Kenjo wrote: Nej svenska lärare har jag ej varit, men du har nog aldrig hört uttrycket "extra knäcker" .. här kommer en kort förklaring för dig så du vet till nästa gång.
Extra Knäcker = Att ha ett jobb vid sidan om sitt vanliga jobb fast du jobbar kanske 1-2 dagar och ungefär 2-3 timmar åt gången.. en såkallad extra inkomst..
Datortekniker eller Dator tekniker vilket som av dessa två sätt att skriva står för en och samma grupp inom arbetsmarknaden..
något annat du undrade över hellspawn79 ?
Att sär skrivning bli vit på mod et är ett el ände tyck er jag..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 30, 2002
ni hade säkert hänvisat till skrivihop.nu om det inte hade varit för att de har lagt ner med motiveringen: "Vi trodde att man kunde kämpa mot särskrivningar. Bara. Det kunde man inte. Man var också tvungen att kämpa mot drygpåsar som hellre använder språket som stövel att sparka neråt med, än som medel att kommunicera och uttrycka sig. Vi ville sparka uppåt. Mot särskrivningar. Bara."
Kenjo kommer med ett inlägg där han ger trådskaparen och andra undrande ett svar och jag tycker att han lyckas bra också. Då tycker jag att det är dålig stil att komma och gnälla över små stavfel i det han skrev. Försöker ni skrämma bort folk från forumet?
Tack för ditt svar Kenjo.
March 23, 2003
Kenjo wrote: Nej svenska lärare har jag ej varit, men du har nog aldrig hört uttrycket "extra knäcker" .. här kommer en kort förklaring för dig så du vet till nästa gång.
Extra Knäcker = Att ha ett jobb vid sidan om sitt vanliga jobb fast du jobbar kanske 1-2 dagar och ungefär 2-3 timmar åt gången.. en såkallad extra inkomst..
Datortekniker eller Dator tekniker vilket som av dessa två sätt att skriva står för en och samma grupp inom arbetsmarknaden..
något annat du undrade över hellspawn79 ?
Jag vet vad ett extraknäck är..
tycker bara att det är synd att så många inte inser att en särskriving av ett ord gör att det får helt andra innebörder. Lite stil tycker jag allt man kan ha även om det är på nätet vi är.
Och tycker det är synd att skrivihop.nu är nerlagt.
Så de så.
2 Guest(s)