February 1, 2002
Det gör mig inget att det finns homosexuella men jag tycker det är olustigt att se män tillsammans.. har aldrig kollat gayporr men har sett män hånglat.
Med tanke på könet så är det förståss inte meningen att 2 killar ska ha sex med varandra men som Skiroy säger, det sker variationer och jorden utrotas inte för det finns homosexuella.
September 12, 2001
Plexan wrote: Skiroy: det var det mest gayiga jag har hört!
Jag tycker det är långt ifrån okej att vara gay.. Det blev väl fel i uppfostringen eller i miljön som dom har levt i som det gick fel..
Ps. det var ett skämt Skiroy... Ds.
Tja...
Det är inga som helst fel i varken uppfostran eller miljön.
Vissa är det bara...det har jag sett på vänner till mig.
Jag kan säga att jag sa en del väldigt dumma saker om homosexuella i mina yngre dagar men sedan insåg jag att jag hade vänner/kompisar som faktiskt var homosexuella och dom är precis som du och jag.
Så vari ligger skillanden då?
Fel på uppfostran/miljön är ett mycket vanligt argument som dock inte stämmer på något sätt.
Skämta på du...jag tar inte åt mig 🙂
February 21, 2003
Men kom igen nu skiroy. Du kan ju inte påstå att det är naturligt i ordets rätta bemärkelse eftersom naturens avsikt är att individer av olika kön ska föröka sig. Det du beskriver är en biologisk anomali, och handlar inte om vad jag menar är naturligt eller inte.
Om vi tar ett exempel, någon gillar bajsporr säger vi. Detta är ju en annan sexuell läggning. Fel? Nej, han/hon får väl tycka om det om han/hon vill. Naturligt? Absolut inte!
Ett annat exempel, någon föds med tre armar. Även om det är "naturligt" med att naturen gör felsteg så betraktar jag fortfarande att t ex tre armar är högst onaturligt.
Sedan kan vi väl diskutera i evigheter om vad definitionen "naturligt" innebär, men det tycker jag bara blir löjligt att tvista om. Det jag menar är att homosexualitet strider mot naturens riktlinjer och inget annat, punkt.
Tycker att du ska vara mer försiktig nästa gång du påstår att folk inte har koll på hjärnkontoret. För jag tänker inte tåla förhastade påhopp bara för att du inte tänkte ett steg längre angående vad ett så brett ord som 'naturligt' kan innebära. Du kan ju alltid be folk utveckla ifall det finns utrymme för missförstånd. Tycker ditt inlägg liknar BelGaraths sätt att yttra sig mer än en moderators.
Jaja, vi får väl lämna saken därhän och skylla på att det är sent. Nu ska iaf jag sova [Image Can Not Be Found]
June 28, 2001
make your own laws 😕
bara en tanke som slog mig.
förr lr senare så kommer vi att hitta vad det är i hjärnan som bestämmer vad och då går det förmodligen att modifiera den så vi tycker och tänker på annat sätt.
en svetsa lite där och du tycker så som du borde tycka, enligt moder natur.
October 28, 2002
Ogrebeast....glöm aldirg, NH är en diktatur, och det är då inte direkt vi som bestämmer :bgrin: så...SCHHHHHHHHHHH!!!!! (OBS! skämt.)
Coore gerkerna uppfann bögen. dom ansåg att högsta kärleken var mellan "vuxen man och liten pojke" (och då menar jag inte på ett fader-son vis... :cy: )
Det är FEL att vara homosexuell. Om alla var homosexuella, hur skulle då mänskligheten överleva? Det argumentet är allt som behövs för att bevisa att det är fel.
Sen, jag har inget emot det. det äcklar mig, visst, men så länge ingen är och försöker böga på mig så får dom hålla på hur mycket dom vill. Två homosexuella killar får väl stå och strula utan för kyrkan eller vart som helst, jag bryr mig inte. men, onaturligt är det.
2 tjejer som är homosexuella är ju en annan sak, fortfarande fel och onaturligt, men sååååååå vackert 😉
March 29, 2003
Tycker det är starkt av människor som vågar visa vart dom står!
Blir inte direkt "äcklad" av att se två människor (kvinnor som män) kyssas. Men tanken på att två män har sex, blir jag något äcklad. Men det är acceptabelt.
Och detta tjaffs om att Gud skapade Adam och Eva, och inte Adam och "Petter". Rent bullshit. Homo/bisexualitet har funnits lika länge som vanlig kärlek. Bara det att det inte vågats visa förut.
Visste ni förresten att Selma Lagerlöf var lesbisk?
Men hur starkt är det av två människor som vågar visa vart dom står, i detta samhälle där homo/bisexualitet är oacceptabelt?
Är själv inte bög, men blir vansinnig då man säger att bögar inte borde få finnas osv. Alla är väl lika mycket värda? Oavsett kön/läggning/religion osv.
March 20, 2003
Tro mig alla som säger att det är ok när två tjejer hånglar...
Jag såg två feta äckliga tjejer som hånglade utanför afterski en gång....
Detta var nog 10år sedan nu och sådana bilder etsar sig fast på näthinnan och ger sår djupare än ngt vapen kan tillfoga.
Men snygga tjejer som hånglar...det mina herrar är en annan femma 😀
November 26, 2002
Pim_ wrote: Tro mig alla som säger att det är ok när två tjejer hånglar...
Detta var nog 10år sedan nu och sådana bilder etsar sig fast på näthinnan och ger sår djupare än ngt vapen kan tillfoga.Men snygga tjejer som hånglar...det mina herrar är en annan femma 😀
så det är okej att vara homosexuell om man är snygg, men inte annars?
May 23, 2001
Tanken på att två snubbar ligger och knullar på varandra i röven äcklar mig. Dock så får de väl göra det om de vill. Men något jag inte tycker är så coolt är att de ska adoptera barn, jag skulle iaf inte villa ha en pappa och en till pappa. Men det är ju såklart min åsikt, finns säkert många småbarn som vill växa upp hos två pappor.
July 1, 2002
Var lika dan stjälv , sa massa elaka saker om homosexuella förut , men sen när det visar sig att nåra av siuna närmsta vänner är homosexuella som man alldrig kunant tro är det så ändrar man uppfattning , men dock måste jg säga att sånna som värkligen uger sig vara homosexuella dvs sånna som beter sig riktigt slemmigt åt sånna gillar jag inte 🙂
April 10, 2003
Jag anser att homosexualitet är fel då det strider mot naturens sätt då sex är i grunden vårt sätt att föröka oss, denna mening försviner när det handlar om homo-par.
Jag tror homosexualitet är et psykist fel då det inte finns nåra genetiska defekter eller gener som för med sig detta (ialla fall vad man vet hittils), jag tror inte det handlar om uppfostran/miljö då det finns folk som kommer från riktiga anti-homo familjer som ärkänner sig som det, men jag tror det dock är fler som tror dom är homo än var det egäntligen är då det är nästan inne att va det eller på grund av den propaganda som går nu från böglobbyn.
T,ex när jag gjick i nian så kom en bög och flata och sa att i detta rum så e 3 homo puckt slut (Enligt dom så var 1/10 homo och vi vart 30 pers).
Komentera gjärna om du vill jag vet vad jag tycker och varför jag tycker så.
March 20, 2003
Öwall wrote: [quote=Pim_]Tro mig alla som säger att det är ok när två tjejer hånglar...
Detta var nog 10år sedan nu och sådana bilder etsar sig fast på näthinnan och ger sår djupare än ngt vapen kan tillfoga.Men snygga tjejer som hånglar...det mina herrar är en annan femma 😀
Öwall: Precis....som vanligt förstår du djupet i mina inlägg.............
PaiN: Tack för att ngn har huvudet på skaft
November 26, 2002
Pim_ wrote: [quote=Öwall][quote=Pim_]Tro mig alla som säger att det är ok när två tjejer hånglar...
Öwall: Precis....som vanligt förstår du djupet i mina inlägg.............
PaiN: Tack för att ngn har huvudet på skaft
det verkar som att jag inte förstår djupet. Det jag skrev var väl inte direkt så seriöst menat, men jag antog att det du skrev inte hellar var det.
Det är inte heller direkt relevant i ämnet, eftersom du säkert hade blivit lika äcklad om dessa två tjejer hade hånglat på varsin kille.
November 26, 2002
Tyrfing wrote: Jag anser att homosexualitet är fel då det strider mot naturens sätt då sex är i grunden vårt sätt att föröka oss, denna mening försviner när det handlar om homo-par.
Jag tror homosexualitet är et psykist fel då det inte finns nåra genetiska defekter eller gener som för med sig detta (ialla fall vad man vet hittils), jag tror inte det handlar om uppfostran/miljö då det finns folk som kommer från riktiga anti-homo familjer som ärkänner sig som det, men jag tror det dock är fler som tror dom är homo än var det egäntligen är då det är nästan inne att va det eller på grund av den propaganda som går nu från böglobbyn.
T,ex när jag gjick i nian så kom en bög och flata och sa att i detta rum så e 3 homo puckt slut (Enligt dom så var 1/10 homo och vi vart 30 pers).Komentera gjärna om du vill jag vet vad jag tycker och varför jag tycker så.
Det där du skriver om anti-homofmiljer är egentligen inte så konstigt, det ligger ju i tonåringars natur att gör tvärt emot vad föräldrarna tycker.
Dessutom har du lite faktafel.
Två kvinnor kan faktiskt föröka sig utan hjälp av en man, alltså strider det inte mot naturens lagar.
Jag anser inte att det är fel att vara homosexuell. Som någon sade: Man förälskar sig i en människa, inte i ett kön.
Som voltaire sade:
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it."
3 Guest(s)