January 15, 2004
Du har inte provat att söka lite på google först??
Det finns nog lika många regler som det finns spelare men här kommer en uppsättning regler.
February 3, 2003
Jag kommer inte ihåg av någon anledning...
Tror det hade med att göra att vi körde med vodka istället för öl. Utblandad men ändå. men var inte 9 och 10 att man får göra resp. ta bort en regel? eller har jag fel?
kung dam och knäkt var väl att man skulle göra någon rörelse och den som gjorde det sist fick dricka. eehh kommer inte ihåg det så bra direkt...
Man var inte kry efter det.
February 11, 2004
ren wrote: Du har inte provat att söka lite på google först??
Det finns nog lika många regler som det finns spelare men här kommer en uppsättning regler.
jo ja sökte..
hittade den som du länkade till, men det är inte den varianten jag syftar på. Jag skulle tro att det finns rätt många varianter.
I den ja syftar på så är:
1-8 klunkar.
9 vet ej
10 vet ej
kneckt=piss kort
dam=ny regel
kung=?
ess=?
October 11, 2002
x-per wrote: [quote=edvard]vad är "pyramiden" ?
Det är ingen som vet!
Varenda person som har spelat det har glömt av hur det gick till 😀
Hmm njae......rätt komplicerat!
Skulle blir runt 2 A4 sidor om jag skulle förklara det här men det borde finnas förklarat på den typen av sida!
Pyramiden är riktigt kul, fast "Fuck the Dealer" är roligare.. vet dock inte om det kallas så överallt?
February 11, 2004
jag hitta nått om pyramiden nu:
Lägger upp en pyramid med spelkort på bordet 5 i bottnen 4 över det 3 , 2, 1 ni fattar nog...
Hela kortleken delas ut på "spelarna", nu gäller det att bluffa de andra, första kortet vänds t.e.x en kung, nu börjas det i tur och ordning säger folk hur många kungar dom då har (får ju bluffa)
låt oss säga kalle säger 2 kungar då ska personen brevid säga bluff eller sant, tror han det är sant ska han då dricka 2 klunkar, om han säger att det är bluff och det är bluff ska personen som bluffade dricka 2 klunkar (1 klunk per kort) om det inte är bluff ska personen som sa bluff dricka dubbelt...
på rad 2 är det 2klunkar per kort o.s.v
edit:det du syftar på ?
February 11, 2004
Jiggly wrote: [quote=x-per][quote=edvard]vad är "pyramiden" ?
Det är ingen som vet!
Skulle blir runt 2 A4 sidor om jag skulle förklara det här men det borde finnas förklarat på den typen av sida!
Pyramiden är riktigt kul, fast "Fuck the Dealer" är roligare.. vet dock inte om det kallas så överallt?
aldrig hört om...
Vad är det för något ?
October 11, 2002
edvard wrote: jag hitta nått om pyramiden nu:
Lägger upp en pyramid med spelkort på bordet 5 i bottnen 4 över det 3 , 2, 1 ni fattar nog...
Hela kortleken delas ut på "spelarna", nu gäller det att bluffa de andra, första kortet vänds t.e.x en kung, nu börjas det i tur och ordning säger folk hur många kungar dom då har (får ju bluffa)
låt oss säga kalle säger 2 kungar då ska personen brevid säga bluff eller sant, tror han det är sant ska han då dricka 2 klunkar, om han säger att det är bluff och det är bluff ska personen som bluffade dricka 2 klunkar (1 klunk per kort) om det inte är bluff ska personen som sa bluff dricka dubbelt...
på rad 2 är det 2klunkar per kort o.s.v
edit:det du syftar på ?
Det där är Pyramidspelet ja, riktigt skoj!
February 11, 2004
Jiggly wrote: [quote=x-per][quote=edvard]vad är "pyramiden" ?
Det är ingen som vet!
aldrig hört talas om...
Vad är det för något ?
October 11, 2002
edvard wrote: [quote=Jiggly][quote=x-per][quote=edvard]vad är "pyramiden" ?
Det är ingen som vet!
aldrig hört talas om...
Vad är det för något ?
Humm.. så jobbigt att skriva förklaring.. finns det inte på Google?
January 15, 2004
Vad jag minns så var det ett kort, minns inte vilket, då man skulle hitta på något ämne och sen skulle alla fortsätta på det i tur och ordning. Tex 3:ans multiplikationstabell då den första säger 3, nästa 6, nästa 9 osv osv. Eller huvudstäder i asien då jag säger Canberra, och sen blir allt svart.
February 3, 2003
ren wrote: Vad jag minns så var det ett kort, minns inte vilket, då man skulle hitta på något ämne och sen skulle alla fortsätta på det i tur och ordning. Tex 3:ans multiplikationstabell då den första säger 3, nästa 6, nästa 9 osv osv. Eller huvudstäder i asien då jag säger Canberra, och sen blir allt svart.
Är itne det 5:an som är tema? eller var det 7??Fan för att ble full 😀 men det var trevliga tjejer med 😀
3 Guest(s)