October 28, 2002
Hade privigeliumet att prova en påse OLW X-Tra Sundried Tomatoes idag.
Den eleganta förpackningen och den störiga reklamen bidrog till att jag fick ett sug och inhandlade en påse i eftermiddags.
Det var med blandade känslor jag gav mitt utlåtande efter första chipset, några spontana reaktioner från porvsmakare omkring mig var "pesto?!" "spagetti?!?!" "smakar inge fett!! 👿 " "mmm...." med flera.
Jag själv var i alla fall mycket positiv efter 2-3 chips, en ny favorit trodde jag!
Men jag kände att det var något som saknades hela tiden, 25% fett månne?! Smaken var genomgående stark, och ganska intensiv.
Något jag fattade tycke speciellt för var tjockleken på chipsen, dom var ca ett sourcream X 2. Att dom var grovt räfflade var också ett klart plus.
Men det som fäller chipsen är att dom inte håller i längden. För att chips ska bedömmas ätbara ska man klara minst 300G utan att bli less.
OLW X-Tra är på endast 200G och jag klarade inte av påsen! Trots att jag vänstrade med Vanilla Coke! Därför är jag tveksam till att framtida inköp kommer att ske. Det ryktas att det ska finnas en smak till, hur jag ska behandla det vet jag ej.
Vad tycker ni andra?
October 28, 2002
asså vilken onödig tråd vem faaan bryr sig om chips!!
en grej du skulle kunna göra om du stör dig på chipsen/tråden är att ge fan i att läsa/kommentera 😉
Ska man snacka störigt så vet jag ett inlägg som man hade kunnat klara sig utan..
Chips är mkt mkt gott!! Köpguiden..sant..!
Aldrig sett dom nacho bollarna..!
Ingen som provat andra X-tra smaken?
May 7, 2001
BelGarath wrote: hmm...jag man tröttnar ganska snabbt på chips..
Asså, helvete! vem fan är du? varför spammar du massa skit i varenda jävla tråd?! vill di inte veta nått om chips så läs inte skiten! Hoppas du blir varnad snart!
👿 👿 👿
Jag undrar bara, som tydligen lyckats undgå denna reklam eller vad det var, är det lixom chips som smakar tomater? eller vad är det för någe? 😕
July 11, 2002
Jag bad päronen att köpa en påse med OLW X-Tra Sundried Tomatoes, men istället så köpte dom en Super sourcream eller vad de hetter nu igen.. Och det smakade som du sa, ingen fett alls i dom!
Nää håller mig till Vanliga OLW sour&Cream eller Pringles, mycket fett och bra för mage 😀
BTW.
USch detta är ännu värre, såg reklamen på tven om "Gul tomat ketchup" wow fan vad fräckt, måste köpa..
Sen när man skulle ha på det på en korv så klämde man på tuben och det kom ut fan ketchup som liknande Äppelmos. och jag som trodde att färgen skulle vara exakt likadan som på röd ketchup fast gul.
Men men, och desstutom känner man säg verkligen blåst när man läser på baksidan 22% tomatpure WTF, minst 50% om det ska räknas som ketchup.. Nää aldrig mer gul tomat ketchup!
Och det smakade skit rent av.
October 28, 2002
jokkling, viss bismak av soltorkade tomater, smakar mer pesto.
Det där med mindre fett var verkligen synd, jag känner att det verkligen hade blivit ngt om dom lagt till fett...
Gillade att dom va lite tjockare än vanlig chirra...!!
aldrig gillat ketchup, men vad är det för fel med att den är röd???!?! finns väl senap om man ska ha gult...
2 Guest(s)