November 22, 2001
MrFreddas wrote: Du får ladda ner! Men ej Dela med dig! Vad lagen säger!
Är du säker på det när det gäller tv-serier?
De sänds på tv, man får spela in dem.
Jag vet att man inte får visa upp det inspelade för stora sällskap.
Hade varit kul med nån länk eller liknande som visar på fakta.
March 10, 2002
Farbror wrote:
Sen så borde det inte vara olagligt att ha serier/filmer som gått på TV (sålänge man inte sprider dem) ??
Men hur ska du få tag på dem om inga delar med sig av dem? ;P Visst, du kan sitta och rippa hemma, men då kan man lika bra se det på TV.
MrFreddas wrote: När det gäller fildelning på nätet så får du ladda ner (nu) allt vad du hittar men minsta lilla du delar med dig åker du på de.
föresten varför är denna tråden inte låst?
Varför ska den låsas? Det pratas ju inte om något olagligt, utan hurvida det är olagligt eller ej.
July 14, 2004
Det är som grabben ovan säger : Du får ladda ner Mp3,mpg,avi,etc men dock _INTE_ spel och annan mjukvara... såsom photoshop tex.
Lagen säger dock också; Att du inte får Dela med dig av det.... men det verkar inte ha avskräckt nån... :/
Om jag ska vara ärlig tror jag inte dom kan stoppa det, vad ska dom göra ? sätta 60% av Sveriges ungdomar i skatteskulder för resten av livet och övriga 40% i fängelse ?
Tror inte det.
Notis: Det är på _inga_ sätt korrekta siffror... om ni är för sega i colan för att fatta att jag överdriver för att klargöra min poäng.
1 Guest(s)