December 28, 2004
Migrationsverkets lagar - Alldeles för många får asyl i sverige, men vad tillför dom förutom bråk och problem?
Bidrag ska tas bort - tanken riktar sig till folket som snyltar på samhället utan att ge något tillbaka.
Militären - Ha medelnivå på militären, inte skicka ut militären och andra "hjälpande" styrkor till Irak osv., mer deras problem där borta. VI har tillräckligt här hemma (inte dock problem som är i krig, men varför slösa pengar därborta?).
Straff/Fängelse - Hårdare straff på småsaker, lär dom sig aldrig så får dom väl lära sig den hårda vägen?
Bygga starkare fängelser med kompetent personal som inte är rädda för fångarna, personalen ska ha vapen på sig, ett krav.
Också att man kan lägga in Texas-regeln. Three in a row - Vet inte om den heter så exakt men den går ut på att du gör tre brott och du får livstidsfängelse.
Har du problem med att du stjäl, slåss eller annat, sök hjälp innan du har gjort tre brott, upp till en själv att skylla om det händer en.
Bara några saker som jag skulle ändra på, jo, jag vet...mitt samhälle skulle bli mer striktare och hårdare men vill man rätta till ett land så får man börja någonstans.
Btw. Kalla mig inte rasist, det är bara min åsikt om vad jag tycker och inga rasistiska uttalanden.
March 14, 2004
Jag skulle ändra så att dom borgliga fick övertag i riksdagen och bildade regering.
Sedan så skulle jag fixa till militären (öka utgifter och inte skära ner) och lägga mer pengar på ungdommar och äldrevård. Pengar till detta skulle jag få genom att minska på bidrag och ta bort hälften av alla myndigheter.
Sedan så skulle jag tvinga norrmännen att ge oss deras olja 😛
March 3, 2004
Collateral wrote: Migrationsverkets lagar - Alldeles för många får asyl i sverige, men vad tillför dom förutom bråk och problem?
Bidrag ska tas bort - tanken riktar sig till folket som snyltar på samhället utan att ge något tillbaka.
Militären - Ha medelnivå på militären, inte skicka ut militären och andra "hjälpande" styrkor till Irak osv., mer deras problem där borta. VI har tillräckligt här hemma (inte dock problem som är i krig, men varför slösa pengar därborta?).
Straff/Fängelse - Hårdare straff på småsaker, lär dom sig aldrig så får dom väl lära sig den hårda vägen?
Bygga starkare fängelser med kompetent personal som inte är rädda för fångarna, personalen ska ha vapen på sig, ett krav.
Också att man kan lägga in Texas-regeln. Three in a row - Vet inte om den heter så exakt men den går ut på att du gör tre brott och du får livstidsfängelse.
Har du problem med att du stjäl, slåss eller annat, sök hjälp innan du har gjort tre brott, upp till en själv att skylla om det händer en.Bara några saker som jag skulle ändra på, jo, jag vet...mitt samhälle skulle bli mer striktare och hårdare men vill man rätta till ett land så får man börja någonstans.
Btw. Kalla mig inte rasist, det är bara min åsikt om vad jag tycker och inga rasistiska uttalanden.
Tycker att det låter bra men
vad ska de som inte kan få jobb men vill jobba då?
man måste se till att alla kan få jobb om man tar bort bidragen.
det är ju inte som att de flesta vill få bidrag och skita i att jobba.
säkert ett stort antal som heller tar bidrag än att jobba. men
tänk på den som inte får jobb än då. då ska du se till att de får jobb.
September 28, 2002
November 18, 2003
Collateral wrote: Migrationsverkets lagar - Alldeles för många får asyl i sverige, men vad tillför dom förutom bråk och problem?
Har du problem med att du stjäl, slåss eller annat, sök hjälp innan du har gjort tre brott, upp till en själv att skylla om det händer en.Bara några saker som jag skulle ändra på, jo, jag vet...mitt samhälle skulle bli mer striktare och hårdare men vill man rätta till ett land så får man börja någonstans.
Håller med till punkt och pricka...moderat ?
March 14, 2004
Eric aka jaguLaren wrote: [quote=Collateral]Migrationsverkets lagar - Alldeles för många får asyl i sverige, men vad tillför dom förutom bråk och problem?
Håller med till punkt och pricka...moderat ?
Håller med på alla punkter och visst råkar jag vara moderat.
Tvinga Volvo att börja nyproducera Volvo Amazon igen...Även combimodellen..
Svenskarna är ett bra folk, som färtjänar en bra bil..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
skinner wrote: [quote=ilg@dd]Tvinga Volvo att börja nyproducera Volvo Amazon igen...Även combimodellen..
Svenskarna är ett bra folk, som färtjänar en bra bil..
Allså i gammal tapning eller en moderniserad version?
Både ock..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
2 Guest(s)