December 31, 2001
Just denna kväll hadde jag inget alls att göra så jag tänkte att jag skulle titta in på ett forum jag blev bannad från ( nämner inga namn) och upptäcker då vilken hög kompetens vi på NH har om diverse hårdvara.
De trådar jag såg var det samma fråga om och om igen om samma skit som besvaras med 10 felaktiga inlägg där folk tror något och 1 gammal veteranare som styr upp hela stället.
Detta var ett mycket trevligt forum en gång i tiden men nu är det med nybörjarnas spam partaj som varar 24/7, kan va därför man tröttnade på det 🙂
Så utbilda er nu NH folk så vi slipper lida av samma problem som det forumet.
Och skiroy eftersom inga forum namn nämns så lås inte denna tråd.
Din ringmuskel kommer aldrig gå säker om du gör det 8)
June 9, 2004
Lämnade själv det forumet nyss, och tog detta istället. Främst för att alla var så förbannat snabba på att klaga och klanka ner på allt och alla. Även om någon ställde en ganska ovanlig fråga som man skulle få ägna 30 min med sök funktionen för att hitta nåt vettigt så var det alltid nån som skrev typ "Sök d*um J*ävel".
September 28, 2003
Farbror wrote: [quote=fastbullit]jag gissar på ''''' forum för där suger newbsen riktigt bra 😕 och otrevliga är dem där också
Smidigt...
jag vet, men det gör väl alla? Man läser ju ibland om saker man inte vet så mkt om här, då finns det ofta annat folk som kan, postar och hjälper till. 🙂
September 28, 2003
Death On Wings wrote: Men tycker ni inte att vi på NH visar mycket mer respekt för varandra och försöker lära varandra om just det frågan handlar om i stället för att försöka stila med sin kunskap och trycka ner folk ?
det är helt korrekt det du säger det är därför jag gillar NH, att det finns så mkt trevligt folk här gör ju ingen skada heller 🙂
June 9, 2004
Death On Wings wrote: Men tycker ni inte att vi på NH visar mycket mer respekt för varandra och försöker lära varandra om just det frågan handlar om i stället för att försöka stila med sin kunskap och trycka ner folk ?
Jo, jag försöker att alltid vara helt säker innan jag postar, men det händer ju att man gör misstag, och då är det ju fint om någon påekar detta, men inte idiot förklarar en. Här verkar folk ha vett nog att fatta att man kan göra misstag som tur är. Jag har inte råkat ut för någon språkpolis än heller 🙂
September 28, 2003
pa1983 wrote: Problemet med NH är att det är för dött och att det andra forumet lever som fan men mäst en hög wanabes så det spelar ju inte mö roll i pracktiken.
här finns ju inte speciellt många wannabes så om du undrar något här så får du nog bättre svar än om du frågar på '''''', även om du får en större kvantitet på ''''''.
December 31, 2001
pa1983 wrote: Problemet med NH är att det är för dött och att det andra forumet lever som fan men mäst en hög wanabes så det spelar ju inte mö roll i pracktiken.
Jo vist är det en skillnad på ett forum med 3 gånger så många användare men när det mesta som postas är ren dynga eller frågor som man kan hitta 5 exemplar på en och samma sida av så blir det bara för mycket.
Och skapar du en tråd så får du 2-4 inlägg om hur fel du skriver, 5 som diskuterar likande problem eller frågor, 1-2 som säger sök eller varför inte RTFM. Sen efter 1-2 dagars väntan så får du din önskade present 1 person som har ståt ut med forumet i alla dessa år och ger dig det älskade svaret du väntat på.
March 20, 2003
Ikkitousen wrote: [quote=Death On Wings]Men tycker ni inte att vi på NH visar mycket mer respekt för varandra och försöker lära varandra om just det frågan handlar om i stället för att försöka stila med sin kunskap och trycka ner folk ?
Jo, jag försöker att alltid vara helt säker innan jag postar, men det händer ju att man gör misstag, och då är det ju fint om någon påekar detta, men inte idiot förklarar en. Här verkar folk ha vett nog att fatta att man kan göra misstag som tur är. Jag har inte råkat ut för någon språkpolis än heller 🙂
Inte för att jag påpekar saker i onödan men du glömde faktiskt punkt i sista meningen.
3 Guest(s)