En ganska ointressant prishöjning för min del personligen eftersom jag ytterst sällan nyttjar någon slags alkohol. Däremot är jag emot omotiverade höjningar av solidariska skäl.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
hULt0 wrote: [quote=ilg@dd]Däremot är jag emot omotiverade höjningar av solidariska skäl.
Osolidariska skattehöjningar brukar du inte ogilla särskilt mycket 😉
Varför pådyvlar du mej den åsikten? Jag föredrar nog att även fortsättningsvis lägga fram texten om vad jag tycker på egen hand.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 7, 2006
ilg@dd wrote: Varför pådyvlar du mej den åsikten? Jag föredrar nog att även fortsättningsvis lägga fram texten om vad jag tycker på egen hand.
Jag orkar inte... Jag menar det verkligen, jag orkar inte... Om du inte tycker att skattehöjningar är bra så skulle det innebära att du på något magiskt sätt vill trolla fram pengar, du vill ju att snus ska vara billigt och att socialbidraget ska vara som en normal chefslön...
hULt0 wrote: [quote=ilg@dd]Varför pådyvlar du mej den åsikten? Jag föredrar nog att även fortsättningsvis lägga fram texten om vad jag tycker på egen hand.
Jag orkar inte... Jag menar det verkligen, jag orkar inte... Om du inte tycker att skattehöjningar är bra så skulle det innebära att du på något magiskt sätt vill trolla fram pengar, du vill ju att snus ska vara billigt och att socialbidraget ska vara som en normal chefslön...
Läste du öht inte vad jag skrev ovan, dvs det du t.om citerade?
Mej veterligen har jag aldrig debatterat socialbidragsnivån, vet inte ens vad ett sådant ligger på.
Angående din ork, så får du väl be mamma om en större ranson nattvälling framledes.
March 10, 2002
-d-himself- wrote: [quote=Dehman][quote=-d-himself-]eller så köper man öl från annat håll 🙂 brukar paya 60kr / platta (24).. , dock 33cl..
Det är vad för öl? Kan inte vara mycket annat än Slots.
Slots, Svarta Carlsberg Gold, för 80kr kartan finns mariestad, norrlands guld export osv.
Ok, om du får det för 60 är det lite konstigt då de kostar cirka 70kr/st 🙂
July 18, 2003
Dehman wrote: [quote=-d-himself-][quote=Dehman][quote=-d-himself-]eller så köper man öl från annat håll 🙂 brukar paya 60kr / platta (24).. , dock 33cl..
Slots, Svarta Carlsberg Gold, för 80kr kartan finns mariestad, norrlands guld export osv.
Dom köper ju i tyskland, dom payar 85-90kr SEK för 3 kartor..
March 10, 2002
-d-himself- wrote: [quote=Dehman][quote=-d-himself-][quote=Dehman][quote=-d-himself-]eller så köper man öl från annat håll 🙂 brukar paya 60kr / platta (24).. , dock 33cl..
Ok, det där tror jag inte på för 5 öre.
July 18, 2003
Dehman wrote: [quote=-d-himself-][quote=Dehman][quote=-d-himself-][quote=Dehman][quote=-d-himself-]eller så köper man öl från annat håll 🙂 brukar paya 60kr / platta (24).. , dock 33cl..
Öl är billigt som vatten i tyskland, speciellt om du köper från grossar. Tro vad du vill, sant är det då. Det där 85-90kr är vad min polares pappa betalar när han är i tyskland, han kör lastbil dit ner ibland, på jobbet, och då passar han på att ladda, Jag vet av annat folk som hyr lastbil bara för att hämta öl, med dom mängderna dom köper får dom säkert ännu billigare
March 10, 2002
-d-himself- wrote: [quote=Dehman][quote=-d-himself-][quote=Dehman][quote=-d-himself-]eller så köper man öl från annat håll 🙂 brukar paya 60kr / platta (24).. , dock 33cl..
Öl är billigt som vatten i tyskland, speciellt om du köper från grossar. Tro vad du vill, sant är det då. Det där 85-90kr är vad min polares pappa betalar när han är i tyskland, han kör lastbil dit ner ibland, på jobbet, och då passar han på att ladda, Jag vet av annat folk som hyr lastbil bara för att hämta öl, med dom mängderna dom köper får dom säkert ännu billigare
Ok, kan bara tala för mig själv. Har varit i Tyskland ett antal gånger, vi handlar inga småsummor i.a.f. Det billigaste då är runt €7 per flak. Även om man handlar ett eller 250 flak.
January 8, 2005
Combat wrote: 8-12 liter bira / vecka är väl ingenting!? det är 16 bärs om dagen fredag/lördag. en helg helt enkelt 🙂
jadu drick du det varje helg i ett år.
alltid undrat hur folk lyckas bli alkohlister, antar att du är en lysande kandidat för alkolismen. Tack!
best regards, pole
March 10, 2002
Polekatt wrote: [quote=Combat]8-12 liter bira / vecka är väl ingenting!? det är 16 bärs om dagen fredag/lördag. en helg helt enkelt 🙂
jadu drick du det varje helg i ett år.
alltid undrat hur folk lyckas bli alkohlister, antar att du är en lysande kandidat för alkolismen. Tack!
best regards, pole
Jag har inte blivit alkoholist 🙁
1 Guest(s)