September 28, 2003

ocz wrote: [quote=snyde]Jag ursäktar mig inte för tjuvar.
"Nu måste du dö"¨
edit: omg noo... du e polis då kanske han kommer och sätter in keffing o packet :bgrin:
amagaad en konstapel :cy: borde inte det vara permban på såna på stubben
föv tycker jag att du är en dålig människa och en jävla toffel
January 15, 2004

Akatosh wrote: [quote=Bogus^]vad är missfirmelse?
Jag kallade en närpolischef för puckad idiot och stod för det i tingsrätten (han tog mig för att cykla på en väg när det fanns cykelbana bredvid men pga halka så vägrade jag cykla där, det ogillades i tingsrätten men missfirmelsen stod kvar) . Mitt straff blev 150:- i böter.
Jag blev tagen på bar gärning när jag försökte smyga över en färdled lite försiktigt en morgon som jag brukar, men det fick jag tydligen inte.. Behövde böta 300:- för att jag offrade mitt liv. Sen på stationen frågade jag om det blev någon prick, men det blev det inte. Konstigt det där.. dom har inte så mycket att göra ibland.
March 14, 2004

fastbullit wrote: [quote=ocz][quote=snyde]Jag ursäktar mig inte för tjuvar.
"Nu måste du dö"¨
edit: omg noo... du e polis då kanske han kommer och sätter in keffing o packet :bgrin:
föv tycker jag att du är en dålig människa och en j**la toffel
Ja fyfan... En frollic till fastbullit för den där.
September 28, 2003

ocz wrote: [quote=fastbullit][quote=ocz][quote=snyde]Jag ursäktar mig inte för tjuvar.
"Nu måste du dö"¨
ehm...
gläfs
March 14, 2004

fastbullit wrote: [quote=ocz][quote=fastbullit][quote=ocz][quote=snyde]Jag ursäktar mig inte för tjuvar.
"Nu måste du dö"¨
ehm...
gläfs
ne fyfan snart får jag ransonera.. du blir fet old jedi.. :bgrin:
October 20, 2002

Prickar i registren ?
Man fick en prick om man var busig i ledet till skolbussen när man va yngre, prickar existerar inte längre, numera heter det avsnitt i belastningsregistret och man finns där efter att ha blivit åtalad i t.ex. tingsrätten och dömd, alternativt åtalsunderlåtelse.
En jobbansökan är det väldigt väldigt sällan dom kräver utdrag ur BLR. Jobb, lägenhet o.s.v. är inga större problem sålänge du är fri ifrån betalningsanmärkning.
Belastningsregistret är inte öppet, vem som helst kan inte kolla i det, du måste själv skriva på ett papper för att du, eller någon annan skall kunna ta del av dom avsnitt som finns.
Avsnitten i sig skrivs av efter 5 år efter dom, om du från senaste domen återupptar något som ger fällande dom kvarstannar alla avsnitten 5 år efter senaste dom vunnit laga kraft.
Om domen blir villkorligt, vård enligt LVU, LVM eller SOL samt åtalsunderlåtelse och ungdomsvård ligger avsnittet kvar i 10 år.
(edit: upptäckte att det var flera sidor här så det jag sagt kan möjligen redan tagits upp)
January 12, 2004

Det är väl inte alla företag som har anledning till att kolla det?
Vet däremot att det finns vissa väktarbolag som drar ut på det i det längsta ibland, känner folk som dom inte har kollat upp efter ca ett halvår.
Med mig tog det 3 månader innan dom kom på att kolla upp mig.
Så jag fick veta 2 dgr innan jag slutade att jag fick jobba där. :)R
January 5, 2002

badbolll wrote: hm så om man får en prick om man åker för fort på en moped tex, kommer man få vänta med att ta körkort då?
Det får du ju ingen prick för, det är olovlig körning och körning med oregistrerat/oskattat/obesiktigat fordon att köra med trimmad moppe, så vitt jag vet.
Ocz: Försvarsmakten, inte Polisen

February 3, 2003

badbolll wrote: hm så om man får en prick om man åker för fort på en moped tex, kommer man få vänta med att ta körkort då?
Beroende på hur fort den går. Tror det är att går den över 60-70 eller så så ryker lämpet ganska stort.. 12 månader eller mer.
Dock vet jag att folk har fått ca 6 månader eller så. Just hans gick i runt 50-60 då. Men pricken är borta nu tror jag.
February 11, 2004

Gulzebra wrote:
Jag blev tagen på bar gärning när jag försökte smyga över en färdled lite försiktigt en morgon som jag brukar, men det fick jag tydligen inte.. Behövde böta 300:- för att jag offrade mitt liv. Sen på stationen frågade jag om det blev någon prick, men det blev det inte. Konstigt det där.. dom har inte så mycket att göra ibland.
dom kanske hade dåligt med kaffe på stationen
March 14, 2004

snyde wrote: [quote=badbolll]hm så om man får en prick om man åker för fort på en moped tex, kommer man få vänta med att ta körkort då?
Det får du ju ingen prick för, det är olovlig körning och körning med oregistrerat/oskattat/obesiktigat fordon att köra med trimmad moppe, så vitt jag vet.
Ocz: Försvarsmakten, inte Polisen
Usch! Aja det gör inte ont lika mkt när man är nykter..

June 23, 2002

LorD_Kvadd wrote: [quote=badbolll]hm så om man får en prick om man åker för fort på en moped tex, kommer man få vänta med att ta körkort då?
Beroende på hur fort den går. Tror det är att går den över 60-70 eller så så ryker lämpet ganska stort.. 12 månader eller mer.
Dock vet jag att folk har fått ca 6 månader eller så. Just hans gick i runt 50-60 då. Men pricken är borta nu tror jag.
Eh, vad jag vet och hört så spelar det ingen roll om den gör 60km/h eller 120km/h det är fortfarande samma straff. Sen kan det ju variera om man försöka smita eller brytit mot massa trafikregler.

October 16, 2003

macrus wrote: [quote=LorD_Kvadd][quote=badbolll]hm så om man får en prick om man åker för fort på en moped tex, kommer man få vänta med att ta körkort då?
Eh, vad jag vet och hört så spelar det ingen roll om den gör 60km/h eller 120km/h det är fortfarande samma straff. Sen kan det ju variera om man försöka smita eller brytit mot massa trafikregler.
japp, vad jag har härt räknas det som en o-besiktigad/godkänd motorcykel...
July 14, 2003

Dhorum wrote: Hahaha ni är bara griniga för att ni är några av dom skitungarna som dessa prickar är till för att skrämma :)R
Känns som om jag är 6 år äldre än dig på papperet, men mentalt så... tja, du jobbar väl i smörjgropen så jag förväntar mig inga lärdomar från dig.
April 23, 2003

Försvinner om man håller sig lugn ett tag, finns det brott som är ouppklarade så läggs dom på hyllan tills du gör nått nytt brott, så kommer dom upp igen (försvinner aldrig) :(.
Kom ihåg att alltid blanda in dina lossaskompisar när polisen förhör dig F*N vad man kommer undan lätt då!
1 Guest(s)