March 11, 2003
MoparPower wrote: [quote=conny_69]Precis, vi vet inte. I det läget tycks vi utgå från att tjejen ska bevisa att killarna är skyldiga. Hon antas därmed vara den som pekar ut några stackars grabbar. För jävligt säger jag bara.
Ja, man ska bevisa att ett brott har begåtts. Fattar du varför? Bäst att du flyttar till ett land utan lagar, har hört att Freetown är fint denna ärstiden.
Problemet i dessa fallen är väl att tjejen kunde ha blivit tokvåldtagen, men så länge det inte finns direkta spår av våld, eller vittnesmål, så lär hon inte kunna bevisa det. Det är väl detta som har blivit den stora förändringen i samhället idag. Bara för att hon "frivilligt" följer med killarna hem, så förutsätter man att hon ville ha sex med dem.
Vad skall man kräva av kvinnor idag? Att de har inbyggda inspelningsutrustningar, så att det kan ställas utom tvivel att hon sade nej? Eller att det är skall dokumenteras i tre kopior utifall hon köpte första drinken själv? Vad fasen är det med er? Tror ni verkligen att alla tjejer är sugna på att bli tokpippade av tre killar? Då är det kanske dax att gå hem och fråga morsan, syrran eller flickvännen. Skulle tro att de inte instämmer....
November 26, 2003
Ilg@dd, syndabockar har man hittat ja, men de anklagas inte vad gäller flickan, åtminstone inte som det framställs i media. Snarare gäller uppmärksamheten just regelbrottet mot hockeyförbundets regler (och dessa regler har ingen relevans till vad som hände eller inte hände med flickan)
January 23, 2002
conny_69 wrote: Jekyll3000..visst, de jagar spelarna, men av vilken anledning? Handlar det om FLICKAN eller nåt brott mot några hockeyregler? Visst kan vi enas om att det är hockeyreglerna man fokuserat på i media, och inte förnedringen av flickan, vare sig det är våldtäkt eller ej. Det är just där som manssamhället visar sitt fulaste ansikte. Tjejen blir en bisak, medan festandet och regelbrottet blir det centrala.
Ja det är till stor del hockeyn som det fokuserats på i media istället för flickan eftersom media bara är ute efter det som säljer bäst på löpsedlarna.
Och visst det är inte bra egentligen att det ser ut så i samhället men vad skriver du själv?
Du börjar bra med:
conny_69 wrote: Man blir otroligt ilsken när man läser i media om hur spelarna framställs som oskyldiga gossar som egentligen bara brutit mot hockeyförbundets regler. Det som borde läggas fokus är istället på hur de förnedrat en flicka.
Enda felet där är väl att du påstår att de har förnedrat flickan, ett faktum som vi som sagt inte vet, hon kan ju ha varit med på det.
Men direkt efter på raden under så skriver du:
conny_69 wrote: Dessa spelare bör aldrig någonsin få spela en match inom Sveriges gränser, vare sig på landslags- eller klubbnivå. Lagstiftning och avtal kan och SKA förändras så att kvinnor inte jämt ska bli dem som bevisbördan för förnedring och våldtäkt vilar på.
Tyvärr, vilket är för jävligt, så har inte rättssamhället triumferat i denna fråga, något som är alltför vanligt ifråga om misstänkta våldtäkter, därför att kvinnan alltid är den som ska bevisa mannens/männens skuld. Kvinnan ifrågasätts ständigt, t.ex., var hon full, klädde hon sig utmanande på något sätt(och därmed förvred huvudet på karlarna). Om svaret är ja på någon av dessa frågor, ja då basically får hon skylla sig själv. Man blir så satans förbannad när man tänker på vilket patriarkat vi lever i. Jämlikhet i Sverige år 2005 är en j**la utopi som tycks oerhört avlägsen. Det är så man vill spy!!! Att rättsamhället inte reagerade är för jävligt. Dessa tre killar bör dömas moraliskt av hockey-Sverige om det vill behålla någon värdighet. Förhoppningsvis tas rätten ifrån dem att spela på professionell nivå i Sverige, nu och för all framtid. Det allra värsta i sådana här fall är att vi automatiskt utgår från att kvinnan ljuger och att det är upp till henne att bevisa att hon inte förlett männen på nåt sätt. Detta är sannerligen en indikator på att jämlikheten inte nått långt i Sverige 2005.
Du rabblar några saker som kanske är vettiga bortsett från att vi inte vet vad som hänt just den natten, men om man ser överlag i liknande fall i Sverige så kan du ha en poäng.
Men samtidigt gör du precis samma sak som resten av mediasverige, du drar in hockeyn och tycker att de ur hockeysynpunkt ska straffas.
Hallå?
Kasta inte sten...
conny_69 wrote: Ilg@dd, syndabockar har man hittat ja, men de anklagas inte vad gäller flickan, åtminstone inte som det framställs i media. Snarare gäller uppmärksamheten just regelbrottet mot hockeyförbundets regler (och dessa regler har ingen relevans till vad som hände eller inte hände med flickan)
Kolla vilken blaska som helst, visst fasen får dom skit angående tjejjen..Inte bara angående det omoraliska i att en "sportman" gjort det..Men det vill du väl inte läsa iom att du inte uppmärksammat det.
*Edit*
Lägger med några länkar så du kan läsa själv:
http://www.aftonbladet.se/vss/.....69,00.html
http://www.aftonbladet.se/vss/.....78,00.html
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 26, 2003
Ilg@dd, du har rätt om Hegerfors' uttalande. Det är det första jag sett där lite fokus flyttas från "de stackars grabbarna som ju bara hade lite kul".
conny_69 wrote: Ilg@dd, du har rätt om Hegerfors' uttalande. Det är det första jag sett där lite fokus flyttas från "de stackars grabbarna som ju bara hade lite kul".
Då är det bara att konstatera att du läser nyhetsblaskor för dåligt..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
April 18, 2003
conny_69 wrote: Jekyll3000..visst, de jagar spelarna, men av vilken anledning? Handlar det om FLICKAN eller nåt brott mot några hockeyregler? Visst kan vi enas om att det är hockeyreglerna man fokuserat på i media, och inte förnedringen av flickan, vare sig det är våldtäkt eller ej. Det är just där som manssamhället visar sitt fulaste ansikte. Tjejen blir en bisak, medan festandet och regelbrottet blir det centrala.
Men vi vet ju trots allt inte om det var förnedring av tjejen, hon säger så dan efter när hon lämnar in en anmälan om våldtäkt, polisen identifierar och griper dom misstänkta och förhör dom samt undersöker tjejen efter spår av våldtäkt. Efter det så blir dom friade från alla misstankar men blir trots det dömda av media och en stor del av Sverige för ett brott som dom inte verkar ha begått. Om dom inte begått brottet så ska tjejen sättas dit för falsk angivelse eller vad det heter. Men jag skulle vilja se den som vågar ta i den potatisen idag när media bestämt sej för att hockeyspelarna är skyldiga.
Som jag skrev i första inlägget, har dom begått nått brotsligt så ska dom straffas men allt pekar mot att dom inte gjort det. Att skriva att manssamhället visar sin fulaste sida tycker jag är att dra det hela för långt.
November 26, 2003
Ilg@dd, artikeln med Hegerfors publicerades idag, eller hur???? Har följt med skandalen hela helgen..såg den inte förrän du länkade till den. Så att jag läser artiklar för dåligt, nej, så är det inte, hade inte läst den eftersom den publicerats samma dag.(inte hunnit)
conny_69 wrote: Ilg@dd, artikeln med Hegerfors publicerades idag, eller hur???? Har följt med skandalen hela helgen..såg den inte förrän du länkade till den. Så att jag läser artiklar för dåligt, nej, så är det inte, hade inte läst den eftersom den publicerats samma dag.(inte hunnit)
Skrivet: 14 Feb 2005 14:58
conny_69 wrote: Ilg@dd, syndabockar har man hittat ja, men de anklagas inte vad gäller flickan, åtminstone inte som det framställs i media. Snarare gäller uppmärksamheten just regelbrottet mot hockeyförbundets regler (och dessa regler har ingen relevans till vad som hände eller inte hände med flickan)
Vet inte när den lades ut..
Men när du skrev ovanstående fanns den..
obelix wrote: Rätt kul att se att just dessa tre är oskyldiga i en dels ögon.
Men hur skulle det ha låtit om det var tre killar med utlänsk bakgrund frön en förort?
Med samma förutsättningar bortsett från att dom inte spelar hockey.
Med tanke på min teori om groupies så skulle situationen varit en del annorlunda..Åtminstone i mina ögon sett..
Eftersom 3 utländska killar inte innehar någon direkt "stjärnstatus" som attraherar hockeygroupies, så skulle jag nog stämma in i conny_69's klagosång..
December 15, 2003
John_lz wrote: En tjej följer med 3 st kändisar till deras hotell mitt i natten efter krogen. Vad trodde hon att dom ville? Prata? Dricka te? Spela "Så det kan låta"?
Jag tycker att det dom gjort är fel och omoraliskt. Men endast för att dom befann sig i en turnering och att det finns både fruar och flickvänner inblandade.
Jag är övertygad om att detta inte är en våldtäkt utan snarare en kombination av ångestattack dagen efter samtidigt som hon inser vilka dessa killar är och de har både fruar och pengar. Hon såg en möjlighet att bli av med sin ångest och förvandla den till en påse pengar.
Händelsen är endast brottslig om kvinnan innan eller under akten sagt eller visat att detta är inte något hon vill göra. Om hon ångrar sig efteråt så är det bara synd.
Jag föraktar allt vad våldtäkt och förnedring är och jag är den första som skulle hänga upp en våldtäktsman i pungen och slå skiten ur honom.
MEN, jag tror inte på denna tjej...
Tänkte sitta och författa min åsikt om denna "hockayskandal" men ovanstående postning säger allt jag ville tillföra diskussionen så jag bara säger: Håller med John-lz.
March 11, 2003
optimuz wrote: [quote=ilg@dd] massa text
word, storm i vattenglas är vad det är!
Är det meningsfullt att komma med citeringen och detta inlägget? ilg@dd har skrivit en hel flock inlägg i den här tråden. Vilket menar du? Det första eller det sista?
Skall man tvunget citera någons inlägg som bifall, då är det lämpligt att göra det ordentligt också. Annars är det lika bra att strunta i det.
denstore wrote: [quote=optimuz][quote=ilg@dd] massa text
word, storm i vattenglas är vad det är!
Är det meningsfullt att komma med citeringen och detta inlägget? ilg@dd har skrivit en hel flock inlägg i den här tråden. Vilket menar du? Det första eller det sista?
Skall man tvunget citera någons inlägg som bifall, då är det lämpligt att göra det ordentligt också. Annars är det lika bra att strunta i det.
Nu är jag tvungen att hålla med dej..
http://www.aftonbladet.se/vss/.....33,00.html
Nu blir väl conny_69 nöjd..
3 Guest(s)