Om hockeyskandalen|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Om hockeyskandalen
Dreamspace
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 297
sp_UserOfflineSmall Offline
842312
February 14, 2005 - 4:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Någon som håller med mej om detta?

Dreamspace wrote: Alltid svårt att avgöra hur det ligger till i ett sådant här fall. Det finns alltid 3 sanningar, i detta fall: Hockeyspelarnas, tjejens och den riktiga sanningen. Att grabbarna felat genom att gå ut, dricka bira och gangbanga är ju bevisat och erkänt.
Att de skulle våldtagit är ju ej bevisat, samt så togs dom till förhör utan att ha chans att prata ihop sej. Enligt media har de lämnat samma redogörelse alla 3 och det gör dom trovärdiga, skulle det vara 3 skyldiga så skulle storyn knappast synkat, samt att läkarna hittade vad jag vet inga tecken på våldtäkts skador i underlivet. Öm o sliten var hon säkert. En annan sak som är lite knepig. I en intervju säger ju tjejen att hon måste blivit drogad pga att hon ej minns vad som hänt. Drogad tror jag knappast (Det borde proverna visat). Skitfull?! Ja kanske, men så jäkla full utan att vara akut spritförgiftad, att man inte minns ett gangbang som håller på till morgonen, nope dont think so!
En teori kan ju vara att hon helt enkelt var full och mer "öppen" för gangbang just i berusat tillstånd. Sedan i nyktert tillstånd skäms hon för att hon ville ha flera killar samtidigt.

Kom ihåg nu att jag är grymt emot all kränkning av kvinnor och barn, så jag sitter inte och förskönar för att fria spelarna. Men dom har helt enkelt för mycket att förlora på att göra sej skyldiga till våldtäkt, så jag finner det svårt att tro att de skulle drogat, våldtagit en tjej i mängden av alla tjejer som frivilligt skulle sära på benen. Nu loosar dom säkert ruskigt mycket ändå eftersom de har familj/sambo mm, samt avstängningen från hockeyn.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
842317
February 14, 2005 - 4:43 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: http://www.aftonbladet.se/vss/.....33,00.html

Nu blir väl conny_69 nöjd..

Stackars grabbar. De ville ju bara spela hockey. Inte visste de att den där bruden skulle förhäxa dem och sätta på dem mot deras vilja sådär....;)

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 664
842363
February 14, 2005 - 5:35 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore, håller med 🙂

ruf an
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 144
842366
February 14, 2005 - 5:39 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=conny_69]MoparPower...låt mig ställa dig en fråga, vad är viktigare att skriva om? Regelbrottet mot nåt hockeyförbunds regler eller flickan? Flickan är givetvis det viktiga här, men hon har kommit i skymundan. Fundera på varför det är så och ge mig ett bra svar om du kan(det kan du inte)

Hon är väl inte intressant för media antar jag.
Man har ju hittat syndabockar, och det smäller högre på löpet.

Precis så ja... Varför säljs det så mycket skvallertidningar? Är det för att vi gillar att läsa om totalt okända människor? knappast...

Och du Cönny69 du verkar ju inte ha någon koll på vad ett rättssamhälle innebär.
Du menar alltså att man skall anse att alla är skyldiga tills motsatsen bevisats?
Alltså... Kan du inte bevisa att det inte har hänt så skall du dömas för detta. Verkar ju underbart (not)

denstore
Member
Medlem
842375
February 14, 2005 - 5:48 pm
sp_Permalink sp_Print

ruf an wrote: Och du Cönny69 du verkar ju inte ha någon koll på vad ett rättssamhälle innebär.
Du menar alltså att man skall anse att alla är skyldiga tills motsatsen bevisats?
Alltså... Kan du inte bevisa att det inte har hänt så skall du dömas för detta. Verkar ju underbart (not)

Frågan är iofs lika relevant huruvida brottsoffret skall bli tvungen att komma med solida bevis i form av vittnesmål i sådana här fall? Om du får på truten på stan, och killen som nitar dig säger att du var med på det, gör det honom mindre skyldig? Skall det behövas bevisas att du inte sade nej innan han slog ner dig? Eller skall det räcka med att knyta honom till brottsplatsen?

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
842408
February 14, 2005 - 6:16 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=ruf an]Och du Cönny69 du verkar ju inte ha någon koll på vad ett rättssamhälle innebär.

Frågan är iofs lika relevant huruvida brottsoffret skall bli tvungen att komma med solida bevis i form av vittnesmål i sådana här fall? Om du får på truten på stan, och killen som nitar dig säger att du var med på det, gör det honom mindre skyldig? Skall det behövas bevisas att du inte sade nej innan han slog ner dig? Eller skall det räcka med att knyta honom till brottsplatsen?

grymt dålig jämförelse.
sen som sagt man ska inte hänga ut folk som våldtäktsmän innan dom bevisats vara det.
om dom nu är det så ska dom ruttna i fängelset tills dom dör men som dom flesta säger. vi har ingen aning om vad som hänt men jag håller faktiskt med om att media snedvinklar men har dom någonsin inte gjort det?

ruf an
Medlem
842410
February 14, 2005 - 6:19 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote:

Sen är det ju kanske lite skillnad på ett fall där man kommer in till polisen med ett sönderslaget ansikte och ett fall där läkarna inte kan hitta några onormala skador.

denstore
Member
Medlem
842433
February 14, 2005 - 6:51 pm
sp_Permalink sp_Print

ruf an wrote: [quote=denstore]

Sen är det ju kanske lite skillnad på ett fall där man kommer in till polisen med ett sönderslaget ansikte och ett fall där läkarna inte kan hitta några onormala skador.

Vad är skillnaden? En våldtäkt behöver inte ge fysiska skador. Om det var sexuellt utnyttjande, så är det ännu mindre troligt att hon hade skador som en gynekolog kunde se.
Likaså är det ingenting som säger att de skadorna du har fått i ansiktet är osamkade mot din vilja. Skillnaden är att man tror dig när du säger att du inte ville ha spö, men man tvivlar när det handlar om en våldtagen/sexuellt utnyttjad tjej.

denstore
Member
Medlem
842435
February 14, 2005 - 6:53 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote:

grymt dålig jämförelse.
sen som sagt man ska inte hänga ut folk som våldtäktsmän innan dom bevisats vara det.
om dom nu är det så ska dom ruttna i fängelset tills dom dör men som dom flesta säger. vi har ingen aning om vad som hänt men jag håller faktiskt med om att media snedvinklar men har dom någonsin inte gjort det?

Varför är det en dålig jämförelse?

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
842439
February 14, 2005 - 6:57 pm
sp_Permalink sp_Print

ruf an wrote: [quote=denstore]

En misshandel behöver inte lämna skador.

Ta tex män som misshandlar kvinnor, dom är oftast experter på att slå utan att lämna märken.

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
842444
February 14, 2005 - 7:10 pm
sp_Permalink sp_Print

conny_69 wrote: MoparPower...låt mig ställa dig en fråga, vad är viktigare att skriva om? Regelbrottet mot nåt hockeyförbunds regler eller flickan? Flickan är givetvis det viktiga här, men hon har kommit i skymundan. Fundera på varför det är så och ge mig ett bra svar om du kan(det kan du inte)

Jag skulle gärna se dussinet journalister campa utanför hennes hus. Fast jag är väl mer intresserad av sanningen än skvallret. Och saknar empati och sånt.

dree
Member
Medlem
842512
February 14, 2005 - 9:04 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=dree]

grymt dålig jämförelse.

Varför är det en dålig jämförelse?

det är ingen som är med på att få på truten.
att ha sex är det många som är med på så vida det inte är våldtäkt och det är ingen här som vet ifall det var våldtäkt.

ruf an
Medlem
842570
February 14, 2005 - 10:17 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=ruf an][quote=denstore]

En misshandel behöver inte lämna skador.

Ta tex män som misshandlar kvinnor, dom är oftast experter på att slå utan att lämna märken.

Vem anmäler en misshandel där det inte finns några bevis???

Finns ingen anledning till det om man inte inför Cönnys åsikter om att man skall tillämpa omvänd bevisföring.

Dvs så här:
- Kan du bevisa att du inte slog honom?
- Nä
- Dåså, skyldig.

Skulle inte funka så bra va?

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
842577
February 14, 2005 - 10:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Man fick ännu en anledning att inte hålla på Sverige i något sammanhang. 😀
Gör bort er mer Sverige.

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
842579
February 14, 2005 - 10:25 pm
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: Man fick ännu en anledning att inte hålla på Sverige i något sammanhang. 😀
Gör bort er mer Sverige.

Det värmer extra i själen när man hör att du verkligen försöker bidra med nått konstruktivt till samhället.

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
842584
February 14, 2005 - 10:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Jekyll 3000 wrote:

Det värmer extra i själen när man hör att du verkligen försöker bidra med nått konstruktivt till samhället.

Tackar, jag vill alltid vara "kreativ" och försöker alltid se det possitiva i allt.

denstore
Member
Medlem
842588
February 14, 2005 - 10:36 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote:
det är ingen som är med på att få på truten.
att ha sex är det många som är med på så vida det inte är våldtäkt och det är ingen här som vet ifall det var våldtäkt.

Varje gång jag går ut är det någon som ber om att få på truten.:)

Saken är väl att det visst är en relevant jämförelse. Våldtäkt och misshandel är båda baserade på förnedring. Tyvärr så är det betydligt svårare att få våldtäkter uppmärksammade i Sverige idag.

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 664
842604
February 14, 2005 - 11:26 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore har bra synpunkter.

Avslutningsvis får man säga att förnuft och moral i alla fall till viss del segrat i och med att två av de tre sparkats från sina klubbar. Nu får man hoppas att ingen klubb vill ta i dem med tång.

dree
Member
Medlem
842659
February 15, 2005 - 7:41 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=dree] det är ingen som är med på att få på truten.

Saken är väl att det visst är en relevant jämförelse. Våldtäkt och misshandel är båda baserade på förnedring. Tyvärr så är det betydligt svårare att få våldtäkter uppmärksammade i Sverige idag.

jämförelsen håller jag inte med om fortfarande 🙂
att båda är förnedrade och resten kan jag nog instämma om.

ruf an
Medlem
842677
February 15, 2005 - 9:06 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=dree] det är ingen som är med på att få på truten.

Kan du ge ett exempel på någon som har gått fram till en annan människa och ordagrannt bett om att få stryk?

Det är ju inte samma sak att vara så spydig att man förtjänar ett rejaält kok stryk och att be om det.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 90
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL