March 14, 2004
Som topic, vilka saker skulle du förändra då?
Så här ser min lista ut:
1. Röj upp i den statliga administrationen. Slakta och slå ihop myndigheterna. Minska kostnaderna med hälften. Minska ner riksdagen från 349 riksdagsmän till kanske 149. När det ändå finns en 4% spärr så spelar inte antalet platser så stor roll. Slopa landstingen och slå ihop småkommuner.
2. Låt SIDA betala allt som försvarsmakten gör i missionsväg utomlands! Stoppa sedan nerskärningarna av försvaret och skjut till några miljarder extra.
3. Stoppa avvecklingen av kärnkraften! Utveckald den i stället och lägg ner alla oljekraftverk samt stoppa inporten av el från utlandet.
4. Sänk arbetsgivarafgiften samt ta bort en massa krångliga lagar för företag. Låt företgagen slippa betala anställdas sjukavgifter samt sänk bolagsskatterna. Det ska vara riktigt lönsamt att driva företag och anställa folk! Inrätta ett entreprenörscentrum i varje kommun där företagare kan få hjälp, tips och ideér.
5. Stoppa friåret och den gröna skatteväxlingen. Småpartier ska inte få påverka i så viktiga frågor!
May 14, 2003
1. Lägg ner försvaret
2. Bygg ut kärnkraften
3. Satsa på sjukvård, utbildning, forskning, miljövänliga alternativ
4. Sänkta avgifter för företag (skatter, arbetsgivarafgifter mm)
5. medborgarlön livet ut ( dvs ingen pension, ingen a-kassa, inget socialbidrag, inget studiebidrag) börjar vid 16 år . Denna summa kommer att variera beroende på hur många som utnyttjar den dvs utgiften är den samma hur många som än lever på den för staten. Dock så blir blir det mindre ersättning för den enskilde om det är fler som utnyttjar lönen och åt andra hållt motsatt förhållande.
July 27, 2002
1. Gör fildelning lagligt
2. Utvisa alla som deltagit i Paradise hotel
3. Gör Sverige till diktatur, ledare ska vara Mikael Persbrandt, Robert Aschberg, Jan Guillou och Carl Gustav (kungen)
4. Inför lag på minst 10mbit fiber i alla bostads- och hyresrätter
5. Ge mig 200 miljarder
September 3, 2001
1. Börja rösta på personer med ideer i stället för partier. Hela idén med att ha bestämt en lösning innan man hört problemet är lite absurt tycker jag. Vet inte exakt vad lösningen kan vara men aja. Kanske borde varje parti ha flera representanter som man kan rösta för ? Eller är det redan så det går till? Shit va lite koll jag har på just det där 😛 Sry:P
2. Ge totalförsvaret mycket mer pengar. Dvs inte bara armén/flotta/flygvapnet utan även polis, brandkår, osv. Ge även militärer mer utbildning och befogenheter under fredstid, så de kan ingripa i urartande demonstrationer osv. Inte nödvändigtvist med automatkarbiner då men.. a... diverse andra medel.
3. Göra det lättare för företag att existera här, så att fler jobb skapas, eller åtminstone så att dom som redan finns inte försvinner.
4. Utvidga storstäderna med en massiv satsning på nya bostäder. Det kräver att punkt tre har uppfyllts iofs.
5. Göra det lättare att ordna fler folkomröstningar, på frågor som befolkningen vill tycka och tänka om. T.ex. om nerladdning/kopiering ska vara tillåtet eller ej, vad man ska göra med kärnkraft/import av el.
Om företag får påverka politikerna så borde ju befolkning också få det.
1. Lägre bensinskatt
2. Lägre tobaksskatt
3. Lägre spritskatt
4. Lägre elskatt
5. Högre A-Kassa.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 28, 2004
March 21, 2003
1. Höj förmögenhetsskatten som faan
2. Höj A-kassan
3. Ge mej 100miljoner
4. Sverige ska köpa en öde Ö som ligger långt från allt och starta 200kärnkraftvärk på... sälj den elen som blir över efter att all el ska vara gratis i sverige.....
5. göra mejsjälv till gud (kontroll över allt om ja vill) (Äkta vad skulle du vilja vara mest i hela världen style :))
April 25, 2005
1. Öka invandringen.
2. Underlätta för småföretag, uppmuntra att folk skapar arbeten.
3. Bygga ut kärnkraften, på lång sikt så är jag säker på att man tjänar mer på säkra kärnkraftverk än kolkraft som bidrar till växthuseffekten.
4.Sänka skatten, låta människor betala för det som de använder, med VISSA UNDANTAG.
5.Man ska inte uppmuntra att människor inte arbetar, därför stränga krav på aktivt arbetssökande för arbetslösa.
July 11, 2002
Farbror wrote: 1. Höj förmögenhetsskatten som faan
2. Höj A-kassan
3. Ge mej 100miljoner
En fråga?
Du är arbetslös, orkar inte kämpa för att lyckas?
Du vill alltså snylta på andra, är vad jag tolkar av ditt inlägg.
Om en person har arbetat ihop mycket pengar, ska det betyda att han ska beskatta bara för att han har mer pengar än dig?
Kommunism är vad det är i allra högsta grad.
Här är min fiktiva julklapp till er:
1. reform av AMS, de ska erbjuda jobb och inte dyng kurser.
2. Mer deg till försvaret, ger fler jobb och stödjer mindre orter.
3. kraftigt sänkt alkoholskatt likaså längre öppettider.
4. Fler poliser.
5. Statlig garanti på vård inom 2veckor oavsett skråma.
Smirnoff wrote: [quote=Farbror]1. Höj förmögenhetsskatten som faan
2. Höj A-kassan
3. Ge mej 100miljoner
En fråga?
Du är arbetslös, orkar inte kämpa för att lyckas?
Du vill alltså snylta på andra, är vad jag tolkar av ditt inlägg.
Om en person har arbetat ihop mycket pengar, ska det betyda att han ska beskatta bara för att han har mer pengar än dig?
Kommunism är vad det är i allra högsta grad.
1. Hur gammal är du?
2. Hur många år har du arbetat och betalat skatt?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Smirnoff wrote: [quote=ilg@dd][quote=Farbror]1. Höj förmögenhetsskatten som faan
2. Höj A-kassan
3. Ge mej 100miljoner
1. Hur gammal är du?
2. Hur många år har du arbetat och betalat skatt?
1. 18
2. 2år
Som jag trodde då..
Betalat kanske 100-150 papp i skatt i bästa fall..
3 Guest(s)