor som du själv vill bli bemött.
Glömde svara på frågan också: Ingen vill ha det som Hitler hade tänkt sig, där för är nog dom flesta motmedel accepterade.
February 5, 2005
KomaN wrote: Syns ju rätt tydligt åt vilket håll du drar åt men det hör väl inte hit.
Du har helt rätt i att ingen förtjänar att få "stryk" på grund av deras människosyn men det gäller nog bara i dom fall där man håller det för sig själv.
Jag svarar kort hur jag tycker för jag är för trött för at tförsöka formulera mig klart:
Börja med att skrota alla försök till att överhuvudtaget få nazism att bli tolererad så kommer du inte heller att märka av det du kallade "anti-nazister".
Rakar du huvudet, klär dig i bomberjacka, kängor och hela kittet så är du ju till 98% ute efter att provocera eller visa din åsikt. Slutligen vill jag tillägga detta: Bemöt andra människor som du själv vill bli bemött.
Glömde svara på frågan också: Ingen vill ha det som Hitler hade tänkt sig, där för är nog dom flesta motmedel accepterade.
Jag tror det var just åsikter ungefär som dina han menade, det är ju inte så många som själva sysslar med våld. Men därimot så ser de flesta mellan fingrarna när någon nationel(svensk) åker på stryk, de tycker väl som dig antar jag, de är inte för våld mot nationalister, men de är inte tillräkligt emot för att bry sig heller.
Det var ju faktist så här det fungerade i Tyskland på 30-talet, de flesta tyskar hade igentligen inte mycket emot judar, men de gillade dem inte heller, så de såg mellan fingranra när Gestapo o Co gav sig på dem. Ganska tragiskt att se att historien upprepar sig, bara det att det idag är andra som får vara "judar".[/u]
March 23, 2004
Nazister är enligt mig äckliga och avskyvärda människor.
Därför sparkar jag hellre en nazist än en jude.
Egentligen vill jag väl inte sparka ner någon av dem, men ställer man en oskyldig jude och en oskyldig nazist brevid varandra och måste sparka någon av dem sparkar jag utan tvekan nazisten. Det är inte mer än vad han förtjänar.
Anledning: Om nazisten fick som han ville skulle juden ligga på marken, död. Jag tror inte att juden i fråga vill utrota alla ariska människor i hela världen. Därav utdelar jag min spark till nazisten.
I övrigt håller jag helt och hållet med KomaN, sålänge dina åsikter stannar i ditt huvud, och du inte går runt med nazistiska symboler och skriker "Dö negerjävel" eller liknande så förtjänar väl ingen stryk för sin åsikt.
Förlåt om jag skriver konstigt, men jag är trött som fan (har vart uppe hela natten).
Edit* Det jag ville komma fram till var väl något i stil med: Alla bör få uttrycka sina åsikter öppet, sålänge inte de åsikterna involverar människors lidande och död.
July 14, 2004
Oven wrote: [quote=KomaN]Syns ju rätt tydligt åt vilket håll du drar åt men det hör väl inte hit.
Jag tror det var just åsikter ungefär som dina han menade, det är ju inte så många som själva sysslar med våld. Men därimot så ser de flesta mellan fingrarna när någon nationel(svensk) åker på stryk, de tycker väl som dig antar jag, de är inte för våld mot nationalister, men de är inte tillräkligt emot för att bry sig heller.
Det var ju faktist så här det fungerade i Tyskland på 30-talet, de flesta tyskar hade igentligen inte mycket emot judar, men de gillade dem inte heller, så de såg mellan fingranra när Gestapo o Co gav sig på dem. Ganska tragiskt att se att historien upprepar sig, bara det att det idag är andra som får vara "judar".[/u]
Precis vad jag menade... titta på han.. förinprogrammerat hat mot någon..
förövrigt är jag varken nazist eller höger... så har vi rett ut den saken.
P.S: poängen var att du ska tänka på dessa 2 individer som människor inte som "jude" och "nazist", när du gör det, så säger din hjärna till dig "nazist - han kan jag döda utan få nämnbart straff"
"Jude" "han vågar jag inte röra, då blir de 5000 år i sing song" Det beskriver väl mer eller mindre vad jag menade på ett lätt sätt..
men varför är det så? Snacket är ju att vi alla ska vara lika inför staten, alltså ska det inte spela nån roll ifall mannen/kvinnan i fråga var nazist/jude när personen blev utsatt för brott.
Förövrigt: Lägg ner med personangreppen, skippa dom bara helt enkelt! inget tjafs! en ren tråd nu istället, håll dig(er) till ämnet.
November 13, 2001
Inte rätt att puckla på någon för deras hudfärg, politiska ideologi, religion o.s.v.
Däremot tycker jag att man kunde bunta ihop alla med extrema åsikter vare sig det gäller självmordsbombare, nazister, kravallkommunister... m.m. i en bunker så kan dom ta död på varandra istället för att utsätta samhället för sin skit. D.v.s. alla som slåss eller förstör för att "visa sin åsikt?!?!".
September 28, 2002
July 18, 2002
Att jämföra etnisk bakgrund med en politisk åsikt är inte på något sätt jämförbart, man väljer inte att bli jude, det finns ingen politisk agenda att vara jude -eftersom man inte väljer att bli det utan föds till jude.
En nazist å andra sidan är mycket väl medveten om det val den individen har gjort, varför jag anser att nazister bör förtryckas är för att de utgör ett fysiskt hot mot utsatta grupper, dvs invandrare, homosexuella, politiska meningsmotståndare, handikappade osv.
Fascister och nazister argumenterar bara inte, de sätter sina ord i verk, och det går inte att bara säga "om vi säger att de inte gör si och så".
Detta ser man även rent historiskt sett, där fascister/nazister har använt en grupp individer till frontpersoner och sedan haft andra grupper under sig som har arbetat på andra plan med exempelvis kartläggning, hot, misshandel och annan förtryck.
En som är jude kan vara snäll, tråkig, dum, snål, generös, vad som helst. Då det enda som binder dessa ihop är dess etniska härkomst, dessa har inte som sagt ett politiskt agenda pga de är judar. Har svenskarna en gemensam politisk agenda pga de är svenskar? föds de med en partibok eller?
Medan personer som har valt att bli nazister vet exakt vad de innefattar, etnisk rensning är bara en del utav det oerhörda inhumana förtrycket som kommer med paketet.
Förstår du skillnaden som jag drar? Jag kan skriva mer fakta gällande fascism och nazism men det är inte relevant för diskussionen utan att kunna poängtera skillnaden mellan politisk ideologi och etnisk härkomst.
En annan punkt som jag bör poängtera relaterade till när fascister/"patrioter" får spö och inget händer beror oftast på att de inte anmäler brotten. Varför de inte gör det beror på att de antagligen vill ha ha så lite kontakt med myndigheterna OCH eftersom de oftast är initiativtagare.
Detta med att man har förinprogrammerat hat - det anser jag är ren bullshit. Visst hatar folk nazister, deras verk och budskap är vidrigt, det gäller inte hur många judar,bögar,politiska motståndare de dödade utan hur och varför och med vilken världsåskådningssyn. Barnen fostras av föräldrar som har kvar sitt förakt till fascism/nazism. Och på så sätt lär sig barnen från att vara ung att nazism är dåligt, eftersom man inte kan argumentera med ett barn så upplyser man denne om faran bara. Samma sak som att man lär barnen att inte röra spisen - man ger inte barnen en fysisk/anatomi-förklaring till varför det är dumt att lägga handen på spisen. Enligt mig bör man följa upp med en diskussion när barnet blir kapabel till det.
Det är knappast ZOG som har programmerat alla barn till att hata fascism/nazism.
ZOG = Zioinst Occupation Goverment - en konspirationsteori där judar samarbetar i höga maktpositioner för att styra världen.
Jag har inte sett några domar där någon har fått straffreducering eller låg fängelsevistelse gällande brott mot individer som är nazister.
Om du hävdar detta bör du komma med länkar till prejudikat eller annan information gällande rättegången som bevisar detta.
Däremot är det självklart att det är olika straffskalor på straffet för samma brott för två individer som har olika anledningar till agerandet.
Politiska brott straffas hårdare på generella drag, obereonde vad för åsikt man har, är anledningen politiskt så får man räkna med högre straff.
Om en nazist slår en homosexuell man för att han är "bög", medan en annan man slår samma homosexuella man för att han var kaxig vid busskön och båda fälls för misshandel så är det uppenbart att nazisten för högre straffskala då hans anledning är fascistisk, den är inte utav demokratisk grund, denne individ vill förgöra alla homosexuella män och han även om han inte förgör någon så vill han i vilket fall förtrycka dem, och det spelar ingen roll vilken bög det är, utan det var bara otur för den bögen att bli drabbad. Därav döms han hårdare.
Om detta är rätt strategi att bearbeta fascister/nazister det är en annan fråga.
March 11, 2003
Nomic wrote:
Förövrigt: Lägg ner med personangreppen, skippa dom bara helt enkelt! inget tjafs! en ren tråd nu istället, håll dig(er) till ämnet.
Var är personangreppen?
För övrigt är det lika fel att sparka ner en nazist som en jude. Våld skall aldrig accepteras som en lösning vid åsiktsskillnader. Det är fascism i ett nötskal. Oavsett om det står AFA eller är en svastika på armen, så är det bara en ursäkt för att med våldsmedel framhäva sin åsikt.
Jag förstår om du blir upprörd av att media ignorerar förtryck och våld mot "nasisterna", då det är en skam att man inte uppmärksammar det. Det märkliga är att man från såväl myndigheter som media verkar se detta som legitimerat.
Men oavsett, så berättigar det inte våld gentemot någon, och framförallt så berättigar det inte rasism, inte ens verbal. Man har rätt att uttrycka sina åsikter, men det innebär inte att man har rätt att sprida lögner. Man kan hävda att saker och ting fungerar på ett visst vis, men påstår man att det finns fakta, då skall man också vara beredd på att presentera dem.
May 17, 2002
Våld är ingen lösning men en väldigt effektiv början (på problem... om man nu vill det).
Man har ingen rätt att varken sparka ned en Nazist eller en Sionist men dock så kan man ju se det så att man tar över sionistens rätt till självförsvar då man "sparkar ned nazisiten" i och med att nazisten och nazismen har försökt och lyckats att ta livet av den troeende juden.
July 18, 2002
fast det är det som är grejen, han menade judar och inte sionister. det som jag försökte få fram med mitt inlägg att poängtera de stora skillnaderna och varför det inte går att jämföra med varandra. politisk ideologi och etnisk härkomst är två helt olika saker och man kan inte dra sådana paralleller som han försöker göra.
Våld är ett verktyg och en lösning, det är inget bra verktyg/lösning men det är det iaf, det kan man inte förneka. (om det inte vore en lösning skulle inte krig/statskupper/militärkupper existera).
February 5, 2005
Intresant att många verkar anse att man har rätt att misshandla nazisten för att han har något mot judar, tyskarna ansåg på 30-talet att man hade rätt att misshandla judarna bara för de ansåg att judarna hade något emot tyskarna. Nazisterna vaknade ju inte bara upp en morgon och kom på iden att idag ska vi utrota någon... hmm... vilken folkgrupp får det bli.... ja!!! judarna får det bli.
De ansåg nog att de hade minst lika goda själ att hata judarna då, som ni har att hata nazisterna nu. Om ni går in på någon nazi-hemsida så kan de nog lista upp minst lika många argument för att spöa judar som ni har för att spöa nazister. Sedan har vi ju judarna Vs. araberna, där finns det ju också två sidor, som nog hatar varandra lika mycket som nazisterna/judarna gjorde.
February 25, 2002
Oven wrote: Intresant att många verkar anse att man har rätt att misshandla nazisten för att han har något mot judar,
Om ni går in på någon nazi-hemsida så kan de nog lista upp minst lika många argument för att spöa judar som ni har för att spöa nazister.
För att nazisten har något emot judar?? Det är ju inte så att han tycker illa om dom, nazismen har ju försökt utrota dom. Lite skillnad.
Tror inte att dessa skålar med argument för att spöa varandra innehåller lika mycket sanning i båda.
Kom inte och säg att du inte fattat att nazismen bygger på en hel del lögn, det är ingen hemlighet att det krävs en idiot för att gå på deras budskap.
February 25, 2002
Och slutligen ett stort WORD!!! till zmutte,,,
Skönt att se att det inte bara är jag som reagerar på denna jämförelse som inte är annat än fel.
Tycker det är patetiskt att personer som nomic som uppenbarligen kan både läsa och skriva, har mage att ens ifrågasätta varför en nazist som vars enda funktion är hat emot andra som är annorlunda inte har samma värde i våra ögon som dess byte.
Självklart borde alla vara lika värda i sveriges lagbok. Men som man ser överallt i världen att "terrorister" behandlas hårdare borde alla dessa grupper som bara tillför sorg till vår värld behandlas på samma sätt.
Så mitt svar på din fråga är Självklart JA!! det förtjänar dom. En jude förtjänar inte spö för han har inte gjort någon ett skit.
Jag tycker även att våldtäcksmän förtjänar att bli knullade i röven av John Holmes tills det går hål i magen.
Men nomic du kanske tycker att det är ok att våldta andra för dom är födda att bli sexiga??
Finns det några mer vi skall dalta för? Någon här som tycker synd om pedofiler för att dom blir dåligt behandlade i vårt sammhälle?
January 22, 2003
Dhorum wrote: Och slutligen ett stort WORD!!! till zmutte,,,
Skönt att se att det inte bara är jag som reagerar på denna jämförelse som inte är annat än fel.Tycker det är patetiskt att personer som nomic som uppenbarligen kan både läsa och skriva, har mage att ens ifrågasätta varför en nazist som vars enda funktion är hat emot andra som är annorlunda inte har samma värde i våra ögon som dess byte.
Självklart borde alla vara lika värda i sveriges lagbok. Men som man ser överallt i världen att "terrorister" behandlas hårdare borde alla dessa grupper som bara tillför sorg till vår värld behandlas på samma sätt.
Tänk på det såhär då, om en nazist spöar en AFA medlem jämfört med om en AFA medlem spöar en nazist, vem tror du skulle få värst straff?
February 25, 2002
Tänk på det såhär då, om en nazist spöar en AFA medlem jämfört med om en AFA medlem spöar en nazist, vem tror du skulle få värst straff?
Ingen aning, med det rättsystemet vi har i sverige där man kan sparka ihjäl personer men ändå gå jublandes därifrån så skulle det inte förvåna mig om dom båda fick varsin trisslott.
Men förmodligen får dom samma straff eftersom de båda representerar fientliga grupper. Men det var väl knappast det han frågade om eller har vi läst olika rubriker?
Edit- Ja det var 2 olika rubruker
February 4, 2003
Jag tycker att en nazzist förtjänar en spark i skrevet mer än en jude. Om han går och försöker reta upp folk, reta upp deras känslor. Varför rakar man huvudet, går i skinjacka och allt man gör? Inte är det för att vara trevlig utan för att vara otrevlig, sympatisera med någon. Antagligen provocerar även den som blir sparkad på något annat sätt, kanske verbalt.
Jag tycker inte att man ska slå nazzisten överhuvudtaget. Men jag tycker det är mer legitimt än att slå en oskydlig jude exempelviss på grund av hans etniska ursprung.
Man kan ju inte säga att andra människor legitimerar våld mot nazzister eftersom "staten tillåter det". Under andra världskriget var det helt annorlunda, går inte jämföra situationen då och nu. Det fanns en räddsla att opponera sig mot jude-uttrotningen hos Hitlers egna folk. Denna räddsla finns inte i Sverige idag (i alla fall inte på samma plan) för att uttrycka sitt missnöje med att en nazzist blir slagen.
Ganska löjligt att jämföra händelserna. Och ganska löjligt att diskutera det överhuvudtaget. Våld kommer ju alltid finnas, så varför ska en massa av er säga "våld är inte rätt mot någon". Det kommer ju alltid finnas som ett verktyg. Jag förstår vad ni menar att det inte BÖR ACCEPTERAS våld mot någon. Men man bör också ha klart för sig vad som är mer allvarligt och rubricera "olika trappsteg i allvarlighetskedjan" eftersom det alltid kommer finnas våld så man har straff i rätt propotion när det väl inträffar, för det vet alla att det kommer göra:
1.) En 15 åring slår ner en 45 årig tant för att sno hennes plånbok.
2.) En 22 åring slår ner en 34 åring nazzist som klär ut sig och skriker saker verbalt, och medvetet går runt utanför dennes hus fram och tillbaka.
3.) En 29 åring som slår ner en 82åring helt utan anledning
4.) En 19 åring slår ner en 29 årig vakt på grund av att han nekar 19åringen att komma in på pubben.
5.) En 42 åring slår ner en jude bara för att han är jude (etniskt härstam)
Visst förstår jag att han som slår en nazzist inte bör SLIPPA undan straff helt. Men det är lindrigare än exempelviss 1,3,4,5. Tycker jag. Det jag opponerar mig mot i denna tråd är att försöka jämföra tyskarnas förtryck mot judar och förtrycket mot nazzister idag. Förtrycket mot nazzismen är förtjänat, ett faktum som existerar på grund av historian. Den enskilda individens uppfattning om nazzister efter information och historia. Förtrycket mot judarna var på grund av etniskt härstam, de var ju inte ariska och allt vad det heter. Tyskarna opponerade inte sig eftersom det fanns ett förtryck mot dom också på ett helt annat sätt.
Om ni ställer er emot "nazzist-förtrycket" skriv en insändare i vilken tidning som helst. Lycka till att en tysk hade gjort detsamma under WW2 eftersom det inte gick. Givetviss förstår jag att det finns ett förtryck mot att försvara nazzister idag, eftersom man då blir stämplad som nazzist själv. Men man kan skriva insändare exempelviss anonymt.
Edit: 1400 inlägg. Det var sooom fan =)
3 Guest(s)