October 7, 2004
Fackamato wrote: Varför?
Kanske för MS försök att köpa ISO. Eller Stackerrättegången. Eller stämningen mot Andy Schulman, som skrev en bok om hur MS håller på vissa API för att ge sina egna utvecklare konkurrensfördelar. Eller för att MS driver TCPA (Treacherous Computing, se Stallmans artikel). Eller för sponsringen av SCO. Eller för att man smygfilmar hos uppstartsföretag och använder materialet för att sänka dem (se Marlin Ellers bok). Eller för att Bill stöder TRIPS-initiativet, som bl a gör det svårare för u-länder att få tillgång till AIDS-medicin. Fast det kan ju också vara av en helt annan anledning...
October 7, 2004
Mina exempel var från innan Bill bytte från att vara M$ VD till att vara dess styrelseordförande. Å andra sidan var det ju Gates-Ballmer-Allen-trojkan även innan Bill bytte jobb (nja, kanske inte så mycket Allen, trots att han kom in före Ballmer).
Fast man får ju ge Bill erkännandet att han förstod vikten av att kontrollera de-facto-standarder. Som han själv uttryckte det, "They must need you".
November 27, 2003
xrvjorn wrote: Mina exempel var från innan Bill bytte från att vara M$ VD till att vara dess styrelseordförande. Å andra sidan var det ju Gates-Ballmer-Allen-trojkan även innan Bill bytte jobb (nja, kanske inte så mycket Allen, trots att han kom in före Ballmer).
Fast man får ju ge Bill erkännandet att han förstod vikten av att kontrollera de-facto-standarder. Som han själv uttryckte det, "They must need you".
Det ser jag nog som ganska normalt beteende bland företagare 😉
//Andreas
September 16, 2007
whak wrote: [quote=Fackamato][quote=whak]Hmm vet bara vem Bill Gates är av dom där.
Och han är ett as.
Varför?
Dom tar ut hutlösa priser för produkter som jag tycker är lite si och så.
Jag kan inte sätta fingret direkt på vad det är.
Men jag har aldrig direkt gillat honom.
Några som tar hutlösa priser är skoteråterförsäljare på tillbehör.. T.ex dämpare 3-5k DET ÄR HUTLÖST
October 7, 2004
Lustigt att ingen ville vara Page eller Brin med tanke på hur stort Google har blivit.
Får bli Larry för min del. Grabben är ett whacko men vet hur man har kul. Ligger runt 3:e-4:e platsen bland världens rikaste och är därmed ganska ohotad två bland IT-nissarna. Dejtar fotomodeller och andra pumor, har en hög exotiska sportbilar, ett eget jetjaktplan (en gammal MiG, tror jag), en heltidsanställd skräddare (whacko var det, ja) och ett gäng extrema båtar. Bill har en stor glaskupol i sitt hus och Larry har sagt att han ska lägga en ljudbang över det med sin MiG .
Eller Jobs kanske? Inte riktigt lika whacko men hänger med rockstjärnor, har dejtat Joan Baez och gjort lite annat kul.
Bill är ohotat rikast men vilken tråkmåns... Inget kul förutom lite gasande i en Porsche och svartrace med Bulldozers (som han f ö höll på att köra över Porschen med).
October 7, 2004
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Richard M Stallman, vem är det?
Vissa Linuxianer anser att Linus Thorvalds är Gud och Stallman (aka RMS) är Jesus. Vissa andra Linuxianer anser att det är RMS som är Gud och Linus som är Jesus.
RMS drog igång arbetet med att skriva GNU, ett Unix-likt operativsystem. Man kom långt men själva kärnan, "Hurd", gick det långsamt med. Linus skrev en OS-kärna. Kombinerar man RMS och Linus arbeten får man GNU/Linux, i dagligt tal kallat bara Linux.
RMS är också känd för kompilatorn gcc och editorn Emacs.
September 16, 2007
xrvjorn wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]Richard M Stallman, vem är det?
Vissa Linuxianer anser att Linus Thorvalds är Gud och Stallman (aka RMS) är Jesus. Vissa andra Linuxianer anser att det är RMS som är Gud och Linus som är Jesus.
RMS drog igång arbetet med att skriva GNU, ett Unix-likt operativsystem. Man kom långt men själva kärnan, "Hurd", gick det långsamt med. Linus skrev en OS-kärna. Kombinerar man RMS och Linus arbeten får man GNU/Linux, i dagligt tal kallat bara Linux.
RMS är också känd för kompilatorn gcc och editorn Emacs.
Grabben tyvärr bor vi inte i NordKorea (nog för att du och Stallman passat där) :bgrin:
1 Guest(s)