Om du fick bli diktator över Sverige för en dag?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Om du fick bli diktator över Sverige för en dag?
hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
sp_UserOfflineSmall Offline
864312
March 25, 2005 - 10:24 am
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote: [quote=skinner]Håller med om att punkten invandring ska minskas. Men jag ser det så här: Om det kommer mindra invandrare åt gången hit så får vi lättare in dom i sammhället och det tror jag alla vinner på. Som det är nu så "föses" dom flästa bara ut i förorten.

Personligen så tror jag att dom flästa nog vill göra rätt för sig. Det finns folk i alla samhällsklasser som inte vill jobba men dom flästa vill nog jobba ändå.

Men problemen som finns nu är skapade av våra korkade politiker och inte invandrarna.

=DO =DO

Håller med helt. Vi ska minska invandringen, dvs. asylbiten.
Vi brukar titta snett på Finland här i Sverige eftersom de bara tar in 70 st eller något per år (är inte säker på siffran, men den ligger väldigt lågt).

Men jag tror det är mycket bättre att ta in FÅ som man verkligen satsar på och välkomnar in i samhället med öppna armar.

Man ska inte ta in mer än man klarar av att ta hand om och intregera.

Det är dåligt för var tog Finnarna vägen under sitt krig? Jo, till Sverige. Ja dom tar in "70" och Sverige tar in "210" lr något sådant. Nu tar inte Sverige imot 210 st utan 70 000 o finnarna 4500, men migrationsverket räknar på något knepigt sätt.

OnTopic: Jag hade: sänkt bensinskatten, infört direkt-demokrati,förbjudit försäkringsbolag(låtit dom bli statligt ägda och sänka premierna),röstsystem över internet. Sen hade jag köpt mig själv en fet bil.

Edit: quotade fel person. sorry david.

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
864375
March 25, 2005 - 1:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Införa obligatorisk läsning av guiden i skolorna och konvertera alla till guideismen.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
864376
March 25, 2005 - 1:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Arny wrote: Införa obligatorisk läsning av guiden i skolorna och konvertera alla till guideismen.

Iluvatarismen vore bättre

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
864430
March 25, 2005 - 4:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag hade dödat alla som står i vägen för mig. Det kan man inte ändra tillbaka.

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
864491
March 25, 2005 - 6:57 pm
sp_Permalink sp_Print

1. Jag skulle förbjuda alla tal utom 42
2. Jag skulle lagstifta en lag som förbjuder granar att vara gröna och tivngade dem att vara mörkt ljuslila
3. Jag skulle plantera in leoparder i sverige så att jag kan han en skylt på dörren där det står "Varning för leoparden"
4. Jag skulle ställa om hela Sveriges industri till att enbart tillverka äggskivare.

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
864495
March 25, 2005 - 6:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: 1. Jag skulle förbjuda alla tal utom 42
2. Jag skulle lagstifta en lag som förbjuder granar att vara gröna och tivngade dem att vara mörkt ljuslila
3. Jag skulle plantera in leoparder i sverige så att jag kan han en skylt på dörren där det står "Varning för leoparden"
4. Jag skulle ställa om hela Sveriges industri till att enbart tillverka äggskivare.

Äggskivare är oumbärliga, perfekt när man gör en kaviar+ägg-macka. 😎

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
864497
March 25, 2005 - 7:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: 1. Jag skulle förbjuda alla tal utom 42

Hur ställer du dig till impot av granar (givetvis inte gröna)?

//Andreas

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
864498
March 25, 2005 - 7:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Privatisera fängelse: Företag får öppnas i fängelser så att man tjänar pengar på fångarna, de ska få montera ihop små saker och självklart inte få lön för det.
Vi skulle då gå plus på våra fångar.

Lite tuffare att få asyl i sverige.

Sänkt pris för tobak och sprit så slipper vi enormt mycket smugglande om man går ner tillräkcligt långt.

Får fundera ut mer sen 🙂

Krqagyzzz
Member
Medlem
864500
March 25, 2005 - 7:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Krqagyzzz]1. Jag skulle förbjuda alla tal utom 42

//Andreas

Import av gröna granar är tillåtet, dock så kommer det att vara en ganska hög tullavgift på det så jag rekmonderar dig att smuggla. Förslagsvis så kan jag tipsa dig om att ta in granen vi någon av sveriges alla färjeterminaler för jag kommer i och med mitt diktatorskap förbjuda tullare att kontrollera personer utom då då det gäller kontroll av obligatoriska papper och visum. (visum för sverige kommer från och med då att vara ett exemplar av guiden, förslagsvis i fickformat. Cd-bok räknas ej som visum).

Import av lila granar kommer att vara straffbart med upp till 42 minuter i Sveriges nya "Svängdörrsfängelse"

Krqagyzzz
Member
Medlem
864502
March 25, 2005 - 7:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Fackamato wrote: [quote=Krqagyzzz]1. Jag skulle förbjuda alla tal utom 42

Äggskivare är oumbärliga, perfekt när man gör en kaviar+ägg-macka. 😎

Exakt, eller då man måste akutihopsätta ett band med harpaspelare.

Andreas Galistel
Member
Medlem
864505
March 25, 2005 - 7:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=Delph1][quote=Krqagyzzz]1. Jag skulle förbjuda alla tal utom 42

//Andreas

Import av gröna granar är tillåtet, dock så kommer det att vara en ganska hög tullavgift på det så jag rekmonderar dig att smuggla. Förslagsvis så kan jag tipsa dig om att ta in granen vi någon av sveriges alla färjeterminaler för jag kommer i och med mitt diktatorskap förbjuda tullare att kontrollera personer utom då då det gäller kontroll av obligatoriska papper och visum. (visum för sverige kommer från och med då att vara ett exemplar av guiden, förslagsvis i fickformat. Cd-bok räknas ej som visum).

Import av lila granar kommer att vara straffbart med upp till 42 minuter i Sveriges nya "Svängdörrsfängelse"

Nja, tanken var att starta upp en importfirma av Liberianska polkagrisrandiga granar för att ge ett alternativ till de svenska lila. Detta skulle alltså vara ok? (varje gran kommer givetvis med ett exemplar av guiden)

//Andreas

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
864520
March 25, 2005 - 8:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle bland annat förbjuda dåliga hårdrocksband och alla från att använda sig av "dubbel-tramp"

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
864531
March 25, 2005 - 8:37 pm
sp_Permalink sp_Print

ZIre wrote: Jag skulle bland annat förbjuda dåliga hårdrocksband och alla från att använda sig av "dubbel-tramp"

Ne, banna inte MANGELN!

Krqagyzzz
Member
Medlem
864577
March 25, 2005 - 10:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Nja, tanken var att starta upp en importfirma av Liberianska polkagrisrandiga granar för att ge ett alternativ till de svenska lila. Detta skulle alltså vara ok? (varje gran kommer givetvis med ett exemplar av guiden)

//Andreas

Det är helt ok, den enda tullavgiften på just Liberianska polkagranar är (har jag för mig) en snygg och smart date till diktatorn, fast jag måste nog kolla upp det innan jag lovar något.

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
864610
March 26, 2005 - 3:00 am
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=Delph1][quote=Krqagyzzz]1. Jag skulle förbjuda alla tal utom 42

//Andreas

Borde inte kravet för att komma in vara en handduk, för har man en handduk så antar väl tullen att man har andra viktiga saker som visum.

Andreas Galistel
Member
Medlem
864630
March 26, 2005 - 8:48 am
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=Delph1]Nja, tanken var att starta upp en importfirma av Liberianska polkagrisrandiga granar för att ge ett alternativ till de svenska lila. Detta skulle alltså vara ok? (varje gran kommer givetvis med ett exemplar av guiden)

//Andreas

Det är helt ok, den enda tullavgiften på just Liberianska polkagranar är (har jag för mig) en snygg och smart date till diktatorn, fast jag måste nog kolla upp det innan jag lovar något.

Jag kan komma över så fort granarna har kommit in i landet.

//Andreas

Captain_Anarchy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 281
864794
March 26, 2005 - 5:16 pm
sp_Permalink sp_Print

utrota människorasen..

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
864796
March 26, 2005 - 5:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Captain_Anarchy wrote: utrota människorasen..

Varför begå kollektivt självmord?

Captain_Anarchy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 281
864799
March 26, 2005 - 5:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Fackamato wrote: [quote=Captain_Anarchy]utrota människorasen..

Varför begå kollektivt självmord?

var inte helt allvarlig, men tänk dej hur fort människan lyckas förstöra denna planeten och utrota och döda på så kort tid, rätt sjukt!

xRaY
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 918
864801
March 26, 2005 - 5:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Ge bredband till dom som behöver!! :d

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 528
Currently Browsing this Page:
5 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL