January 17, 2002
&/¤&/¤%
Nu har man väntat 2 veckor sedan man beställde sin dator...
Igår kom grafikkorten, det sista som inte kommit..
Idag är allt klart (De vanliga problemen med diskar som inte hittas etc fördröjde), och jag drar förväntansfullt igång 3DM05.
30 sekunder in i testet smäller nätaggregatet så det slår gnistor ur fläktgallret, säkringen för mitt rum far all världens väg i samma veva.
SHIT tänkte jag, gick och vippade tillbaka säkringen och tröck darrande på powerknappen, och det funkade! Fan vad glad jag var!
Kom fram till att jag antagligen överbelastat det med mina 2x 7800GTX, så jag plockar ur ett och börjar kolla efter nya bättre.
Kör igång World of warcraft, kör 1 timme, allt slocknar.
Tänker "SATAN INTE NU IGEN...!", tar ur strömkabeln och bökar runt lite och kollar så att jag inte överbelastat nån utgång.
Stoppar in kabeln igen, och det smäller igen... Denna gång med kraftig rökutveckling.
Död.
Så det var bara att lassa upp gammdatorn på bordet igen.
"Lite" irriterande att ha smakat på extrem kraft bara för att på ett ögonblick gå miste om den, och sen måste gå igenom jobbiga reklamationer och nybeställningar...
Sug min *** murphy
August 4, 2005
March 10, 2003
Tråkigt när det krånglar.. jobbat med en dator och stereo idag.
Gissar på att kablarna i den lght sakerna huserade är feljordade eller nått.
Brummar i högtalarna när förstärkaren är på.
Wingdings: Tror inte ColiC köper Qtec med tanke på vad vi brukar säga om sådana i forumet.
Nice avatar förresten.
Med mitt Otaku-sense ser jag att det där är "Nyu" aka "Lucy" från "Elfen Lied".
Om inte annat jädrans likt iaf.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
December 31, 2001
Gueno wrote: [quote=CoLiC]och sen måste gå igenom jobbiga reklamationer och nybeställningar...
Det är därför som jag alltid handlar över disk.
Har jag oxå börjat med plus att jag får rabbat där jag handlar.
Det är en sådan förbannad resa grejjerna ska gå igenom innan man får tebax dem.
Man får väl beklaga..
Inte kul när grejjerna krånglar och man måste skicka fram å tebax till leverantören..
Hur gick det med momsen dom glömt att dra då??
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Gamblor wrote: Hur jäkla mycket ström drar 7800-korten egentligen? 😮
[Image Can Not Be Found]
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
May 1, 2005
Gueno wrote: [quote=CoLiC]och sen måste gå igenom jobbiga reklamationer och nybeställningar...
Det är därför som jag alltid handlar över disk.
Har alltid gjort det, och kommer förmodligen aldrig göra annat.
Men som sagt, skitirriterande när sånt händer. Speciellt när man som du Colic, har en så übergrym dator. Man vill ju att skiten ska funka.
Har du förresten sneglat åt de där 1kWh agget förresten? :p
1 Guest(s)