Okej att sparka ner nazister, men helt fel att sparka judar.|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Okej att sparka ner nazister, men helt fel att sparka judar.
nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
sp_UserOfflineSmall Offline
927738
July 27, 2005 - 8:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Nomic]Vad jag menar är : Dagens hat mot Folk med dessa åsikter är lika starka som nazisternas/rasisternas hat mot folkgrupper!

DET om något, är sjukt...

Jupp, men det är fasen inte lätt att respektera en åsikt som vill slänga ut en ur det land man är född i och lärt sig älska trots folk som dom 😉

//Andreas

Det säger jag inte heller, men det är bara sjukt att vi alla lyckas få en förprogrammerat hat till personer, och förutfattade meningar om folk med vissa åsikter och bara slänger ut oss grejor som inte alls är sanna mot dessa personer... det gäller åt båda hållen!, vad som är sjukast är ju egentligen att så fort nån anklagar en invandrare (jag gjorde själv det när min moppe blev plockad(alltså dom snodde grejer) så är man superrasist och ska bli nerslagen...förövrigt var personen jag anklagade finsk men ett ghettobarn...) ungefär vad jag menar... men om det är tvärtom, att nån anklagar nån för o vara nazist, då stämmer det även ifall personen som påstod det är en jävla idiot och personen blir stämplad som det och mer förföljd än judarna var i tyskland under WW2 ... nästan iaf...

Min slutsats är iallafall : I sverige är de bäst o vara invandrare.

Dhorum
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 423
927895
July 28, 2005 - 8:16 am
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote:

laugh laugh Är du på riktigt??

I övrigt så tycker jag du bara fortsätter att yra och snacka massa skit.
Vill du ha en fristad åt nazister och deras syn så varsågod fixa det, men det blir inte här i sverige. Det beror inte på något slags förprogramerat hat som du dillar om. Medelsvensken är nog vettig nog att kunna reda ut vad han känner om dessa personer helt själv med endast lite fakta på bordet.
Är du en av dom som tror att förintelsen är en konspiration?
Det finns givetvist massa fler anledningar att "hata" nazismen, men den räcker gott och väl för att alla som tar den ställningen bör få höra/känna vad folk tycker om det.

Tips från coachen - Väx upp!!

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
927926
July 28, 2005 - 9:46 am
sp_Permalink sp_Print

Dhorum wrote: [quote=Nomic]

Vill du ha en fristad åt nazister och deras syn så varsågod fixa det, men det blir inte här i sverige. Det beror inte på något slags förprogramerat hat som du dillar om. Medelsvensken är nog vettig nog att kunna reda ut vad han känner om dessa personer helt själv med endast lite fakta på bordet.
Det finns givetvist massa fler anledningar att "hata" nazismen, men den räcker gott och väl för att alla som tar den ställningen bör få höra/känna vad folk tycker om det.

Det räcker med personangrepp nu.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
927976
July 28, 2005 - 11:23 am
sp_Permalink sp_Print

http://www.snabbstart.com/film.....ister.aspx
Kom att tänka på den, bara. 🙂
Nej, i övrigt. Folk må ha olika åsikter, och det ska de få ha (om de inte bor i sverige, här får man inte säga ett ord om en utlänning utan att bli anklagad för att vara rasist).
Ingen ska behöva åka på spö för sin åsikt, sen att folk gör det, det är en annan femma.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
928050
July 28, 2005 - 3:13 pm
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: [quote=Dhorum][quote=Nomic]

Det räcker med personangrepp nu.

tack.

Självklart tror jag inte förintelsen är en konspiration... lika lite som jag tror att månlandningarna aldrig ägt rum, och jag är fortfarande inte nazist, och jag vill inte skapa en fristad åt dom, vad jag vill peka ut är att det är fel att hata en invandrare i sverige, även ifall man hatar denna person för vad han gjort, inte för att han är invandrare. - för då är man rasist/nazist enligt allmänheten...

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
928058
July 28, 2005 - 3:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Tror fan att det är ok att spöa Nassar, jag gör allt som Clintan har gjort(skjuter inte lika vasst som den gode än men det kommer). På tal om förprogrammerad. Vet inte var ni är uppvuxna, men vi fick välja att hänga med nassar eller få stryk av invandrare(vilket kunde hända ändå). Sen blev man ju lite äldre, men hade man lite lätt att tycka synd om sig själv så hade man nog kunnat trivas i det sällskapet.

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
928060
July 28, 2005 - 3:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Sparka på alla nazister som ligger ner, no1 cares anyway... och det gör samhället gött.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
928063
July 28, 2005 - 3:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Collateral wrote: Sparka på alla nazister som ligger ner, no1 cares anyway... och det gör samhället gött.

Då är du like mycket nazist som nazisterna...

hatar någon på grund av en åsikt istället för religion, lika sjukt båda 2...

DU min vän... är något som inte än har definierats... men det är definitivt lika fel som att vara nazist...

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
928074
July 28, 2005 - 3:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: [quote=Collateral]Sparka på alla nazister som ligger ner, no1 cares anyway... och det gör samhället gött.

Då är du like mycket nazist som nazisterna...

Nej, DU är en NO-MICC?

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 986
928079
July 28, 2005 - 4:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic du säger hela tiden att om man hatar nazister så hatar man dem bara för att de har en annan åsikt än man själv har.

Men förstår du inte? Nazismen är en sån oerhört sjukt jävla "åsikt" att man fan är skyldig som människa att hata alla som delar den.

Det handlar inte om att man hatar andra åsikter än sina egna, det handlar om att man hatar Nazismen, som stått för oerhört mycket död och lidande för oskyldiga människor enbart p.g.a deras hudfärg och religion.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
928089
July 28, 2005 - 4:28 pm
sp_Permalink sp_Print

richardb wrote: Nomic du säger hela tiden att om man hatar nazister så hatar man dem bara för att de har en annan åsikt än man själv har.

Men förstår du inte? Nazismen är en sån oerhört sjukt j**la "åsikt" att man fan är skyldig som människa att hata alla som delar den.

Det handlar inte om att man hatar andra åsikter än sina egna, det handlar om att man hatar Nazismen, som stått för oerhört mycket död och lidande för oskyldiga människor enbart p.g.a deras hudfärg och religion.

Enligt mig kan man hata åsikten, men inte personen bakom den...

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
928095
July 28, 2005 - 4:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: Det säger jag inte heller, men det är bara sjukt att vi alla lyckas få en förprogrammerat hat till personer, och förutfattade meningar om folk med vissa åsikter och bara slänger ut oss grejor som inte alls är sanna mot dessa personer... det gäller åt båda hållen!, vad som är sjukast är ju egentligen att så fort nån anklagar en invandrare (jag gjorde själv det när min moppe blev plockad(alltså dom snodde grejer) så är man superrasist och ska bli nerslagen...förövrigt var personen jag anklagade finsk men ett ghettobarn...) ungefär vad jag menar... men om det är tvärtom, att nån anklagar nån för o vara nazist, då stämmer det även ifall personen som påstod det är en j**la idiot och personen blir stämplad som det och mer förföljd än judarna var i tyskland under WW2 ... nästan iaf...

Det handlar om ärvda åsikter och brist på kritiskt och framförallt eget konstruktivt tänkande.

Kan inte påstå att det varit speciellt kul att ha någon som helst anknytning till något utomländskt. Tror du tar i lite mer än du faktiskt menar.

//Andreas

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
928101
July 28, 2005 - 4:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Nomic]Det säger jag inte heller, men det är bara sjukt att vi alla lyckas få en förprogrammerat hat till personer, och förutfattade meningar om folk med vissa åsikter och bara slänger ut oss grejor som inte alls är sanna mot dessa personer... det gäller åt båda hållen!, vad som är sjukast är ju egentligen att så fort nån anklagar en invandrare (jag gjorde själv det när min moppe blev plockad(alltså dom snodde grejer) så är man superrasist och ska bli nerslagen...förövrigt var personen jag anklagade finsk men ett ghettobarn...) ungefär vad jag menar... men om det är tvärtom, att nån anklagar nån för o vara nazist, då stämmer det även ifall personen som påstod det är en j**la idiot och personen blir stämplad som det och mer förföljd än judarna var i tyskland under WW2 ... nästan iaf...

Det handlar om ärvda åsikter och brist på kritiskt och framförallt eget konstruktivt tänkande.

Kan inte påstå att det varit speciellt kul att ha någon som helst anknytning till något utomländskt. Tror du tar i lite mer än du faktiskt menar.

//Andreas

Där sa du något...

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
928226
July 28, 2005 - 10:55 pm
sp_Permalink sp_Print

alltså, jag tycker det är fel att sparka ner någon överhuvudtaget, men jag tycker det är mer fel att göra det för att han har "fel" ursprung än för att han har "fel" åsikter.

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 986
928234
July 28, 2005 - 11:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: [quote=richardb]Nomic du säger hela tiden att om man hatar nazister så hatar man dem bara för att de har en annan åsikt än man själv har.

Men förstår du inte? Nazismen är en sån oerhört sjukt j**la "åsikt" att man fan är skyldig som människa att hata alla som delar den.

Enligt mig kan man hata åsikten, men inte personen bakom den...

Det är väl klart man hatar personen bakom åsikten när den är såpass sjuk? Själva "åsikten" vi talar om går ju ut på att mörda oskyldiga människor?

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
928270
July 29, 2005 - 3:09 am
sp_Permalink sp_Print

Dhorum wrote: [quote=CoLiC]Juden och nazisten kan vara lika stora kålsupare båda två.

Förstår inte vad du snackar om???

Nazisten hatar juden, Juden hatar alla som inte tycker om dem eller vill beröva dem nån fördel.

Jag hade nog sparkat lite på båda två for good measure, då båda två hittat på ofog. Och nu menar jag dem som inte var med under andra världskriget, förintelsen är vatten under broarna i vilken utsträckning den än inträffade. USA dödade direkt ~300k oskyldiga japaner med sina atombomber, och indirekt minst lika många till. Och där jublade folk för att kriget var över.

Jag kräver inte att ni ska hålla med mig i min tankegång, att nazizterna tog ihjäl judar under WW2 var hemsk, men inte hemskare än något annat i samma utsträckning i tex afrika, och där vet folk knappt vad som pågår. Jag skiter fullständigt i VARFÖR de mördades, mord som mord.

Jude, neger, vit, röd, gul, whatev, jag tänker inte klappa nån på axeln och trösta dem mer än någon annan bara för att de grinar åt alla oförrätter som inträffat just dem. Folket i afrika dör som flugor under sina diktatorer, och det höjer vi inte ens på ögonbrynen åt, eftersom de inte ens kan höja sina egna röster utan att få skallen bortskjuten. Och om nån folkgrupp tror att de är värda mer uppmärksamhet än någon annan i en likadan eller ännu värre situation tror de fel.

Just det, ni har fattat rätt, jag stör mig på Judar.

Varför? Inte för att jag sympatiserar med vad någon hjärndöd nynazist påstår, utan för att de gnäller så jävla mycket och tror att de är värda mer uppmärksamhet än andra. De är människor som alla andra som har valt att tro på något annat än resten, inte på något sätt annorlunda fysiskt än någon annan.

Men de kan då fan koppla på krokodiltårarna rejält närhelst de känner att de blir utsatta för minsta lilla oförätt. Ett drag numer alla börjar få i dagens samhälle, så snart slipper jag störa mig på endast judar, jag kan störa mig på varenda en.

Och nu, kära publik, kan ni störa er även på mig.

Relaxia
Member
Medlem
Forum Posts: 3065
928279
July 29, 2005 - 5:48 am
sp_Permalink sp_Print

Elias667 wrote: Det är rätt att sparka ned vem som helst ...

FEEEEEEL. Fel fel fel! Våld föder bara våld. "Det är rätt att skydda ..." borde det stått.

Har man en politisk åsikt så ska man få ha det. Men man ska inte mosa in de åsikterna i andra.
Vi lever i en demokratisk värld, så om tillräckligt många tycker att nasism är rätt så kommer vi rösta fram en sådan ledning. Men till dess! Anpassa dig.

För mig är det otänkbart att utdela en spark mot någon, oavsätt anledning. Våld är bland det värsta om inte det värsta jag vet. Ser med avsky på männsikor som brukar våld mot andra. Tycker att det inte ska behövas något straff mot våld.

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
928281
July 29, 2005 - 5:59 am
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: [quote=Dhorum][quote=CoLiC]Juden och nazisten kan vara lika stora kålsupare båda två.

Förstår inte vad du snackar om???

Nazisten hatar juden, Juden hatar alla som inte tycker om dem eller vill beröva dem nån fördel.

Jag hade nog sparkat lite på båda två for good measure, då båda två hittat på ofog. Och nu menar jag dem som inte var med under andra världskriget, förintelsen är vatten under broarna i vilken utsträckning den än inträffade. USA dödade direkt ~300k oskyldiga japaner med sina atombomber, och indirekt minst lika många till. Och där jublade folk för att kriget var över.

Jag kräver inte att ni ska hålla med mig i min tankegång, att nazizterna tog ihjäl judar under WW2 var hemsk, men inte hemskare än något annat i samma utsträckning i tex afrika, och där vet folk knappt vad som pågår. Jag skiter fullständigt i VARFÖR de mördades, mord som mord.

Jude, neger, vit, röd, gul, whatev, jag tänker inte klappa nån på axeln och trösta dem mer än någon annan bara för att de grinar åt alla oförrätter som inträffat just dem. Folket i afrika dör som flugor under sina diktatorer, och det höjer vi inte ens på ögonbrynen åt, eftersom de inte ens kan höja sina egna röster utan att få skallen bortskjuten. Och om nån folkgrupp tror att de är värda mer uppmärksamhet än någon annan i en likadan eller ännu värre situation tror de fel.

Just det, ni har fattat rätt, jag stör mig på Judar.

Varför? Inte för att jag sympatiserar med vad någon hjärndöd nynazist påstår, utan för att de gnäller så j**la mycket och tror att de är värda mer uppmärksamhet än andra. De är människor som alla andra som har valt att tro på något annat än resten, inte på något sätt annorlunda fysiskt än någon annan.

Men de kan då fan koppla på krokodiltårarna rejält närhelst de känner att de blir utsatta för minsta lilla oförätt. Ett drag numer alla börjar få i dagens samhälle, så snart slipper jag störa mig på endast judar, jag kan störa mig på varenda en.

Och nu, kära publik, kan ni störa er även på mig.

Jag är lite förvirrad, men jag fattade så långt iaf att du stör dej på "juden" för vad han gör, inte för vad han är

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
928343
July 29, 2005 - 9:01 am
sp_Permalink sp_Print

Nomic: Inte för att vara taskig men hur gammal är du? Verkar som du har mycket livserfarenhet för att ha rätt att döma alla invandrare på det sättet du gör.

Det är såna som du som skapar osämjan i samhället. Det är såna som du som retar upp invandare. Det är såna som dig som gör att det knappast blir bättre, utan bara sämre i fråga om relation Svensk-Invandrare. Det är såna som dig som gör att kommunikationen mellan svensk-invandrare inte fungerar som den bör, eftersom invandaren låser sig på grund av nitiska personer (läs: dig själv).

Tycker du bör tänka efter vad du skriver ner.

Du kan för sjutton inte jämföra att "hata en nazzist" och "hata en jude". Du kan inte kalla "hata nazzismen" för "nazzism".

Du säger det själv, man kan hata ÅSIKTEN, men inte perosnen bakom. Varför? Åsikten är väl personen? Eller har nazzism blivit någon "tuffhet" som personer klär på sig för att de inte har något annat, så man ska respektera det? Tyvärr. Nazzismen förtjänar att hatas. Nazzismen förtjänar att utrotas. Och vet du varför?

Läs historieböcker. Att vara nazzist innebär att man HATAR folk på grund av deras ETNISKA ursprung, inte för VAD DE HAR GJORT eller VAD DE TYCKER som INDIVIDER. Etniskt ursprung HAR INGET med åsikt att göra.

Att vara nazzist har med ens ÅSIKT att göra, det är en gruppsämja som visar vad alla INDIVIDER i gruppen TYCKER och EFTERSTRÄVAR. Så det är STOR SKILLNAD på att hata folk på grund av deras ÅSIKTER och deras ETNISKA ursprung. Sluta jämföra, du kanske tycker att du kan göra så, och det kan du väl, för det är din rättighet, men det är bara så FEL.

Problemet är väl som du säger att det är "lite tufft" inom vissa grupper att vara nazzist idag. Man behöver inte ha de åsikter som de har egentligen, men folk vill tillhöra någon grupp och väljer det mest avskyvärda av allt. Därför vill du inte att man ska döma personen utan åsikten. (oftast brukar ju ÅSIKTEN vara personen, förstå mig rätt)

Menar inget illa mot dig Namic... Men personligen tycker jag dina liknelser är fullständigt snevridna.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
928347
July 29, 2005 - 9:11 am
sp_Permalink sp_Print

Nä, nu har det börjat bli rundgång i den här tråden.
Det enda man kan kan konstatera är att hat överhuvudtaget är idiotiskt, och att vissa inte ser balken i broderns öga för grandet i sitt eget.

Låst.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 348
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL