April 27, 2004
Jag ska betala in pengar till en person som har konto på sparbanken nord men jag kan inte välja den i banklistan som Nordea om man ska betala in på ett annat konto på annan bank.
Men sen gick jag och kollade på sparbanken nords hemsida och då såg jag att de hade samma logga som föreningsparbanken bara med annan text, är det bara en tillfällighet eller? Det är lite konstigt för man kan välja sparbanken Finn och Gripen i listan men inte Nord. Jag testade att skriva in hans kontonummer och allt och sen välja alla banker i hela listan och den enda som fungerade att gå vidare med var föreningsparbanken.
Någon som har betalt in på sparbanken nord och vet?
Tack på på förhand för svaren
January 6, 2004
Ring och fråga i morgon, tror att alla beteckningar Nord, syd och fin osv går under samma banknamn, men för att det finns olika banker så vill man skilja på dem så jag tror att det inte är något speciellt svårt o betala men det förvirrar en det vet jag =).
Annars kan du betala in i den banken som du tror det är och skriva på Meddelande att dem ska in ditt du vill och få hoppas på att dem kommer in på rätt ställe
October 7, 2002
Det brukar funka bra att välja "Föreningssparbanken" fast man ska skicka pengar till en fristående sparbank. Jag har själv gjort det ett antal gånger med Laholms sparbank. De fristående sparbankerna (i alla fall de mindre) delar nämligen datorsystem med Föreningssparbanken. Går alldeles utmärkt att göra uttag mm i Föreningssparbankens kontor om man nu inte befinner sig i närheten av den fristående sparbankens kontor...
2 Guest(s)