August 17, 2003
Om jag vore född som du, så borde jag vara du, och då kan inte du vara född så, så då skulle du vara någon annan, tror jag.
Fast det beror på vad du menar med född som du.
Om du menar att jag vore EXAKT som du (vilket är omöjligt) då borde ju jag vara en ren kopia av dig, eller du själv.
äääh, vaför kan du inte ställa någpn fråga man kan svara på 😛
August 17, 2003
MULLVADEN wrote: [quote=adamnassjo]"Om" är, likt "hade", ett så kallat key-word... Utan dessa ord skulle vi slippa dessa.. ehh, bekymmer...!! 🙂
Jo.. det e faktiskt många språk som inte har dom orden..=) o saknar ordet "kanske" oxå...=)
no worries, mate..=)
Som i engelska, finns inget ord för lagom, jäkligt störande faktiskt.
May 17, 2002
Lauregos wrote: [quote=MULLVADEN][quote=adamnassjo]"Om" är, likt "hade", ett så kallat key-word... Utan dessa ord skulle vi slippa dessa.. ehh, bekymmer...!! 🙂
Jo.. det e faktiskt många språk som inte har dom orden..=) o saknar ordet "kanske" oxå...=)
no worries, mate..=)
Som i engelska, finns inget ord för lagom, jäkligt störande faktiskt.
visst är det störande, jag tycker att lagom är ett väldans bra ord men det finns ju inte i utrikiska.
May 17, 2002
ando wrote: Det är ju som:
Om jag reser tillbaka i tiden, kommer jag träffa mig själv då?
Eller om jag dödar min mamma, kommer jag då kunna döda henne, eftersom hon redan är död innan jag hinner födas!Sånt kan man fundera på i flera timmar om man inte kan sova 🙂
men om du dödar din mamma innan hon hinner föda dig så har du aldrig funnits alltså försvinner du. Läs guiden så förstår du. Det står rätt bra förklaringar på det mesta i den.
June 28, 2001
Krqagyzzz wrote: [quote=ando]Det är ju som:
Eller om jag dödar min mamma, kommer jag då kunna döda henne, eftersom hon redan är död innan jag hinner födas!Sånt kan man fundera på i flera timmar om man inte kan sova 🙂
men om du dödar din mamma innan hon hinner föda dig så har du aldrig funnits alltså försvinner du. Läs guiden så förstår du. Det står rätt bra förklaringar på det mesta i den.
Guide ? vilken Guide ?
knappast någon som har lyckats med detta och skrivit ner det.
August 17, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=ando]Det är ju som:
Men om du försvinner kommer du inte att kunna resa tillbaka i tiden i framtiden, och då kommer du inte att kunna döda henne, men då försvinner du ju å andra sidan inte, och då kan du döda henne, men då fösvinner du ju... osv....
3 Guest(s)