February 17, 2004
Får väl ge mitt bidrag i tråden 🙂
Har två utländska öl att rekommendera:
Ozujsko Pivo (Kroatiskt)
Supergott öl, smakrik, ingen eftersmak av sprit, lagom besk, livsfarlig att dricka i värme, det går inte att sluta.
Zywiec (Polskt)
Gott öl, lite beskare och smakrik ölsort.
/Dani
December 31, 2001
Tror inte jag sett någon nänma denna så jag saxar lite från bolagets hemsida.
Newcastle Brown Ale
Färg: Mörkt, kopparfärgad.
Doft: Stor, fruktig, smörig doft med inslag av humle och knäck.
Smak: Fruktig, knäckig smak med medelstor beska, ton av humle och smörkola.
Absolut en av mina favoriter tillsmmans med.
Staropramen Dark
Färg: Mörkt, mahognyfärgad.
Doft: Stor, rostad, fruktig doft med ton av kola, knäck och choklad.
Smak: Smakrikt, rostat öl med medelstor beska, inslag av knäck, kaffe och choklad.
February 17, 2004
Dadde wrote: Säger bara: Danmark är nära å den ölen duger om man ska bli full. Genomgående för nästa all dansk öl är spriteftersmak och stor beska, stor skillnad mot den milda tjeckiska jag föredrar.
Kan inte annat än att hålla med :pidu:. Karaktäriskt för de flesta nordisk ölsorter med ett undantag, Lapin Kulta =DO som är ett snuskigt gott öl, utan dåliga egenskaper.
Men å andra sidan är det bra att det smakar skit, slipper man dricka så mycket. Skulle fler öststatiska ölsorter funnits på systemet hade jag varit full dygnet runt, inte så bra.
/Dani
June 18, 2001
Delph1 wrote: [quote=Jerry][quote=Delph1][quote=Jerry]Närke Kulturbryggeri - Stormaktsporter
Världens godaste när finsmakarna sa sitt 😉
//Andreas
Aha...det är en heder för Örebro! Har herrn själv smakat? 🙂
Oh ja, men jag gör det gärna igen 😀
Bor inne i Örebro nu istället för utanför så en öl vore verkligen fint någon gång:)
//Andreas
Ah, det innebär en date. Du kommer få ett pm. 🙂
Gårdagen innefattade en pubrunda i gbg. Då inmundigades båda ovannämnda ölsorter. Det kan inte bli mycket bättre än så. 🙂
Jag provade förövrigt Rauchbier i fredags, som rekommenderades ovan. Den var ganska god. Kanske inte riktigt prisvärd i min mening, men verkligen värd att prova. Det faller nog många i smaken.
September 23, 2002
Namn Goldings summer ale
Färg Bärnsten
Doft hmm, blommig, humle, knäck, malt
Smak Grymt jävla god bara!
LandEngland
Den fick förövrigt 5 plus av Aftonbladets "ölexpert" 🙂
Och jag håller med!
19:90:- / 50cl. Cool flaska också.
June 5, 2007
Lite text om Rauchbier:
http://www.whiskyguiden.se/Bir.....hbier.html
November 27, 2003
Jerry wrote: Ah, det innebär en date. Du kommer få ett pm. 🙂
Gårdagen innefattade en pubrunda i gbg. Då inmundigades båda ovannämnda ölsorter. Det kan inte bli mycket bättre än så. 🙂
Jag provade förövrigt Rauchbier i fredags, som rekommenderades ovan. Den var ganska god. Kanske inte riktigt prisvärd i min mening, men verkligen värd att prova. Det faller nog många i smaken.
* Reminder * 😉
//Andreas
March 10, 2002
Starscream wrote: [quote=Falcon]Gillar du mörkare öl så är Pramen Dark givet bättre. Om du däremot föredrar ljust öl och inte gillar Pramen, kanske du har druckit för mycket Sofiero Piss ?
Tyckte staropramen och sofiero påminde om varandra väldigt mkt.
Just nu rinner det tårar ur mina ögon.
January 8, 2003
Var på Chappen igår och träffade på en gammal favorit på fat.
Namn: Starobrno
Färg: Gyllende gult
Smak: Mycket lättdrucket och törstsläckande, tar slut direkt.
Beskan som är deras "trademark" på flaska är som bortblåst när man dricker det på fat, så lite vad man vill ha för smak för stunden så kan man faktiskt variera genom att dricka samma öl på flaska. Annas är det ett fint middags öl på fat.
Hittade en länk som andra har tyckt till på: http://www.oltorget.nu/beer.asp?Beer=339
Edit: Dom på länken ovan verkar bara dricka öl från systemet, vilket innebär flask och flask/burköls betyg.. 😡 Hade dom druckit den äkta varan på fat så hade det varit helt andra betyg.
November 27, 2003
Dadde wrote: Hittade en länk som andra har tyckt till på: http://www.oltorget.nu/beer.asp?Beer=339
Edit: Dom på länken ovan verkar bara dricka öl från systemet, vilket innebär flask och flask/burköls betyg.. 😡 Hade dom druckit den äkta varan på fat så hade det varit helt andra betyg.
Ja det där var verkligen oförtjänt låga betyg 🙁
//Andreas
<--------- Carlsberg, Hof..
😉
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
May 17, 2002
Öl ska vara kall och gratis...
Uppfyller ölen bara de två kriterierna så tycker jag inte man ska klaga, men givetvis är det skoj att variera sig lite. Att enbart dricka spendrups på fat kan göra vem som helst gråhårig.
(snackar vi champagne så kan vi slänga in ordet "torr" i den första meningen med)
March 10, 2003
Är fortfarande löljigt förtjust i Chimay Blå (Grand reserve). Har för mig en riktigt rund och go smak.
[Image Can Not Be Found]
Sedan så skulle jag vilja testa öl från Sigtuna brygghus. Men systemet motverkar mig genom att
säga att det inte går beställ om ölet är slut i lager. Eftersom de vägrar lägga in en order att beställa till mig så fort de kommer i lager :banghead:
Så bor det någon i Märstad eller runt därom och ser en flaska eller flera på systsmet med namn:
Gas-Jannes Golden Ale
Humle-Hildas Altbier
Jäst-Hasses Export Lager
Så vill jag gärna ha tag i ett par flaskor för att se hur det smakar.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
2 Guest(s)