om man har en prick i registret...|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
om man har en prick i registret...
Dhorum
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 423
sp_UserOfflineSmall Offline
746977
October 15, 2004 - 6:22 am
sp_Permalink sp_Print

Hahah ni är ju otroliga,, hur i hela världen skulle det kunna påverka en över huvudtaget???

Söka jobb?? Det roligaste jag hört.,.

Nope du får inte det här jobbet, för du har en prick!!!

En prick är absolut inget alls... bara ett sätt att skrämma upp små skitungar så dom skärper sig.

Bärz
Member
Medlem
Forum Posts: 2735
746979
October 15, 2004 - 6:25 am
sp_Permalink sp_Print

Dhorum wrote: Hahah ni är ju otroliga,, hur i hela världen skulle det kunna påverka en över huvudtaget???

En prick är absolut inget alls... bara ett sätt att skrämma upp små skitungar så dom skärper sig.

Skitsnack. Min kompis åkte för fort på sin totalt olagliga moped, han kunde inte söka sommarjobb den sommaren. Så visst har den inverkan.

Dhorum
Kommer du hit ofta?
Medlem
746980
October 15, 2004 - 6:30 am
sp_Permalink sp_Print

HAhahaa kunde inte söka sommarjobb den sommaren???? Kan bero på att han förmodligen var 14 år och ful.
Han kanske borde ta en dusch innan han försöker nästa gång då.

Eller så kanske han inte borde söka jobb på polisen, men annars är det du som snackar skit. En prick är absolut ingenting alls.
laugh laugh laugh laugh laugh laugh

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
746981
October 15, 2004 - 6:37 am
sp_Permalink sp_Print

Dhorum wrote: HAhahaa kunde inte söka sommarjobb den sommaren???? Kan bero på att han förmodligen var 14 år och ful.
Han kanske borde ta en dusch innan han försöker nästa gång då.

Eller så kanske han inte borde söka jobb på polisen, men annars är det du som snackar skit. En prick är absolut ingenting alls.
laugh laugh laugh laugh laugh laugh

[OT]Haha, bäst idag![/OT]

Som sagt, det påverkar, men det är mest för att få folk att skärpa sig.
Men har ett företag två sökande med liknande utbildningar/whatever och den ena har en prick men inte den andra, då skulle nog jag gissa på att den utan prick får jobbet.[/b]

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
746992
October 15, 2004 - 7:05 am
sp_Permalink sp_Print

Dhorum
Verkar som du försöker sitta och försvara det så mkt eftersom du sitter med femton prickar eller?

Men Keffing det är värre om du är över 15, och ännu värre om du är över 18. Jag tror jag fick snacka med socialen och när de såg att allt var bra så togs den bort direkt.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
747002
October 15, 2004 - 7:37 am
sp_Permalink sp_Print

Så, keffing, vad har du hittat på nu? 🙂

Lurifax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 750
747009
October 15, 2004 - 7:48 am
sp_Permalink sp_Print

han försökte snatta ett par byxor skrev han tidigare... En prick kan innebära svårigheter att ta lån etc, och det är i princip omöjligt att få jobb där det krävs att man lämnar in ett brottsregisterintyg med ansökan... annars är det inga probs

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
747010
October 15, 2004 - 7:52 am
sp_Permalink sp_Print

Lurifax wrote: han försökte snatta ett par byxor skrev han tidigare... En prick kan innebära svårigheter att ta lån etc, och det är i princip omöjligt att få jobb där det krävs att man lämnar in ett brottsregisterintyg med ansökan... annars är det inga probs

Åhå, har jag inte lagt märke till... Bad boy, keffing.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
747093
October 15, 2004 - 9:08 am
sp_Permalink sp_Print

Dhorum wrote: Hahah ni är ju otroliga,, hur i hela världen skulle det kunna påverka en över huvudtaget???

Har du någonsin sökt ett jobb?

Dhorum
Kommer du hit ofta?
Medlem
747100
October 15, 2004 - 9:20 am
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: [quote=Dhorum]Hahah ni är ju otroliga,, hur i hela världen skulle det kunna påverka en över huvudtaget???

Hahaha ja jag är 27år och jobbar fast som fordonskonstruktör och är konsult på det ledande konsultföretaget i sverige inom fordonsindustrin haha så fint det blev. Och jag har haft måånga olika jobb genom åren, tro mig. :hb:

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
747107
October 15, 2004 - 9:28 am
sp_Permalink sp_Print

Dhorum wrote: [quote=bjorne][quote=Dhorum]Hahah ni är ju otroliga,, hur i hela världen skulle det kunna påverka en över huvudtaget???

Hahaha ja jag är 27år och jobbar fast som fordonskonstruktör och är konsult på det ledande konsultföretaget i sverige inom fordonsindustrin haha så fint det blev. Och jag har haft måånga olika jobb genom åren, tro mig. :hb:

De kanske inte använde prickar på samma sätt under medeltiden.

Och det är du som är otrolig som inte tror att en arbetsgivare ser den där pricken negativt, vafan ska det vara bra för att anställa någon som t.ex Snattat när det är cirka 20-30 sökande minst?

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
747116
October 15, 2004 - 9:37 am
sp_Permalink sp_Print

Prickar kan även verka negativt när man ska ta körkort...

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
747122
October 15, 2004 - 9:42 am
sp_Permalink sp_Print

Dhorum wrote: [quote=bjorne][quote=Dhorum]Hahah ni är ju otroliga,, hur i hela världen skulle det kunna påverka en över huvudtaget???

Vet inte vad du har sökt på för usla ställen, men de ställena jag har sökt på har de nästan alltid frågat om man haft kontakt med polisen och vissa har krävt att man skickar in ett brottsregister.

Dhorum
Kommer du hit ofta?
Medlem
747180
October 15, 2004 - 10:43 am
sp_Permalink sp_Print

Callister... Jag var 15 år 1992, kallar du det medeltiden?? Smart!

Haha och du är ju helt otrolig.. Usla ställen?? Går inte att hitta ett bättre ställe att jobba på än där jag jobbar.

Jag har arbetat inom flera olika brancher och har aldrig varit med om att dom har kollat upp mig mot polisens "register". Har blivit tillfrågad några gånger om jag suttit inne någon gång, men vem svarar ja på det??? Du kanske skulle göra det. Doh!!!

desdecado
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 700
747218
October 15, 2004 - 11:18 am
sp_Permalink sp_Print

Dhorum wrote: Callister... Jag var 15 år 1992, kallar du det medeltiden?? Smart!

Haha och du är ju helt otrolig.. Usla ställen?? Går inte att hitta ett bättre ställe att jobba på än där jag jobbar.

Jag har arbetat inom flera olika brancher och har aldrig varit med om att dom har kollat upp mig mot polisens "register". Har blivit tillfrågad några gånger om jag suttit inne någon gång, men vem svarar ja på det??? Du kanske skulle göra det. Doh!!!

Hoppas du jobbar på SAAB i Trollhättan. Du verkar veta lika lite om prickar i registret som hur man sätter ut punkter i en mening.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
747219
October 15, 2004 - 11:19 am
sp_Permalink sp_Print

Min farsa är delägare i en firma där kollar dom upp sånt innan dom anställer en person.

Sen har jag några i släkten som haft prickar som har haft problem med att få jobb när dom haft det.

Callister: Haha medeltiden, klockrent. 😉

Dhorum
Kommer du hit ofta?
Medlem
747264
October 15, 2004 - 11:56 am
sp_Permalink sp_Print

desdecado wrote: [quote=Dhorum]Callister... Jag var 15 år 1992, kallar du det medeltiden?? Smart!

Hoppas du jobbar på SAAB i Trollhättan. Du verkar veta lika lite om prickar i registret som hur man sätter ut punkter i en mening.

Öh.. står det inte Göteborg under min Avatar Einstein?
Tror inte att du har någon större aning om hur jag skriver utifrån några enstaka inlägg.

Dhorum
Kommer du hit ofta?
Medlem
747271
October 15, 2004 - 12:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Hahaha ni är bara griniga för att ni är några av dom skitungarna som dessa prickar är till för att skrämma :)R

Gulzebra
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 579
747277
October 15, 2004 - 12:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Här va vi mogna.
Jag nämner inga namn.. :va:

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
747278
October 15, 2004 - 12:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Vilket register är det ni pratar om?

Kronofogden eller brottsregistret?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 28
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL