January 4, 2001
Det hära med att homosexuella inte ska få adobtera. Det tror jag inte det är många som verkligen har tänkt på innan dom slänger ut sig att de inte ska få adobtera.
Om jag säger, "Jo, homosexuella ska få adobtera" vilket svar får jag då? Jo, "Men, då blir ju barnen mobbade i skolan, hur snällt är det mot barnen?"
Detta tror jag dom flesta håller med mig om att det är det vanligaste argumentet till att homosexuella inte ska få adoptera.
Men se det från en annan vinkel. Vad tror ni barnet helst vill? Bli uteliggare nere i mellanöster, bo på något sletet barnhem eller ha en riktigt familj där föräldrarna älskar barnet men råkar vara homosexuella?
January 4, 2001
silke wrote: Coore, så du menar att Homo6uella skall få adoptera men att Hetro familjer skall stå i förtur?
Nej, det har jag aldrig sagt. Men visst, hetrosexuella föräldrar skulle vara bäst för barnet i dagens sammhälle... men det är ju inte de homosexuella man får ändra på, utan samhället. Så att barn inte mobbas pågrund av att de har homosexuella föräldrar.
March 20, 2003
Öwall wrote:
Det är inte heller direkt relevant i ämnet, eftersom du säkert hade blivit lika äcklad om dessa två tjejer hade hånglat på varsin kille.
Då jag i inledningen av mitt inlägg vänder mig till de som skrivit om hånglande tjejer (lesbiska,flator,homosexuella av det täckta könet) i denna tråden ser jag ingen irrelevans till ämnet. Varför jag inte skulle få dela med mig av mina tankar finner jag ingen logisk förklaring till, ingen tvingar dig att läsa eller ta åt dig av vad jag skriver.
Att jag vidare avskyr vidriga människor förvärrar ju saken att se två samtidigt äcklandes på varandra.
Att en kille hånglar med en ful/fet tjej passerar iallafall mina tankar snabbare...
November 25, 2002
Det här med att påstå att saker och ting är naturliga och onaturliga.
Så frågan är vad är naturligt.
Är P-piller naturligt?
Är kondomer naturligt?
Är abort naturligt?
Är analsex naturligt?
Är oralsex naturligt?
Är homosexualitet naturligt?
Inget av detta är sepeciellt naturligt, men vi får helt enkelt axeptera det för det tillhör våran vardag idag så vi kan kanske kalla det normalt men det är inte naturligt.
/hetro
February 19, 2003
Coore: Så du håller med om att det inte är lämpligt att låta homo6uella adoptera i dagens samhälle?
givetvis e det ju bäst om samhället ändras så att det blir accepterat men tills dess. Jag diskuterar nutiden inte framtiden.
Man kan ju inte börja änra lagar och annat för att samhället kanske kommer att se annorlunda ut i framtiden?
Det vore ju befängt. Tänk dig om framtidens bilar kör av sig självt och omöjligtvis på något sätt kan skada någon/något. skall vi redan nu då tillåta fri fart på alla vägar?
På samma vis tycker jag inte att vi ska låta homo6uella adobtera än, förräns samhället är redo för det. Jag tror nämligen inte att vi är där ännu tyvärr.
August 21, 2001
Coore wrote: Jo, homosexuella ska få adobtera. Varför inte? Jag skulle då hellre ha homosexuella föräldrar än att bo på gatan. Skulle inte du?
Skulle hellre haft homosexuella föräldrar än knarkande föräldrar.. eller alkoholister.. eller fanatiskt religiösa föräldrar.. Ska homosexuella hindras från att ha barn, då ska fan många hindras, exempelvis ovannämnda..
och vem ska sen sätta gränserna vilka som ska få ha barn och vilka som inte ska få ha det?
Ska sjuka få föda barn?
Jag vet att många reagerar vid tanken av att homosexuella ska få ha barn.. men va fan.. det är nu år 2003, och tankesätt som många har här hör ju fan hemma på 1800 talet..
February 19, 2003
alkoholister och sådant stoppas redan därför att barnen kan få problem.
Och JA Jag skulle hällre haft homo föräldrar istället för inga alls, men det finns väl ganska många par i värden som inte är homo som kan tänka sig att adoptera??
Jag har visserligen ingen bra uppfattning om hurvida alla som behöver föräldrar får det eller ej. men det borde väl inte finnas fler än vad det finns par som inte kan få barn?
February 21, 2003
Jag håller med Garfzez här. Men jag måste erkänna att det tar emot lite att homosexuella ska få adoptera barn, men det är för att jag växt upp i en värld där det varit ovanligt eller i stort sett obefintligt. Det är den värld och mentalitet vi alla växt upp med, så den ändras inte så lätt. Visst kommer "homo-barn" få utstå mycket spe från andra barn, eftersom barn är grymma och oförstående till sin natur. Men dessa barn som retas gör ju det för att de ser homo-barn som något främmande. Men efter två tre generationer så kommer det vara allt mer en del av vårt samhälle och kommer då inte ses som främmande längre.
June 18, 2001
Precis som någon sade så är vårt sexliv så onaturligt ändå att homosexualitet inte står ut speciellt mycket. Det är onaturligt i fortplantningssyfte, men så finns det ju nöjen också. 🙂 Inte har jag sex i syfte att fortplanta mig, har ni?
Sedan att grekerna uppfann homosexualiteten måste vara det dummaste jag har hört. Däremot var den accepterad och integrerad så i samhället att ingen förmodligen ens tänkte på det som någonting speciellt. Och vi vet alla hur civiliserade grekerna var förövrigt, så deras syn på det borde vi alla dela.
Äcklas ni av två killar som kysser varandra äcklas ni förmodligen av allt ni inte tänder på.
Sedan sade någon någonting om att två tjejer kan fortplanta sig utan någon kille; jag skulle gärna vilja höra hur det går till? 🙂
November 26, 2002
Jerry wrote:
Sedan sade någon någonting om att två tjejer kan fortplanta sig utan någon kille; jag skulle gärna vilja höra hur det går till? 🙂
Det var jag..
Jag läste om det i en tidning och hörde det på radion...
Tydligen så kan två kvinnor föröka sig genom att man befruktar ett ägg med ett annat ägg...
naturligtvis är det inte så enkelt som jag försökte få det att verka, men det går.
Iallafall inom en väldigt snar framtid.
Jag kan däremot inte hänvisa till någon källa.. Googla lite så kanske du hittar något....
November 25, 2002
Garfzez wrote: ja tänk om alla blev homosexuella.. då hade mänskligheten dött ut..
Men tänk då oxå på att om alla blev takläggare.. vad hade hänt då?
hmm.. Takläggare måste då oxå vara fel.. hmm.. onaturligt..
😮
Det är bra att det är många böger, för då finns det fler singel tjejer till mig!!!!!!
och jorden skule inte överbefolkas lika fort.
men hur jag än vänder och vrider på det så hittar jag inget bra med en massa takläggare, men ett par stycken bör det ju vara.
June 18, 2001
Öwall wrote: [quote=Jerry] Sedan sade någon någonting om att två tjejer kan fortplanta sig utan någon kille; jag skulle gärna vilja höra hur det går till? 🙂
Det var jag..
Tydligen så kan två kvinnor föröka sig genom att man befruktar ett ägg med ett annat ägg...
naturligtvis är det inte så enkelt som jag försökte få det att verka, men det går.
Jag kan däremot inte hänvisa till någon källa.. Googla lite så kanske du hittar något....
Ah! Värst är att det skulle innebära att de bara skulle föda flickor (två y-kromosomer). Woah!! Vi kommer att vara utdöda om några tusen år, vi män, och kvinnorna kommer att bli androgyner. 🙂
May 23, 2003
Jerry wrote: [quote=Öwall][quote=Jerry] Sedan sade någon någonting om att två tjejer kan fortplanta sig utan någon kille; jag skulle gärna vilja höra hur det går till? 🙂
Det var jag..
Ah! Värst är att det skulle innebära att de bara skulle föda flickor (två y-kromosomer). Woah!! Vi kommer att vara utdöda om några tusen år, vi män, och kvinnorna kommer att bli androgyner. 🙂
Coolt om vi är sista levande generationen män... 🙂 undra vad tjejerna skriver i histiorieböckerna om oss? "Det kom en stor tidvåg där alla män var..." eller något liknande
3 Guest(s)