September 14, 2001
Alltid svårt att avgöra hur det ligger till i ett sådant här fall. Det finns alltid 3 sanningar, i detta fall: Hockeyspelarnas, tjejens och den riktiga sanningen. Att grabbarna felat genom att gå ut, dricka bira och gangbanga är ju bevisat och erkänt.
Att de skulle våldtagit är ju ej bevisat, samt så togs dom till förhör utan att ha chans att prata ihop sej. Enligt media har de lämnat samma redogörelse alla 3 och det gör dom trovärdiga, skulle det vara 3 skyldiga så skulle storyn knappast synkat, samt att läkarna hittade vad jag vet inga tecken på våldtäkts skador i underlivet. Öm o sliten var hon säkert. En annan sak som är lite knepig. I en intervju säger ju tjejen att hon måste blivit drogad pga att hon ej minns vad som hänt. Drogad tror jag knappast (Det borde proverna visat). Skitfull?! Ja kanske, men så jäkla full utan att vara akut spritförgiftad, att man inte minns ett gangbang som håller på till morgonen, nope dont think so!
En teori kan ju vara att hon helt enkelt var full och mer "öppen" för gangbang just i berusat tillstånd. Sedan i nyktert tillstånd skäms hon för att hon ville ha flera killar samtidigt.
Kom ihåg nu att jag är grymt emot all kränkning av kvinnor och barn, så jag sitter inte och förskönar för att fria spelarna. Men dom har helt enkelt för mycket att förlora på att göra sej skyldiga till våldtäkt, så jag finner det svårt att tro att de skulle drogat, våldtagit en tjej i mängden av alla tjejer som frivilligt skulle sära på benen. Nu loosar dom säkert ruskigt mycket ändå eftersom de har familj/sambo mm, samt avstängningen från hockeyn.
November 26, 2002
En tjej följer med 3 st kändisar till deras hotell mitt i natten efter krogen. Vad trodde hon att dom ville? Prata? Dricka te? Spela "Så det kan låta"?
Jag tycker att det dom gjort är fel och omoraliskt. Men endast för att dom befann sig i en turnering och att det finns både fruar och flickvänner inblandade.
Jag är övertygad om att detta inte är en våldtäkt utan snarare en kombination av ångestattack dagen efter samtidigt som hon inser vilka dessa killar är och de har både fruar och pengar. Hon såg en möjlighet att bli av med sin ångest och förvandla den till en påse pengar.
Händelsen är endast brottslig om kvinnan innan eller under akten sagt eller visat att detta är inte något hon vill göra. Om hon ångrar sig efteråt så är det bara synd.
Jag föraktar allt vad våldtäkt och förnedring är och jag är den första som skulle hänga upp en våldtäktsman i pungen och slå skiten ur honom. MEN, jag tror inte på denna tjej...
denstore wrote: [quote=ilg@dd] Har inte menat att rättsväsendet funkar bra, bara hyfsat..
Men skulle man inte ha det så blir det ju kaos..
Behövs ja bara att nån är "misstänkt" då, så skall massan döma eller??
Och sen är väl inte 20+ att betrakta som småtjejjer heller för den delen.
Enligt din logik så skulle det vara fullt möjligt att cerebral pares och VG skjutit Palme då..? Båda var häktade som misstänkta för dådet, cerebral pares satt ju till och med fängslad en stund, dömd för gärningen..
Iom att man vet att groupies förekommer även inom hockey, och att inget åtal väckts, så ser iaf jag killarna som oskyldiga, tills motsatsen bevisats.
Helt utanför den här diskussionen, men merparten av de inblandade i Palmeutredningen anser fortfarande att Crille P var mördaren. Om han var det eller inte, kommer vi nog aldrig att få reda på.
När det kommer till 20-åringar så anser jag nog att de inte direkt är fullt tillförlitliga varken när det kommer till det ena eller det andra.
Dock så anser jag det ganska otroligt att tjejer anser att det är deras stora dröm att bli påsatta av tre relativt okända killar. Dock så verkar ju folk både här och på många andra ställen tro att det är vardagsmat för de flesta.
Att hockey-killarna visar på en total ansvarslöshet i det här fallet visar mest att alla fördommar jag har om idrottseliten verkligen stämmer....
Jag säger inte att man skall dömma dem för våldtäkt, men det visar verkligen vart samhället är på väg. Det som sågs som något ovanligt och ganska udda för tio år sedan verkar folk idag tro är något vanligt förekommande.
Att en stor del av idrottseliten inte är några "Guds bästa barn" är väl ingen hemlighet..:-)
Och vad det gäller groupies så är det väl ingen jätteomfattande skara av denna i hockeysvängen gissar jag..
"Supaknullarunt"-mentaliteten finns nog lite i var och en som har den möjligheten, problemet i detta fall var väl mest att dom träffade fel dam + att det nystades i saken av nyhetstörstande tidningar.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 26, 2003
Pressen har EN syn ja, men de fokuserar INTE på tjejen. Hon är inte VIKTIG. Snarare är något satans hockeyförbunds regler om att supa på kvällen det viktiga. Det är tydligen inte så noga att bry sig om vad som händer en 22-årig tjej ensam med 3 killar (killar som förmodligen ser lojaliteten SINSEMELLAN som viktigare än lojaliteten och integriteten hos en 22-årig tjej)utan snarare att de kanske brutit mot några regler!!!!
Herregud, finns INGEN här på forumet som tänkt på detta? (Har dock inte läst alla svar ovan än, så NÅGON har förhoppningsvis lekt med tanken). Dock berörde en att bara för att rättssystemet sagt att brott går inte att styrka så betyder det itne att man kan utesluta brott, så det är ju lite ljus i mörkret i alla fall.
August 7, 2003
Det är ju tur för dig då conny_69 att du inte bara är är oskuld utan även ett helgon som aldrig ens tänkt syndiga tankar.
Ja, för att ligga med någon är ju enligt din uppfattning samma som att FÖRNEDRA henne och ett uttryck för "patriarkets diktatur"?
Tror du Expressen och Aftonbladet bryr sig om varken hockeyspelarna eller tjejen ifråga? Nej, de låssas vara upprörda och skriver halvsanningar för att sälja lösnummer och du din stackars dumma jävel har gått på det... :cy:
November 27, 2003
Varenda jävla idrottsman vet att man har inte sex innan matchdag, sen att man gör det i landslagssammanhang är ju bara rent av dåligt av dom. 😛
Sen att dom har gruppsex är ju bara sorgligt, men det är ju upp till dom vad som funkar för just dom :roll:.
Hela skiten har blivit så himla blåst ur proportion. Jag står så gott som helt på ilg@dds sida här. Det verkar vara att hon följde med dom helt frivilligt och även om jag själv inte kan förstå hur fan man kan vilja ha sex med tre grabbar samtidigt så tänker jag inte dömma henne om hon vill ha det.Vi har alla våra läggningar, och groupies är ju knappast något ovanligt. Det skulle itne förvåna mig om skillarna skröt "lite lätt" om att de var landslagsspelare etc.
Nog för att killarna vekligen framstår som riktiga nötter i TT's intervju också, men jag hoppas verkligen dom är större människor än så.
//Andreas
March 11, 2003
John_lz wrote: En tjej följer med 3 st kändisar till deras hotell mitt i natten efter krogen. Vad trodde hon att dom ville? Prata? Dricka te? Spela "Så det kan låta"?
Jag tycker att det dom gjort är fel och omoraliskt. Men endast för att dom befann sig i en turnering och att det finns både fruar och flickvänner inblandade.
En kvinnlig bekant sade en tänkvärd sak till mig för en tid sedan.
När vi festade i Lunds studentliv tillsammans för en tio år sedan, så var efterfester rätt vanligt. Hon hade aldrig några betänkligheter att gå på dem. Under förutsättningen att det inte var med en ensam kille. Då avstod hon helst. Mest på grund av att om det var flera killar på plats, så kunde hon räkna med att någon av dem hade lite vett i skallen. Dock visar ju din och många andras inställning att hon hade helt fel. Snarare är det för er en direkt invit till att bli påsatt av tre fyra grabbar på fyllan.
Likadant sade hon att hon aldrig lät en ensam kille följa henne hem. Det var för stor risk. Utom då om han var gift. Då förutsatte hon att han borde ha något vett i skallen. Likandant här visades hon ha fel.
Sorgligt banne mig.
November 26, 2003
Det faktum att flickan ifråga undrar om hon varit drogad, spelar den lilla detaljen ingen som helst roll??????? Väcker det inte några funderingar? Hur många här har gått högskole/universitetsutbildning? Inte alltför många tycks det ibland. Det sista skrivet i affekt, ursäkta, men man blir upprörd.
April 18, 2003
Har du inte läst tidningarna eller sett på tv? Alla medier jagar ju spelarna, inte tjejen. Är väl så här långt enbart Anrell som skrivit nått som ens kan tydas som lite mindre negativt om dom då han avslutar en i övrigt negativ artikel med:
Anrell wrote: De har trots allt inte gjort nåt brottsligt. Bara varit dumma och omoraliska men även såna människor får mig veterligen leva - och spela hockey.
Finns såvitt jag vet ingen som skrivit nått i stil med att tjejen får skylla sej själv, tvärtom alla har fördömt spelarna.
August 7, 2001
conny_69 wrote: Precis, vi vet inte. I det läget tycks vi utgå från att tjejen ska bevisa att killarna är skyldiga. Hon antas därmed vara den som pekar ut några stackars grabbar. För jävligt säger jag bara.
men man ska ju inte hängas ut som skyldig om inget vet ifall man är skyldig.
såklart fallet ska prövas om det är misstanke om brott men nu verkar det som att man inte tror att det ligger något brott bakom.
dom har ju inte ens gått ut med vilken form av sexuell aktivitet som har hänt.
men det som jag ser som illa är att landslagsspelare går och festar under en turnering.
August 7, 2003
conny_69 wrote: Precis, vi vet inte. I det läget tycks vi utgå från att tjejen ska bevisa att killarna är skyldiga. Hon antas därmed vara den som pekar ut några stackars grabbar. För jävligt säger jag bara.
Har tjejen överhuvudtaget SAGT det var våldtäkt eller sexuellt utnyttjande? Har hon gjort någon polisanmälan?
Vet du nånting annat än det du tror dig läst i tidningen och blivit affekterad av?
conny_69 wrote: Hur många här har gått högskole/universitetsutbildning? Inte alltför många tycks det ibland. Det sista skrivet i affekt, ursäkta, men man blir upprörd.
Ja, för har man gått på högskolan är man naturligtvis en mycket klokare och på alla sätt bättre människa än nån ful äcklig hockeyspelare utan tänder som drogar och våldför sig på stackars flickor.
Ja, alla som inte håller med dig är naturligtvis hemska, obildade tölpar. Så klart.
Du behöver inte be om ursäkt, du var ju trots allt i affekt när du vräkte ur dig hemska saker om oss andra, som att vi skulle vara ickedisputerade.
November 26, 2003
Jekyll3000..visst, de jagar spelarna, men av vilken anledning? Handlar det om FLICKAN eller nåt brott mot några hockeyregler? Visst kan vi enas om att det är hockeyreglerna man fokuserat på i media, och inte förnedringen av flickan, vare sig det är våldtäkt eller ej. Det är just där som manssamhället visar sitt fulaste ansikte. Tjejen blir en bisak, medan festandet och regelbrottet blir det centrala.
October 31, 2003
Ja, man ska bevisa att ett brott har begåtts. Fattar du varför? Bäst att du flyttar till ett land utan lagar, har hört att Freetown är fint denna ärstiden.
November 26, 2003
MoparPower...låt mig ställa dig en fråga, vad är viktigare att skriva om? Regelbrottet mot nåt hockeyförbunds regler eller flickan? Flickan är givetvis det viktiga här, men hon har kommit i skymundan. Fundera på varför det är så och ge mig ett bra svar om du kan(det kan du inte)
conny_69 wrote: Det faktum att flickan ifråga undrar om hon varit drogad, spelar den lilla detaljen ingen som helst roll??????? Väcker det inte några funderingar? Hur många här har gått högskole/universitetsutbildning? Inte alltför många tycks det ibland. Det sista skrivet i affekt, ursäkta, men man blir upprörd.
Förstår inte hur du halkar in på utbildning??
Det enda som kan ha nått samband i detta fallet är väl isf en juridisk utbildning och sunt förnuft..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
conny_69 wrote: MoparPower...låt mig ställa dig en fråga, vad är viktigare att skriva om? Regelbrottet mot nåt hockeyförbunds regler eller flickan? Flickan är givetvis det viktiga här, men hon har kommit i skymundan. Fundera på varför det är så och ge mig ett bra svar om du kan(det kan du inte)
Hon är väl inte intressant för media antar jag.
Man har ju hittat syndabockar, och det smäller högre på löpet.
5 Guest(s)