November 26, 2003
Jag kan säga såhär. Jag är nog en av de få som utgår från att tjejen inte minns något och verkligen blev drogad, vare sig hon blev det av hockeyspelarna eller någon annan.
Poängen är att de utnyttjade faktumet att hon var berusad. Låg hon dessutom utslagen som hon säger, ja, jag är benägen att tro henne i motsats till alla andra, så har de haft sex med henne utan hennes uttryckliga medgivande. Som jag sagt tidigare ¨så innebär det ju inte att man går med på att knulla automatiskt, bara för att man sagt ja till att följa med på ett hotellrum, om hon nu ens var medveten om att hon sa ja (utgår från att hon var rejält berusad).
Så att två av tre sparkades från sina resp. hockeyföreningar är det enda rätta. Nu hoppas jag dessutom att de aldrig mer får spela hockey på denna nivå i Sverige. Det visar förhoppningsvis också allmänheten hur grovt något sådant här betraktas, våldtäkt eller inte våldtäkt. Men var tjejen berusad (till den grad att hon var utslagen och bara vaknade en gång under sexakten, och ja, återigen, jag tror henne) och blev påsatt, ja då är det mot hennes vilja.
August 7, 2001
conny_69 wrote: Jag kan säga såhär. Jag är nog en av de få som utgår från att tjejen inte minns något och verkligen blev drogad, vare sig hon blev det av hockeyspelarna eller någon annan.
Poängen är att de utnyttjade faktumet att hon var berusad. Låg hon dessutom utslagen som hon säger, ja, jag är benägen att tro henne i motsats till alla andra, så har de haft sex med henne utan hennes uttryckliga medgivande. Som jag sagt tidigare ¨så innebär det ju inte att man går med på att *censur* automatiskt, bara för att man sagt ja till att följa med på ett hotellrum, om hon nu ens var medveten om att hon sa ja (utgår från att hon var rejält berusad).
Så att två av tre sparkades från sina resp. hockeyföreningar är det enda rätta. Nu hoppas jag dessutom att de aldrig mer får spela hockey på denna nivå i Sverige. Det visar förhoppningsvis också allmänheten hur grovt något sådant här betraktas, våldtäkt eller inte våldtäkt. Men var tjejen berusad (till den grad att hon var utslagen och bara vaknade en gång under sexakten, och ja, återigen, jag tror henne) och blev påsatt, ja då är det mot hennes vilja.
du vet fortfarande inte vad som hänt under blackouten men det lutar faktiskt åt att det är våldtäkt eller iallafall grovt sexuellt utnyttjande.
och ifall det är så ska dom ruttna i fängelset.
4 Guest(s)