July 13, 2002
Det är rätt att sparka ned vem som helst för att skydda någon oskyldig, sen skiter jag i om det är en jude eller nazist... men att bara hoppa på någon för deras åsikter är retarded..
Folk reagerar väl mindre när nazister utsätts för våld för att de flestas bild av nazister innefattar att de förmodligen någon gång själva misshandlat någon med annan etnisk bakgrund, och därför är misshandeln av dem i sin tur rättfärdiggjord.
January 12, 2004
denstore wrote: [quote=obelix]Det är aldrig ok att bruka våld, även om det finns situationer som kräver det.
Njae, annars finns det ju en regel som fungerar rätt bra. "Inte mer våld en nöden kräver". Vilket i stort sett inte innefattar att sparka ner någon.
Sant.
Det jag menade är att det bästa är att slippa bruka våld helt.
Kan det äntligen vara så att vi är överrens om nåt.
October 7, 2002
squarepusher wrote: Varför sparka ned någon överhuvudtaget? Om det inte skulle vara i självförsvar. Tycker mest synd om dom små nassarna, då det inte är världens smartaste människor.
Mycket insiktsfullt skrivet. Det är inte okej att slå/sparka ner någon överhuvudtaget. Det är en rättighet i ett samhälle att ha vilken åsikt man vill, även om den som i detta fallet är en som jag anser vara oerhört korkad...
December 28, 2004
Det är okej att sparka ner nazister pga dom slår & sparkar ner andra folk på stan som t.ex. Stigbergstorget.
Det kom en grupp på 12 st nynazister ifrån Torslanda (vet vilka en del var, bla. gått i samma klass som en av dom) och hoppade på flera oskyldiga civilia personer som just då befanns sig där.
Gjorde sönder en hel lägenhet och sparkade mannen som ägde den med ca 3000 sparkar.
Dom fick från 1½ till 5 års fängelse.
Varför skulle det inte vara okej att sparka dom sjuka nazisterna?
Nazister gör inte fredliga demostrationer, det gör alla andra partier i sverige.
Går man tillbaka i historien så gjorde nazisterna förskräckliga saker med judarna.
Även om det är fel så skulle jag sparka en nazist bara för att sparka den så dom alla nazister har betätt sig i alla år.
Jag tror t.o.m. att man får med sig folket på detta 🙂
September 16, 2002
Pollen wrote: Är det okej att skada en människa p.g.a en åsikt? även ifall denna åsikten innefattar nazism ?
Är det bara jag som tycker frågan är konstig? Även ifall, det låter (för mig, jag kanske är trött) som om nazismen vore en bra sak och en åsikt är negativ.
Lite grann som:
Är det okej att skada en människa pga. en åsikt, även om den är söt.
Det är förmodligen bara jag. Jag är både trött och yr just nu.
Anyhow, back to topic:
Visst, våld är aldrig rätt etc. men jag kan ärligt säga att jag inte sörjer om jag hör att ett nazistgäng fått däng av en grupp japanska turister med Musse Pigg tröjor.
July 14, 2004
Collateral wrote: Det är okej att sparka ner nazister pga dom slår & sparkar ner andra folk på stan som t.ex. Stigbergstorget.
Det kom en grupp på 12 st nynazister ifrån Torslanda (vet vilka en del var, bla. gått i samma klass som en av dom) och hoppade på flera oskyldiga civilia personer som just då befanns sig där.
Gjorde sönder en hel lägenhet och sparkade mannen som ägde den med ca 3000 sparkar.
Dom fick från 1½ till 5 års fängelse.Varför skulle det inte vara okej att sparka dom sjuka nazisterna?
Nazister gör inte fredliga demostrationer, det gör alla andra partier i sverige.
Går man tillbaka i historien så gjorde nazisterna förskräckliga saker med judarna.Även om det är fel så skulle jag sparka en nazist bara för att sparka den så dom alla nazister har betätt sig i alla år.
Jag tror t.o.m. att man får med sig folket på detta 🙂
Snacka om att du har en vinklad syn av vad du säger, det är ungefär lika patetiskt som att säga att alla muslimer är terrorister.
jag skulle aldrig slå en muslim för att han är muslim, aldrig skulle jag heller bruka våld mot en nazist just för att han är nazist.
June 18, 2001
Ingen ska misshandlas. Det är polisens jobb att stävja våldsamheter och verbala angrepp (vilket inte är samma sak som yttrandefrihet).
Vad menas med nazist? Det är skillnad på en intellektuell journalist/forskare/författare med väl genomtänkta åsikter och en 18-årig skinhead som misshandlar människor.
Det är skillnad på min åsikt och vad jag känner. Skulle den senare, 18-åringen, bli nedslagen skulle jag inte tycka det vore alltför hemskt, men likväl vill jag ha ett sådant system där han har samma rättigheter som alla andra, och förövaren får samma straff som han skulle ha fått om han hade slagit ned någon för att denna är jude. Så länge han inte gör det i självförsvar eller för att han blir provocerad, det vill säga.
Slåss inte, lyssna hellre på radion..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Delph1 wrote: Varken eller, men nassen löper viss risk vid konfrontation.
//Andreas
Det ligger nånting i det..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2003
Nomic wrote: Vad jag menar är : Dagens hat mot Folk med dessa åsikter är lika starka som nazisternas/rasisternas hat mot folkgrupper!
DET om något, är sjukt...
Jupp, men det är fasen inte lätt att respektera en åsikt som vill slänga ut en ur det land man är född i och lärt sig älska trots folk som dom 😉
//Andreas
4 Guest(s)