March 14, 2001
Har ni några tips på öl för icke ölälskare?
Jag är tycker om öl lite för lite för att komma med något vettigt förslag, men mörkt vet jag inte går hem så några ljusa bör det vara. Inte allt för besk eller för mycket "ölsmak" bör väl vara bäst, självklart måste den ju smaka öl men ja... 🙂
Inga specialsorter utan standardsortimentet på systemet helst, eftersom de ska inhandlas imorrn.
September 12, 2001
Imlal;1259401 wrote: Ummm... Corona med lime?
//Jimmy
Corona ska icke drickas med lime, det är en gammal kvarleva från när flaskhalsen skulle "rengöras" med lime men här i Sverige är det malplacerat.
Förövrigt, ska ni nöd och tvunget dricka Corona så håll tyst om det. Det finns ju för fasen en väldigt massa godare öl än det blasket...
January 19, 2003
skiroy wrote: Corona ska icke drickas med lime, det är en gammal kvarleva från när flaskhalsen skulle "rengöras" med lime men här i Sverige är det malplacerat.
Förövrigt, ska ni nöd och tvunget dricka Corona så håll tyst om det. Det finns ju för fasen en väldigt massa godare öl än det blasket...
Jag personligen dricker inte Corona, var bara en rekommendation på nått blask. Personligen föredrar jag t.ex. Old Speckled Hen, Bederö Bitter, Punk IPA eller om jag skall ha något lättdrucket blask till mig själv blir det Newcastle.
April 14, 2002
skiroy;1259418 wrote: Corona ska icke drickas med lime, det är en gammal kvarleva från när flaskhalsen skulle "rengöras" med lime men här i Sverige är det malplacerat.
Jag trodde limen eller citronen var till för att hålla flugorna borta.
Öl som inte smakar öl??
Varför inte mineralvatten ist??
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2003
Budweiser Lite kanske om du vill ha något riktigt smaklöst. Men om du vill ha något med så lite bismaker eller lukter ska du hålla dig till lager eller pilsner. Ale har mycket högre grad av estrar och biprodukter vilket ger smaker.
Mängden smak på lager minskar i regel från Tjeckien -> Danmark -> Sverige -> Amerika, vilket kommer av historien helt enkelt.
En enkel Carlsberg Hof kanske vore något? Annars finns ju Tuborg, Mariestad eller Heineken. Ingen av dom ger väl några större intryck. (Bara som en fotnot, jag rekommenderar inte Mariestad utan nämnare den bara i sammanhanget av smaklösa öl).
Stella Artois är en fin belgisk lager annars. Nog bland de bättre, men inte smaklös utan snarare en god öl.
//Andreas
Delph1;1259441 wrote: Budweiser Lite kanske om du vill ha något riktigt smaklöst. Men om du vill ha något med så lite bismaker eller lukter ska du hålla dig till lager eller pilsner. Ale har mycket högre grad av estrar och biprodukter vilket ger smaker.
Mängden smak på lager minskar i regel från Tjeckien -> Danmark -> Sverige -> Amerika, vilket kommer av historien helt enkelt.
En enkel Carlsberg Hof kanske vore något? Annars finns ju Tuborg, Mariestad eller Heineken. Ingen av dom ger väl några större intryck. (Bara som en fotnot, jag rekommenderar inte Mariestad utan nämnare den bara i sammanhanget av smaklösa öl).
Stella Artois är en fin belgisk lager annars. Nog bland de bättre, men inte smaklös utan snarare en god öl.
//Andreas
Carlsberg Hof smakar ju iaf öl, liksom Mariestad och vissa Tuborg.
Amerikanskt eller Australienskt blask borde väl passa bättre om man nu inte som tidigare nämnt föredrar något slags mineral/bordsvatten.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
April 18, 2003
Prova nån burk ur det billigaste sortimentet, tre kronor och vad dom nu kan tänkas heta. Dom brukar vara ungefär så lättdruckna som man kan hitta då den ska "passa" alla. Jag har nästan helt slutat dricka öl så jag har dålig koll på vad som gäller på lågprishyllan idag. Annars kan du ju fråga om dom har sån där festivalöl som säljs på diverse festivaler och yror, dom smakar absolut ingenting. =)
August 16, 2003
Bogus;1259503 wrote: Banana bread beer är intressant, smakar lite öl och lite skumbanan
Joni;1259505 wrote: hahahahahahahahahahahahahahaha :)R
den är faktiskt rätt bra.
http://www.systembolaget.se/So.....kStrangar=
Wells Banana Bread Beer (nr 1539)
Land Storbritannien
Distrikt Storbritannien
Alkoholhalt 5,2 %
Färg Ljus, bröd färg.
Doft Stor, mycket fruktig doft med inslag av banan, bröd, kryddor och aprikos.
Smak Mycket fruktig öl med inslag av banan, bröd, kryddor och aprikos.
Användning Serveras vid 8-10°C som sällskapsdryck.
[Image Can Not Be Found]
1 Guest(s)