abishai wrote: [quote=Xuestor]Gå ur EU, Det sämsta Sverige har drabbats av...
nejnej där har du helt fel! det sämsta som drabbat sverige är per gessle, EU kommer på en andra plats :bok:
=DO :worship:
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 31, 2002
Fackamato wrote: Bara för en dag... tja, fixat så att jag hade haft en jäkla massa stålar, skära ner på bidrag, mer pengar till skolorna och sjukvård. Införa totalt rökförbud i hela landet. 😉
Callister wrote: Utvisa Henrik Pontén
Två riktigt bra förslag. Jag skulle utöver detta effektivisera myndigheterna (även om det egentligen inte skulle kunna göras på en dag.
För övrigt är i princip alla andra förslag som nämnts här skrämmande och jag skulle emigrera direkt om någon av er fick makten.
November 26, 2002
om jag fick bli diktator över sverige för en dag så skulle det inte göra någon skillnad eftersom man efteråt skulle kunna ändra tillbaka allting.
förutsatt att jag inte skulle avskaffa demokratin?
om jag å andra sidan inte väljer att missförstå trådens syfte så är väl min första spontana tanke fri tandvård och mer pengar till skolor.
November 26, 2002
Collateral wrote: Migrationsverkets lagar - Alldeles för många får asyl i sverige, men vad tillför dom förutom bråk och problem?
[...]
Btw. Kalla mig inte rasist, det är bara min åsikt om vad jag tycker och inga rasistiska uttalanden.
En person som ens antyder att alla som får asyl i sverige inte tillför någonting utom bråk eller problem är ingenting annat än en liten rasist.
December 28, 2004
Öwall wrote: [quote=Collateral]Migrationsverkets lagar - Alldeles för många får asyl i sverige, men vad tillför dom förutom bråk och problem?
[...]
Btw. Kalla mig inte rasist, det är bara min åsikt om vad jag tycker och inga rasistiska uttalanden.
En person som ens antyder att alla som får asyl i sverige inte tillför någonting utom bråk eller problem är ingenting annat än en liten rasist.
Tycker du inte det stämmer till en viss del då eller?
Kanske därför folk inte vågar sig till dom områdena som invandrarna bor i pga dom stjäl, slåss och hotar, säger inte det allt?
En del vill bo här och jobba för brödfödan på lagligt vis medans andra kommer hit pga "det är krig i mitt hemland" och sedan lever på bidragen och är nöjd med det + deras illegala handel.
Om det ska bli stopp på detta "lilla" problemet så måste saker och ting ändras, om du nu kallar det rasistiska uttalanden så tänk om.
Det var sagt att när kriget är slut i Irak så skulle alla få åka hem men Göran Persson ville vara smart och få han att se bra ut för övriga EU så han erbjöd alla flyktingar att bo kvar i sverige utan att tänka på alla följder.
När alla svenskar röstade nej till Euro så sprack hans plan och nu står vi här med en himla massa invandrare som är inkompetenta och vill inte jobba.
Dom trivs bra med att varje familj har minst 5 ungar som dom får bidrag för och det lever dom på + sina egna små affärer (svart/vitt).
Sedan hörde jag någon, tror det var Mona Sahlin som kom med det jättesmarta förslaget att "bli vän med dom och ge dom arbete"...men sanningen är, vem vill ge en inkompetent person ett arbete som kräver kompetens och när inte ens sveriges egna svenskar har arbete så börjar det gå åt skogen?
Politikerna själva är inte kompetenta "längre", när Olof Palme dog så dog kompetensen för politikerna.
Man behöver inte vara rasist för man inte gillar dom eller får kritisera dom.
November 26, 2002
Collateral wrote: [quote=Öwall][quote=Collateral]Migrationsverkets lagar - Alldeles för många får asyl i sverige, men vad tillför dom förutom bråk och problem?
[...]
Kanske därför folk inte vågar sig till dom områdena som invandrarna bor i pga dom stjäl, slåss och hotar, säger inte det allt?
En del vill bo här och jobba för brödfödan på lagligt vis medans andra kommer hit pga "det är krig i mitt hemland" och sedan lever på bidragen och är nöjd med det + deras illegala handel.
Om det ska bli stopp på detta "lilla" problemet så måste saker och ting ändras, om du nu kallar det rasistiska uttalanden så tänk om.
ånej, dina personliga åsikter kan väl ändå inte misstas för rasistiska uttalanden.
det är väl en allmänt accepterad sanning att det är skillnad på folk och invandrare, en vettig normal arisk människa gör bäst i att hålla sig borta från smutsiga djur. visst finns det djur som försöker bete sig som riktiga människor, men det är nog undantaget som bekräftar regeln. de ska inte tro att de kan komma hit och ta våra pengar, vi måste hindra dem från att komma in. herregud
(ursäkta den låga nivån på detta inlägg, jag försöker bara kommunicera)
December 28, 2004
Öwall wrote: [quote=Collateral][quote=Öwall][quote=Collateral]Migrationsverkets lagar - Alldeles för många får asyl i sverige, men vad tillför dom förutom bråk och problem?
[...]
ånej, dina personliga åsikter kan väl ändå inte misstas för rasistiska uttalanden.
det är väl en allmänt accepterad sanning att det är skillnad på folk och invandrare, en vettig normal arisk människa gör bäst i att hålla sig borta från smutsiga djur. visst finns det djur som försöker bete sig som riktiga människor, men det är nog undantaget som bekräftar regeln. de ska inte tro att de kan komma hit och ta våra pengar, vi måste hindra dem från att komma in. herregud
(ursäkta den låga nivån på detta inlägg, jag försöker bara kommunicera)
Okej, jag vänder på det.
DOM aka invandrarna AKA Irakierna får komma hit på villkor att dom följer dom punkter som har gjort att dom får komma hit.
Vi aka politikerna öppnar ju armarna för dom och ger dom bostad, jobb?, bidrag, m.m...då tycker jag nog att dom kan visa tacksamhet och visa det genom att arbeta, studera eller något annat som göra dom till en normal medborgare.
Det är inget rasistiskt med detta tänkandet, det är bara hur man ska lägga upp samhället, ska vissa arbeta och andra ska stjäla och få bidrag?
Du tycker det blir så rasistiskt pga det är irakier vi snackar om bara för dom är mer brunare än vad vi är, men om vi skulle snacka om en amerikan, en vit amerikan så skulle du inte anklaga mig för rasist, Tro mig, du skulle bara nicka.
Nu snackar vi om ALLA som inte är svenskar ...dom ska ju självklart visa tacksamhet för att dom får bo i detta land och får arbeta/studera.
Kom med riktig kritik nästa gång, snälla.
November 26, 2002
Collateral wrote: Okej, jag vänder på det.
DOM aka invandrarna AKA Irakierna får komma hit på villkor att dom följer dom punkter som har gjort att dom får komma hit.
Vi aka politikerna öppnar ju armarna för dom och ger dom bostad, jobb?, bidrag, m.m...då tycker jag nog att dom kan visa tacksamhet och visa det genom att arbeta, studera eller något annat som göra dom till en normal medborgare.
Det är inget rasistiskt med detta tänkandet, det är bara hur man ska lägga upp samhället, ska vissa arbeta och andra ska stjäla och få bidrag?
Du tycker det blir så rasistiskt pga det är irakier vi snackar om bara för dom är mer brunare än vad vi är, men om vi skulle snacka om en amerikan, en vit amerikan så skulle du inte anklaga mig för rasist, Tro mig, du skulle bara nicka.
Nu snackar vi om ALLA som inte är svenskar ...dom ska ju självklart visa tacksamhet för att dom får bo i detta land och får arbeta/studera.Kom med riktig kritik nästa gång, snälla.
du får ursäkta, jag visste inte att vi snackade om irakier, jag är inte synsk.
vad du säger är i princip att alla invandrare/mörkhyade/irakier/whatever inte arbetar och bara lever på bidrag, och att alla svenskar arbetar hårt för att försörja dem?
jag måste dock gratulera dig för att du är konsekvent i dina åsikter, att alla borde få hårdare straff och inga bidrag, inte bara invandrare.
missförstå mig inte nu, jag tycker fortfarande att det är dumt.
May 29, 2001
Collateral wrote: [quote=Öwall][quote=Collateral]Migrationsverkets lagar - Alldeles för många får asyl i sverige, men vad tillför dom förutom bråk och problem?
[...]
Det var sagt att när kriget är slut i Irak så skulle alla få åka hem men Göran Persson ville vara smart och få han att se bra ut för övriga EU så han erbjöd alla flyktingar att bo kvar i sverige utan att tänka på alla följder.
När alla svenskar röstade nej till Euro så sprack hans plan och nu står vi här med en himla massa invandrare som är inkompetenta och vill inte jobba.
Dom trivs bra med att varje familj har minst 5 ungar som dom får bidrag för och det lever dom på + sina egna små affärer (svart/vitt).
Sedan hörde jag någon, tror det var Mona Sahlin som kom med det jättesmarta förslaget att "bli vän med dom och ge dom arbete"...men sanningen är, vem vill ge en inkompetent person ett arbete som kräver kompetens och när inte ens sveriges egna svenskar har arbete så börjar det gå åt skogen?
Politikerna själva är inte kompetenta "längre", när Olof Palme dog så dog kompetensen för politikerna.
Jag citerar dig "nu står vi här med en himla massa invandrare som är inkompetenta och vill inte jobba"
Och du råkar veta att så är fallet när det gäller ALLA invandrare? Näe det gör du inte, men ändå generaliserar du dvs drar alla över en kam...varför? Ja det kan man fråga sig...jag tolkar det i alla fall som att du är inget annat än en liten rasist.
Jag ger hellre en inkompetent person jobb, än en ignorant......
December 28, 2004
squarepusher wrote: [quote=Collateral][quote=Öwall][quote=Collateral]Migrationsverkets lagar - Alldeles för många får asyl i sverige, men vad tillför dom förutom bråk och problem?
[...]
Jag citerar dig "nu står vi här med en himla massa invandrare som är inkompetenta och vill inte jobba"
Och du råkar veta att så är fallet när det gäller ALLA invandrare? Näe det gör du inte, men ändå generaliserar du dvs drar alla en kam...varför? Ja det kan man fråga sig...jag tolkar det i alla fall som att du är inget annat än en liten rasist.
Synd för dig att du missade biten "En del vill bo här och jobba för brödfödan på lagligt vis medans andra kommer hit pga "det är krig i mitt hemland" och sedan lever på bidragen och är nöjd med det + deras illegala handel." där jag säger att vissa jobbar och vill, tss med din "dra alla över en kant".
May 29, 2001
Collateral wrote: [quote=squarepusher][quote=Collateral][quote=Öwall][quote=Collateral]Migrationsverkets lagar - Alldeles för många får asyl i sverige, men vad tillför dom förutom bråk och problem?
[...]
Och du råkar veta att så är fallet när det gäller ALLA invandrare? Näe det gör du inte, men ändå generaliserar du dvs drar alla en kam...varför? Ja det kan man fråga sig...jag tolkar det i alla fall som att du är inget annat än en liten rasist.
Synd för dig att du missade biten "En del vill bo här och jobba för brödfödan på lagligt vis medans andra kommer hit pga "det är krig i mitt hemland" och sedan lever på bidragen och är nöjd med det + deras illegala handel." där jag säger att vissa jobbar och vill, tss med din "dra alla över en kant".
whatever...varför sitter du och yttrar dig om något som du uppanbarligen inte har någon aning om?
"Dom trivs bra med att varje familj har minst 5 ungar som dom får bidrag för och det lever dom på + sina egna små affärer (svart/vitt)."
Vet du att det är så? har du frågat någon invandrar familj om dom tycker att det är kul att gå på bidrag?
March 14, 2004
Håller med om att punkten invandring ska minskas. Men jag ser det så här: Om det kommer mindra invandrare åt gången hit så får vi lättare in dom i sammhället och det tror jag alla vinner på. Som det är nu så "föses" dom flästa bara ut i förorten.
Personligen så tror jag att dom flästa nog vill göra rätt för sig. Det finns folk i alla samhällsklasser som inte vill jobba men dom flästa vill nog jobba ändå.
Men problemen som finns nu är skapade av våra korkade politiker och inte invandrarna.
February 4, 2003
skinner wrote: Håller med om att punkten invandring ska minskas. Men jag ser det så här: Om det kommer mindra invandrare åt gången hit så får vi lättare in dom i sammhället och det tror jag alla vinner på. Som det är nu så "föses" dom flästa bara ut i förorten.
Personligen så tror jag att dom flästa nog vill göra rätt för sig. Det finns folk i alla samhällsklasser som inte vill jobba men dom flästa vill nog jobba ändå.
Men problemen som finns nu är skapade av våra korkade politiker och inte invandrarna.
=DO =DO
Håller med helt. Vi ska minska invandringen, dvs. asylbiten.
Vi brukar titta snett på Finland här i Sverige eftersom de bara tar in 70 st eller något per år (är inte säker på siffran, men den ligger väldigt lågt).
Men jag tror det är mycket bättre att ta in FÅ som man verkligen satsar på och välkomnar in i samhället med öppna armar.
Man ska inte ta in mer än man klarar av att ta hand om och intregera.
February 4, 2005
Som Diktator i Sverige över en dag skulle jag ändra följande:
-Invandrar Politiken
* Invandrare utan svenskt medborgarskap som gör något grovtbrott skall utvissas.
* Invandrare som har en utlänsk utbildning tex Doktor har inte behörighet att jobba som doktor i Sverige, därför skulle jag starta en "snabb utbildning" som skulle vara som ett test för dem att visa upp vad dem kan och hjälper dem att snabbare få utbildningen i Sverige.
* Ta inte in fler än vi klara av att sysselsätta (ge jobb).
* En invandrare skulle få ha en vis tid på sig att fixa ett arbete, sen skulle dem bli granskade och om dem inte är mottiverade att hitta jobb/studera till ett jobb så skulle dem bli utvisade.
-Politikerna
* En lag som säger att när en politiker utnytjar sin makt för att hjälpa kompisar, sin familj mm i form av pengar, bostäder eller liknande så ska politikern utvisas från politiken i 2år och på livstid vid upprepning.
* Politikerna byter ministerplatser, för att dem ska få byta måste dem vara insatta i ämnet och inte få prata undan sig viktiga frågor.
Samhället
* Millitären ska få mer budget, millitären är bra då de håller ungdomar som inte vet vad dem vill göra efter gymnasiet sysselsatta. *tänker inte arrgumentera massa för det nu, finns andra trådar för de*
* Jag skulle ta över flera företag så dem blir statliga, för att själv kunna kontrollera mängden jobb.
Skulle även se till att priserna inte blev inhumana.
* Sänka bidragen, efter en viss til typ 6 månader skulle bidraget börja sjunka till en lägre och lägre summa.
Personer som inte hittar jobb skulle uppmanas att utbilda sig och staten skulle arragera snabb utbildningar i att starta ett eget företag.
* Kärnkraften skulle inte få avvecklas, snarre utvecklas (dock inte utbyggas) och den största delen av el importen ska bort. Därav skulle även stadsbudgeten bli bättre.
*Edit
*Politiker måste avgöra besluten för folkets bästa och inte för en lite grupp av folket.
* Gå ur EU (tveksamm på den, har dock inte hört så mycket fördelar, så kanske ångrar mig senare)
4 Guest(s)