March 20, 2003
Skulle jag...
Är djup imponerad av nattens spridning.
Jag lyckades inte bli smittad själv då jag använder winupdate men nätet käkade ju duktigt ett tag.
Har ingen brandvägg själv men polaren som lyckades få masken och har tagit bort den nu får ca 5 sniffningar/min från olika ip.
Grymt att skicka DOSattacker mot winupdate men microsoft har nog mer resurser än man kan tro.
Tycker det är 8) att det räcker att en smart fåntratt kodar ihop ett läskigt scrip för att ställa till så mkt meck.
Vad som stör mig är att det är han som kommer sitta med en fet lön som säkerhetsansvarig på ett stort antivirusföretag. 👿
Jag önskar jag var ung igen och kunde valt en annan bana istället för att spela spel hela dagarna.
Lite sent att börja nu när 12åringar har större kunskaper om mjukvara än vad jag har om snusk :bgrin:
Vad är erat dröm/mardrömsscenario??
June 28, 2001
nuke som i ddos attack va ?
isådana fall så pingar man någon med så stora paket som möjligt, i 2k och xp så kör man cmd och skriver skriver: ping ipnr -l 65500 -n 99999999999
skriver du bara ping så ser du vilka kommando du kan lägga till.
lättast är att skriva ping ipnr -l 65500 -n 99999999999999 (minns inte hur man fick till oändligt antal paket) och spara det i en txt och sedan döpa om det till .bat och sen köra igång 20 fönster på så många datorer som möjligt.
det är inte särskilt effektivt mot folk med adsl men har du några till med bra linor så funkar det hyfsat,
vad som händer är att datorn man pingar måste svara och då belastas linan och allt annat går slöare.
tänk nu på att eran ISP inte blir så glad om ni sitter såhär i 2 dygn.
January 28, 2003
Mind wrote: nuke som i ddos attack va ?
isådana fall så pingar man någon med så stora paket som möjligt, i 2k och xp så kör man cmd och skriver skriver: ping ipnr -l 65500 -n 99999999999
skriver du bara ping så ser du vilka kommando du kan lägga till.
lättast är att skriva ping ipnr -l 65500 -n 99999999999999 (minns inte hur man fick till oändligt antal paket) och spara det i en txt och sedan döpa om det till .bat och sen köra igång 20 fönster på så många datorer som möjligt.
det är inte särskilt effektivt mot folk med adsl men har du några till med bra linor så funkar det hyfsat,vad som händer är att datorn man pingar måste svara och då belastas linan och allt annat går slöare.
tänk nu på att eran ISP inte blir så glad om ni sitter såhär i 2 dygn.
låter som jag ska testa detta på LAN...
March 20, 2003
En liten funderare.
Varför lämnar microsoft så jävla många portar öppna när de släpper os??
Vore det inte lättare att ha de stängda default och endast öppna en port när program från burken vill ut istället för att ha massa öppna så att program kan komma in i burken??
Eller växer det mossa på mina grå??
1 Guest(s)