February 25, 2002

Det är inte jag som säger att dom begär hem ett utdrag ur registret, det är ju du.
Jag säger ju att jag aldrig har stött på att dom gjort det. Däremot har arbetsgivaren frågat mig några gånger, men då är det ju inte så stor risk att man berättar olämpliga saker, eller hur?

June 23, 2002

Dhorum wrote: Det är inte jag som säger att dom begär hem ett utdrag ur registret, det är ju du.
Jag säger ju att jag aldrig har stött på att dom gjort det. Däremot har arbetsgivaren frågat mig några gånger, men då är det ju inte så stor risk att man berättar olämpliga saker, eller hur?
Så om de ber om papper, säger du att du glömde att berätta nåt du gjort då kanske?
Sen kanske dem ber om papper på det innan du berättar nåt.
Sen tror jag du inte fattade Bjorne's fråga, tyvärr.
Gulzebra: Håller med dig.. fånigt.
February 25, 2002

DiDi wrote: [quote=Dhorum]Ok, vad var frågan då?
bjorne wrote: De frågar efter brottsregistert för att de vill ha lite papper att torka sig med eller?
Ja vad var det för fel med mitt svar då då?????
Dhorum wrote:
Så du menar att jag skall svara på om dom skall torka sig med pappret??????? Njaa.. tycker nog det är du som är fånig då.
Vad har du för problem med det?? Vad tycker du är ett passande svar till det då?
February 25, 2002

bjorne wrote: [quote=Dhorum]Ok, vad var frågan då?
Vad jag menar är, att när de frågar en efter ett utdrag, så är de vill se ifall man gjort några brott. Varför tror du de vill veta det?
Du förstår kanske också att det kan vara rätt avgörande bit för en arbetsgivare...
Jag har ju aldrig varit med om att dom har kollat upp det. Hur skall jag kunna svara på det då???
October 24, 2002

Dhorum wrote: [quote=bjorne][quote=Dhorum]Ok, vad var frågan då?
Vad jag menar är, att när de frågar en efter ett utdrag, så är de vill se ifall man gjort några brott. Varför tror du de vill veta det?
Du förstår kanske också att det kan vara rätt avgörande bit för en arbetsgivare...
Jag har ju aldrig varit med om att dom har kollat upp det. Hur skall jag kunna svara på det då???
Du spelar ju bara dum när du säger att du inte vet.
December 15, 2003

Jag har haft flera jobb genom åren och mig veterligen så har arbetsgivare bara kollat en (1) gång hur mitt brottsregister sett ut men eftersom det enda jag hade var en missfirmelse av tjänsteman (och jag fick då förklara mig varpå chefen garvade) så det var lugnt. Fast jag får erkänna att jag vet inte om alla ändå kollade?
Dock har "missfirmelsen" inte hindrat mig ett dugg från att ta lån, få hyrsekontrakt etc. Men i min bekantskapskrets finns det personer som det är helt kört med att tex få hyreskontrakt om det inte finns borgenärer tillgängliga...
December 15, 2003

Bogus^ wrote: vad är missfirmelse?
Jag kallade en närpolischef för puckad idiot och stod för det i tingsrätten (han tog mig för att cykla på en väg när det fanns cykelbana bredvid men pga halka så vägrade jag cykla där, det ogillades i tingsrätten men missfirmelsen stod kvar) . Mitt straff blev 150:- i böter.
September 28, 2003

Akatosh wrote: [quote=Bogus^]vad är missfirmelse?
Jag kallade en närpolischef för puckad idiot och stod för det i tingsrätten (han tog mig för att cykla på en väg när det fanns cykelbana bredvid men pga halka så vägrade jag cykla där, det ogillades i tingsrätten men missfirmelsen stod kvar) . Mitt straff blev 150:- i böter.
poliserna är rätt så lättstörda va?
1 Guest(s)