September 28, 2003
Pim_ wrote: [quote=Ikkitousen][quote=Death On Wings]Men tycker ni inte att vi på NH visar mycket mer respekt för varandra och försöker lära varandra om just det frågan handlar om i stället för att försöka stila med sin kunskap och trycka ner folk ?
Jo, jag försöker att alltid vara helt säker innan jag postar, men det händer ju att man gör misstag, och då är det ju fint om någon påekar detta, men inte idiot förklarar en. Här verkar folk ha vett nog att fatta att man kan göra misstag som tur är. Jag har inte råkat ut för någon språkpolis än heller 🙂
Inte för att jag påpekar saker i onödan men du glömde faktiskt punkt i sista meningen.
pim du glömde sätta dit punkten som ska vara i din sign 😛
September 10, 2003
fastbullit wrote: [quote=pa1983]Problemet med NH är att det är för dött och att det andra forumet lever som fan men mäst en hög wanabes så det spelar ju inte mö roll i pracktiken.
här finns ju inte speciellt många wannabes så om du undrar något här så får du nog bättre svar än om du frågar på '''''', även om du får en större kvantitet på ''''''.
Bara det att OM man får svar här hinner man bli pansionär innan typ.
Kommer man in här på morgonen kollar igenom trådarna och sedan tar en titt innan man ska nana på kvällen 16h senasre så har det inte sket nån märkbar förändring. Mer omsättning får det nog vara. Nåt mitt i mellan. Ska inte snacka om ett vist annat forum förutom det där forumet vi snackar om där tar det fan veckor innan man får svar från nån av dom 3500 medlämarna eller så.
Desutom skapar jag inte så mö trådar så jag lider av det mäst kul å läsa anndras strul särskilt på det där forumet då man kan skicka länkar på ICQ eller IRC å garva röven av sig 😀
Death On Wings
Du har ju föresten blivit banad från det där anndra forumet i alla fall 3 gånger nu och du har ju regat om dig som en annan user kan undra varför om det nu suger så jävla mö som du säger??? 😉
September 28, 2003
Pim_ wrote: [quote=fastbullit]pim du glömde sätta dit punkten som ska vara i din sign 😛
Nope, det är en länk och länkar slutar aldrig med.
Pim_'s sign wrote: "Ask not the Pim a question, for he will give you three answers; all of which are true and horrifying to know"
är tamejfan ingen länk 😛
September 28, 2003
pa1983 wrote: [quote=fastbullit][quote=pa1983]Problemet med NH är att det är för dött och att det andra forumet lever som fan men mäst en hög wanabes så det spelar ju inte mö roll i pracktiken.
här finns ju inte speciellt många wannabes så om du undrar något här så får du nog bättre svar än om du frågar på '''''', även om du får en större kvantitet på ''''''.
Bara det att OM man får svar här hinner man bli pansionär innan typ.
Kommer man in här på morgonen kollar igenom trådarna och sedan tar en titt innan man ska nana på kvällen 16h senasre så har det inte sket nån märkbar förändring. Mer omsättning får det nog vara. Nåt mitt i mellan. Ska inte snacka om ett vist annat forum förutom det där forumet vi snackar om där tar det fan veckor innan man får svar från nån av dom 3500 medlämarna eller så.
Desutom skapar jag inte så mö trådar så jag lider av det mäst kul å läsa anndras strul särskilt på det där forumet då man kan skicka länkar på ICQ eller IRC å garva röven av sig 😀
jag tycker faktiskt det brukar gå hyffsat fort här 😮
June 9, 2004
Pim_ wrote: [quote=Ikkitousen][quote=Death On Wings]Men tycker ni inte att vi på NH visar mycket mer respekt för varandra och försöker lära varandra om just det frågan handlar om i stället för att försöka stila med sin kunskap och trycka ner folk ?
Jo, jag försöker att alltid vara helt säker innan jag postar, men det händer ju att man gör misstag, och då är det ju fint om någon påekar detta, men inte idiot förklarar en. Här verkar folk ha vett nog att fatta att man kan göra misstag som tur är. Jag har inte råkat ut för någon språkpolis än heller 🙂
Inte för att jag påpekar saker i onödan men du glömde faktiskt punkt i sista meningen.
haha, det är så att så länge som det jag skriver är lätt att läsa och förstå så bryr jag mig inte så mycket om stavningen och andra regler i såna här sammanhang. Så nej jag glömde den inte, utan struntade i sätta punkt bara. Men jag antar att du skämtade i vilket fall, hoppas det i alla fall 😀 Annars borde du skämas
Edit 26 svar på 1 timma på denna tråden, tycker det går undan jag 😮
December 31, 2001
Death On Wings
Du har ju föresten blivit banad från det där anndra forumet i alla fall 3 gånger nu och du har ju regat om dig som en annan user kan undra varför om det nu suger så j**la mö som du säger??? 😉
Reggat om mig 1 gång eftersom jag antog inte anledning av den ban jag fick, patetiska stackare till moderatorer.
March 20, 2003
fastbullit wrote: [quote=Pim_][quote=fastbullit]pim du glömde sätta dit punkten som ska vara i din sign 😛
Nope, det är en länk och länkar slutar aldrig med.
Pim_'s sign wrote: "Ask not the Pim a question, for he will give you three answers; all of which are true and horrifying to know"
är tamejfan ingen länk 😛
Sant, men om du kollar noga finns det citattecken runt det där och då kan det stå hur tusan som helst.
February 4, 2003
Death On Wings wrote: Reggat om mig 1 gång eftersom jag antog inte
anledning av den ban jag fick, patetiska stackare till moderatorer.
Håller helt med.
Har två konton där jag med.
Ett smurfen87 och ett davidhellmyrs.
Smurfen87 kontot bad jag dem "stänga av" för alltind när jag blev avstängd för nått riktigt riktigt patetiskt. Vägrade ta emot sån smörja.
davidhellmyrs kontot fick jag först en varning av en ny moderator (första dagen han var på jobbet i princip). Fick en hel del spydiga påhopp från den modatorn. Kontaktade då han via PM och "snackade väldigt mycket om att han inte ska komma där första dagen och regera som någon slags konung". Han vidhöll sitt beslut och jag kontaktade övermoderator. Han tyckte moderatorn hade handlat felaktigt och att varningen för tråden var obefogad. Men han lät ändå varningen vara kvar eftersom de inte brukade ha till vana att ta bort varningar. Istället sa han att jag fick varningen för att jag skällde ut moderatorn via PM.
Andra varningen, avstängningen fick jag för någon vecka sedan. Skrev ena dagen ett väldigt kort inlägg (men ändå med ett syfte och innehål). Inget svar efter 48h typ. Editerade hela inlägget, skrev om totalt och mycket längre (med bilder). Eftersom XXXX har bump skydd så kunde jag inte få upp sidan från "sidan 2" och tala om för läsarna att sidan blivit "uppdaterad" så "rapporterade jag tråden" till moderatorerna. Inget gensvar alls på typ 8 - 10 timmar. Tänkte att de "skiter i det" och gjorde alltså en ny tråd med samma innehål.
Tråd låst. Arga kommentarer från moderatorer. Avstängning. Korspostning och allt vad det var.
Det visade sig att moderatorn på XXXXXX hade skickat email till mig, där han talat om att han inte ville "bumpa" (eftersom det stred mot reglerna). Detta första mail skickade han till den emaildress jag registrerade mig med, men aldrig använde (spam-mail). När jag senare i efterhand kollade så var meddelandet HELT TOMT. (på något sätt blev det korrupt.. tror det är de dumma "spammskydet"....). Det ända som fanns kvar i meddelandehuvudet var "mottagare och avsändare".
Försökte förklara situationen för moderatorn. Men maktgalna som de är så gjorde de som de gjorde.
Motsäger mig dessa saker:
1.) Handlar inte om bumpning när en moderator talar om att en tråd är helt omskriven. Kanske till viss del, eftersom hans inlägg är "innehållslöst". Men tycker ändå det är bättre att jag i första sitationen fått den "bumpad" än att tvingas skapa en ny tråd.
2.) Han mailade mig istället för att använda forumets PM funktion. Då sa han att moderatorna på XXXX hade som policy att maila. Då frågade jag hur jag som medlem ska vara medveten om denna policy? (fick aldrig något svar på det..)
Men så länge jag inte får en varning för någon korrekt sak så kommer jag inte ta de maktgalna "idioterna" på allvar. Om de på fullaste allvar tror att jag ska ha respekt för en komplett jubelidiot så får de fortsätta tro det. Jag kommer ändå bara återvända med en ny användare, nytt ipnummer, ny mac-adress, borttagna cookis och så vidare.
1 Guest(s)